Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - کامپیوتر Apollo Guidance که با نام اختصاری AGC شناخته می‌شود در بردن انسان به کره ماه نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این کامپیوتر 32 کیلوگرمی اولین سیستمی بود که در آن از مدارهای یکپارچه استفاده شد و وزنش به حدی کاهش یافت که به‌راحتی می‌توانست در فضا پرواز کند. یکی از دستاوردهای فناورانه بزرگ بشر برای ارسال انسان به کره ماه برای استخراج بیت کوین مورداستفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، کامپیوتر Apollo Guidance که با نام اختصاری AGC شناخته می‌شود در بردن انسان به کره ماه نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این کامپیوتر 32 کیلوگرمی اولین سیستمی بود که در آن از مدارهای یکپارچه استفاده شد و وزنش به حدی کاهش یافت که به‌راحتی می‌توانست در فضا پرواز کند.
 
مورخان به‌تازگی موفق شدند تا به یکی از این کامپیوترهای AGC دست پیدا کنند و از آن برای استخراج بیت کوین استفاده کند. این خبر حتی به‌اندازه خبر ارسال انسان به ماه در آن زمان، انسان‌ها را شگفت‌زده کرده است.  مسلم است که این راه برای پولدار شدن اصلا قابل‌اعتماد نیست مگر اینکه زمان و انرژی بسیار زیادی را صرف آن کنید. قدرت محاسبانی آپولو نزدیک به یک تلفن همراه امروزی است و استخراج یک بیت کوین با کمک قدرت پردازشی یک تلفن همراه هزار سال طول می‌کشد.
     
در اصل، زمان موردنیاز برای محاسبه یک نرخ هش 10 ثانیه است و هر بیت کوین به تریلیون ها نرخ هش نیازمند است. به این دلیلی است که میزان برق موردنیاز برای استخراج رمز ارز به‌اندازه برق کشور سوئد است. یک کامپیوتر اختصاصی برای استخراج بین کویت می‌تواند هر ثانیه چندین تریلیون هش را محاسبه کند و حتی بعدازآن نیز نمی‌توان به‌صورت آن را به پول تبدیل کرد.
 
پیش‌بینی‌های مورخانی که این معماری 15 بیتی را برای استخراج بیت کوین دوباره برنامه‌ریزی کردند حاکی از آن است که یک‌میلیون برابر سن زمین برای استخراج یک بیت کوین توسط این کامپیوتر زمان نیاز است. بااین‌حال این پروژه جالب، برای گرامی داشت ارسال پنجاهمین سالگرد پا گذاشتن اولین انسان به کره ماه بسیار مناسب است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: پردازنده رمزارز بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس

میعاد فر در نشست با استاندار همچنین با بیان اینکه به زودی ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه ۵۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال است گفت: برای ارائه خدمات بهتر در استان به ۱۶ پایگاه دیگر نیاز است.

جاودان سیرت به فرسوده بودن ناوگان زمینی اورژانس استان اشاره و اضافه کرد: ۳۳ دستگاه از آمبولانس‌های اورژانس استان، بالای ۱۵ سال عمر دارند.

احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تامین اورژانس هوایی برای شهرستان کهگیلویه را یک ضرورت دانست و گفت: در بودجه سال جدید برای تامین بالگرد به این شهرستان اعتبار تخصیص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی