Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:26:49 GMT

جشن میلاد ثامن الحجج (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۸۵۸

جشن میلاد ثامن الحجج (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا امروز زائران پیاده و غیر پیاده از اقصی نقاط کشور خود را به بارگاه منور رضوی رسانده بودند و مجاوران نیز از گوشه و کنار شهر برای عرض ارادات به ساحت مقدس امام رضا (ع) به این حرم قدسی مشرف شدند.

اولین بخش از برنامه های روز میلاد حضرت رضا (ع) با عنوان "آئین شکرانه خدمت" از باب الجواد (ع) تا صحن آزادی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین علاوه بر حضور زائران و مجاوران، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مولودی خوانی پرداختند.

بخش دوم برنامه جشن روز میلاد نیز از ساعت ۱۰ صبح در رواق امام خمینی (ره) با حضور زائران و مجاوران برگزار شد که یکی از کارشناسان مذهبی به ایراد سخنرانی پرداخت و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در مدح و ثنای امام رضا (ع) به شعرخوانی مشغول شدند.

خادمان بارگاه منور رضوی نیز در همه مبادی‌های ورودی حرم بین زائران و مجاوران بسته‌های متبرک توزیع و با روی گشاده از آنان پذیرایی می کردند.

تولیت آستان قدس رضوی نیز به مناسبت سالروز میلاد امام رضا (ع) در بین زائران واقع در صحن جامع رضوی حضور یافت و ضمن تبریک این ایام گفت: ائمه معصومین (ع) از همه فضائل اخلاقی برخوردار بودند و در این میان امام رضا (ع) به رأفت و مهربانی شهره داشتند.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: رأفت امام رضا (ع) تنها معطوف به دنیا نیست، بلکه در روز قیامت نیز این امام رئوف (ع) دستگیر مردم خواهند بود.

وی اضافه کرد: هیچکس از درگاه این امام رئوف و مهربان ناامید برنخواهد گشت و بارگاه حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) درگه نومیدی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رأفت امام رضا (ع) شامل کسانی می‌شود که در دل و زندگی آنان رأفت خدا متجلی است آن حضرت همان طور که در برابر نیازمندان، مظلومان و مؤمنان نهایت مهربانی را دارند، در برابر مستکبران از موضع مظلومان دفاع می‌کنند و به ظالمان هشدار می‌دهند.

حجت الاسلام مروی افزود: باید با تاسی به امام رضا (ع) با دیگر بندگان خدا مهربان باشیم، از فقرا و نیازمندان به میزان توان دستگیری کنیم، در مسائل سیاسی و اجتماعی ضد ظالمان، مستکبران و طاغوت‌های زمان عمل کنیم و از جریان مقاومت و جریاناتی که در برابر طاغوت ایستاده اند حمایت کنیم.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این نشست به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، فردا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ از ساعت 10 تا 11:30 صبح در محل مرکز پاسخگویی به سوالات دینی واقع در مدرسه پریزاد برگزار خواهد شد.

در این نشست تخصصی، دکتر یاسر جبرائیلی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل اقتصادی، به تبیین و بررسی موضوع اقتصاد اسلامی و مبارزه آن با نئولیبرالیسم خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)