Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران این استان در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی حاضر شد و پاسخگوی اصحاب رسانه بود.

مجتبی اکرم در این نشست میانگین تجویز اقلام دارویی در استان سمنان را بالاتر از استاندارد کشوری دانست و افزود: میانگین اقلام دارویی تجویز شده در استان سمنان در سال گذشته به ازای هر یک نسخه ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ قلم دارو بوده است.

وی اضافه کرد: در مراکز درمانی تحت پوشش استان برای بیماران مزمن در هر بار مراجعه ۱۰ قلم دارو برای مصرف ۲ ماه تجویز می‌شود.

وی گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر سال گذشته به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شدند.

اکرم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱ هزار نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی استان بستری و پنج هزار و ۱۲۷ نفر جراحی شدند گفت: سال گذشته یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۳۷۳ نسخه در مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی نوشته و بیش از سه میلیون و ۸۳۰ هزار قلم دارو تجویز شد که میانگین ریالی هر نسخه دارویی ۹۲ هزار ریال است.
وی ابراز داشت: ۷۱۹ زایمان طبیعی و ۶۷۷ زایمان سزارین در سال ۹۷ در بیمارستان تأمین اجتماعی استان سمنان ثبت شد و یک هزار و ۳۰۰ نوزاد در مدت زمانی ذکر شده در این بیمارستا ن متولد شدند.

بدهی ۶ ماه اول سال گذشته به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان پرداخت شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: بدهی بیمه تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تا پایان شهریور سال گذشته به صورت یکجا پرداخت شده و بدهی باقیمانده از مهر سال گذشته به بعد است.

اکرم افزود: بیمه تأمین اجتماعی استان سمنان با ۳۳۶ مرکز درمانی- تشخیصی برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان قرارداد دارد که بخشی از این بدهی پرداخت شد.

وی یادآور شد: تأمین اجتماعی استان سمنان با ۷۱ داروخانه، ۳۲ درمانگاه خصوصی و دانشگاهی، ۱۰ بیمارستان، ۴۶ پاراکلینیک، ۱۶ دندانپزشک و ۱۶۱ پزشک برای خدمت رسانی مطلوب به بیمه شدگان طرف قرارداد است.

تأمین اجتماعی سمنان کمبود نیروی متخصص دارد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم استان تحت پوشش این بیمه هستند گفت: مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان با کمبود پزشک متخصص مواجه است.

اکرم با بیان اینکه بزرگترین چالش تأمین اجتماعی استان سمنان در حوزه درمان جذب پزشک متخصص است، افزود: تفاوت زیاد پرداختی به پزشکان توسط بخش دولتی و خصوصی موجب شده تا استقبال پزشکان متخصص برای جذب در مراکز دولتی کم باشد.
وی ابراز داشت: در استان سمنان ۹ مرکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی وجود دارد که در تمام این مراکز پزشک متخصص حضور دارد اما به دلیل بار سنگین مراجعه کنندگان این تعداد پزشک جوابگوی نیازها نیست.
اکرم با بیان اینکه جذب پزشک در تأمین اجتماعی دشوار است، تصریح کرد: ۱۰ درصد تخت‌های بستری و ۳۰ درصد خدمات کشور مربوط به تأمین اجتماعی است و بر این اساس دولت می‌تواند با اختصاص بخشی از نیروهای طرحی کمبود نیرو در تأمین اجتماعی را جبران کند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه در نظر گرفتن سهمی برای تأمین اجتماعی از نیروهای طرحی پیشنهاد شد، اما هنوز این پیشنهاد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیاتی نشده است.

سمنان بیشترین مراکز ملکی درمانی شبانه روزی کشور را دارد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: این استان بیشترین مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی را در کشور دارد که به صورت شبانه روزی به بیمه شدگان خدمت ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در کشور ۲۹۰ مرکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی وجود دارد که از این تعداد، ۳۰ مرکز شبانه روزی است و از این ۳۰ مرکز شبانه روزی پنج مرکز در استان سمنان وجود دارد.

اکرم اظهار داشت: در مراکز درمانی شبانه روزی تأمین اجتماعی در شیفت شب داروهای غیر اورژانسی ارائه نمی‌شود.

حذف ۱۰۰ درصدی دفترچه بیمه در مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: دفترچه بیمه در مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان به صورت ۱۰۰ درصدی حذف شده و پذیرش، ویزیت پزشک، تجویز دارو و آزمایشگاه با ارائه کد ملی ارائه می‌شود.

اکرم تصریح کرد: اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان به دنبال حذف دفترچه بیمه در مراکز طرف قرارداد با تأمین اجتماعی است.

۴۲ میلیون نفر در کشور و حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه در تقویم رسمی کشور، هفته تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.

‏۷۴۰۸/‏۷۳۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان تامین اجتماعی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، در مجموع ۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزئیات این پرداخت افزود: ۱,۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

گفتنی است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱ هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پا را کلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

کد خبر 6086235

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه