Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:51:13 GMT

جشن مردم آستارا در سالروز ولادت امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۸۰۹۶

جشن مردم آستارا در سالروز ولادت امام رضا (ع)

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا؛ مساجد آستارا شاهد حضور عاشقان اهل بیت پیامبر (ص) است و مردم و بازاریان مسلمان با توزیع شیرینی و شربت، این عید را به گردشگران داخلی و خارجی تبریک می‌گویند.
حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا سرشار از زائران شده است و جشن میلاد امام رضا (ع) شب گذشته با قرعه کشی سفر مشهد مقدس برای ۱۰ نفر از شهروندان در مسجد امام رضا (ع) آستارا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه آستارا روز یکشنبه در جشن میلاد امام رضا (ع) در مسجد عباسیه این شهر گفت: جامعه نیازمند آشنایی با تفکر، فرهنگ، اخلاق، فقه، عبادت، کرامت و شیوه زندگی آن بزرگوار است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: نسل جوان کشور در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن قرار گرفته است و باید به طور دائم، آنها را با ارزش‌های اسلام و اهل بیت (ع) آشنا کرد.
وی با اشاره به شخصیت ممتاز اخلاقی و معرفتی امام رضا (ع) اضافه کرد: باید با تبعیت از سیره حضرت امام رضا (ع) و انجام اعمال نیک در حق مؤمنان، زمینه سعادت و خوشبختی را برای خود فراهم کنیم.
مولودی خوانی، توزیع شربت و شیرینی از بخش‌های دیگر این آئین معنوی بود.
ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) بوده و در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده‌اند و حرم مقدس آنها در هفت کیلومتری آستارا در محور آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۴ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم