Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:06:55 GMT

رسانه‌های استان از تاثیرگذاری خوبی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۱۳۱

رسانه‌های استان از تاثیرگذاری خوبی برخوردار است


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: رسانه‌های استان زنجان از تاثیرگذاری خوبی برخوردار است .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مسیح‌الله سلطانی صبح امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با تاکید بر اینکه مطبوعات استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات کار ارزشمندی است و برای فعالان این حوزه ایجاد انگیزه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه رسانه‌های استان در مقایسه با استان‌های همجوار تاثیرگزار هستند و نگه داشتن این تراز، نیازها و اولویت‌هایی دارد .


این مسئول ادامه داد: باید یکی از جلسات شورای اطلاع‌ رسانی را به بررسی مسائل و مشکلات رسانه‌های استان اختصاص دهیم. سال‌هایی که بین دولت و خبرنگاران زاویه بود، روزنامه‌نگاران به مناسبت 17 مرداد، برنامه‌های مستقل برگزار می‌کردند اما بدون شک برنامه مشترک بین دولت و اصحاب رسانه، خروجی بهتری خواهد داشت .


رئیس اداره امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: متاسفانه رسانه‌ها مردم را نادیده می‌گیرند و این نقدی است که به همه رسانه‌های استان وارد است .


جعفر محمدی افزود: محتوایی که در رسانه تولید می‌شود نیاز واقعی مخاطب را پوشش نمی‌دهد و قسمت زیادی از این اخبار فقط به اخبار جلسات و مدیران اختصاص دارد، از همین رو مردم خود را در رسانه‌ها نمی‌بینند .


این مسئول ادامه داد: مدلی که شورای اطلاع‌رسانی ارایه می‌دهد باید در بستری از درک فضای رسانه‌ای باشد. این در حالی است که مدت زمان شتاب این بستر و سرعت تحولات به روز رسیده است ولی تصور ما از روابط‌عمومی، تصور 50 سال پیش است .


وی تصریح کرد: در حال حاضر، حتی ارتباطات دوسویه معنای خود را از دست داده و به ارتباطات هر سویه تبدیل شده است. مسئله مهم دیگر، اعتماد رسانه‌ای و رابطه حاکمیت با مردم است. اخبار امیدبخش باید از سطح کلان واصل شود. ذائقه خبری مردم به سمت شاخص‌های کلان رفته است، به همین خاطر باید چندعلیتی بودن مسئله را درک کنیم .


محمدی خاطرنشان کرد: ارتباطات یک سویه برای زمان جنگ جهانی دوم است و متاسفانه هنوز تکلیف دولت و حاکمیت با فضای مجازی مشخص نیست. اعتماد مقوله‌ای است که ذره‌ذره در گذر زمان جمع می‌شود ولی ممکن است یک شبه نابود شود .


رئیس خانه مطبوعات استان زنجان نیز با اشاره به اینکه تا دیروز 230 اثر در سامانه جشنواره مطبوعات بارگذاری شده است، افزود: پارسال وضعیت نشریات خوب نبود و با مشکلاتی از جمله تامین کاغذ مواجه شدند. از همین رو، فکر نمی‌کردیم که امسال تا این حد از جشنواره استقبال شود .


یوسف ناصر تصریح کرد: سال گذشته 345 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و امسال پیش‌بینی می‌شود که بارگذاری‌ها به همان تعداد برسد؛ در واقع برنامه روز خبرنگار جدی‌ترین برنامه اصحاب رسانه است و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد. همچنین مقرر است که بین دستگاه‌ها هماهنگی باشد و ناهماهنگی‌های سال گذشته تکرار نشود تا برنامه‌ای در شان اصحاب رسانه برگزار کنیم .


مدیرکل روابط‌عمومی استانداری زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه 17 مرداد روز خبرنگار است و بنا داریم که آیین نکوداشت فاخری برای بزرگداشت روز خبرنگار طراحی و اجرا کنیم، گفت: دو کمیته اجرایی تشکیل و پیشنهاد شده که طبق سنوات گذشته با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان برگزار شود .


غلامرضا الهی‌سرشت ادامه داد: روز خبرنگار امسال مقرر است که از پراکنده‌کاری بین دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود و برنامه‌ها در قالب دو یا سه برنامه متمرکز شود. علاوه بر این، با توجه به اینکه رسانه‌ها به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه‌اند، ورک‌شاپی در مورد اقتصاد رسانه خواهیم داشت .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اجتماعی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جنگ جهانی دوم شاخص قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند

حجت الاسلام حسن بیگدلی روز پنجشنبه در نشست خبری به نقش و تاثیر شهید مطهری در تقویت بنیان های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: آثار این شهید گرانقدر امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی است و بهره گیری از افکار و اندیشه های شهید مطهری،گام نهادن و طی مسیر درست را تضمین می کند.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران در عین اینکه یک مجموعه نظامی است یک مجموعه عقیدتی و مذهبی نیز هست و نمی تواند از عقیده و اعتقاد الهی و قرآنی جدا باشد.
حجت الاسلام بیگدلی اظهار کرد: وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در راستای تامین و ترویج معارف انقلابی و روحیه جهادی، ارتقای بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی و حکیمانه شدن رفتار سیاسی، پاسداری از انقلاب و ارتقای عمل مکتبی است.

وی به اقدامات و برنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در حوزه سیاسی نزدیک به ۲۰ هزار جلسه بصیرتی برگزار شد و ۸۰ هزار نفر در برنامه ها و دوره های عقیدتی و معرفتی بسیج در استان حضور یافتند.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه سپاه به هیچ جریانی وابستگی ندارد و اجازه بهره برداری از این مجموعه را هم به گروه‌ها نمی دهد، اظهار کرد: سپاه به نهادهای مختلف در جهت حرکت در مسیر انقلاب و نظام کمک می کند و در کنار آنها حضور می یابد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه های پیش بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر، مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود