Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر کاراندیش روز یکشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری افزود: امروز در کشور ما با احتساب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۶ دستگاه و سازمان در حوزه فرهنگی نقش ایفا می‌کنند که ۸۵ درصد از اعتبار حوزه فرهنگی نیز در اختیار این سازمان و دستگاه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه بودجه اندک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی انتظارات بالا از این وزارتخانه نیست، توضیح داد: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸ میزان بودجه فرهنگی کشور در سال جاری حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کمتر شد.
کاراندیش با توجه به انتظارات موجود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار خارج کردن این وزارتخانه از کارهای اجرایی شد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از کارکرد اجرایی خارج شود و رویکرد نظارتی و سیاستگذاری را مطابق وظیفه ذاتی خود در جامعه انجام دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خواستار گفت و گوی دستگاههای فرهنگی با یکدیگر برای حل مشکلات فرهنگی شد و اظهار داشت: امروز تخریب، تهمت و افتراء در فضای مجازی جای گفت و گو بین افراد گرفته است و بخش زیادی از مشکلات فعلی جامعه در ارتباط با بد اخلاقی‌ها از جمله تهمت و تخریب ناشی از حذف گفت و گو است و اگر بتوانیم بستر لازم را برای گفت و گو در جامعه فراهم کنیم، قطعاً کمتر شاهد بد اخلاقی‌هایی چون تخریب و تهمت در جامعه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: باید گفت و گو را در سطح جامعه از دستگاه‌های فرهنگی شروع کنیم و این روند در بین دستگاه‌های فرهنگی نیز به درستی شکل نگرفته است.
مشکل خانوادگی علت تودیع زودهنگام مدیرکل ارشاد مازندران
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این آیین به ابهامات در باره تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پاسخ گفت و علت حداحافظی محمود شالویی پس از حدود یک سال از مازندران را مشکلات خانوادگی وی اعلام کرد.

کاراندیش گفت: با وجود حمایت استاندار مازندران از مدیرکلی آقای شالویی، ایشان به دلیل مشکل خانوادگی قادر به ادامه فعالیت در استان نبود.

وی با تمجید از سوابق کاری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که پیش از این سمت مدیرکلی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزن فرهنگی ایران را در یکی از کشورهای اروپای شرقی بر عهده داشت، افزود: مدیرکل جدید ارشاد نیز از بین گزینه‌های بومی انتخاب شد که سابقه فعالیت در حوزه فرهنگی به خصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان همکاری بیشتر دستگاه‌های فرهنگی با عباس زارع مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شد. زارع پیش از این معاون فرهنگی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دولت یازدهم و دوازدهم بود.

عباس زارع سومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می شود.

۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند

کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در دیدار مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور گفت: متاسفانه در گذشته مسائل اصلی بانوان جامعه به کنار گذاشته می‌شد و موضوعاتی مطرح می‌شد که در اولویت این جامعه نبود، اما اکنون با تدوین سند تحول حوزه بانوان و خانواده موضوعات و مسائل اصلی بانوان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات حوزه بانوان باید از از تمامی ظرفیت‌های اجرایی و علمی کشور استفاده کرد و با بهره گیری از هیات‌های اندیشه ورز مردمی به دنبال راهکار‌های عملی و میدانی باشیم.

علیخانی با بیان اینکه برای رصد و بررسی مسائل حوزه بانوان باید از ظرفیت نیرو‌های متخصص با تجربه کاری بهره‌مند شد، ادامه داد: بانوانی که در حوزه‌های مختلف دارای تجربه و تخصص هستند باید در راس برنامه ریزی و تصمیم سازی حوزه بانوان و خانواده قرار گیرند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، آموزش مهارت‌های زندگی از نوجوانی تا چند سال اول پس از ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند به توانمندی افراد در جامعه کمک کرده و زندگی مشترک زوجین را از آسیب مصون دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت