Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اخلاقی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان به مناسبت هفته تأمین اجتماعی، افزود: بر اساس آمار تأمین اجتماعی استان سمنان، با وجود افزایش حدود ۵۰۰ نفری بیکاران در سال ۹۷، تعداد بیمه‌شدگان اجباری مشاغل مختلف سه دهم درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش ۲ هزار و ۳۰۰ نفری بازنشستگان سال ۹۷ در استان سمنان و خروج این تعداد از آمار بیمه اجباری، تاکید کرد: در کنار افزایش بیکاری و این تعداد بازنشستگان، انتظار می‌رفت تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان سمنان کاهش قابل توجهی نسبت به سال ۹۶ داشته باشد، ولی این گونه نبود و این شاخص در سمنان با افزایش سه دهم درصدی مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی ۲ هزار میلیاردی بخش دولتی و غیردولتی به تأمین اجتماعی سمنان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: بر اساس صورت حساب‌های بررسی شده تا پایان شهریور ۹۷، مجموع مطالبه‌های بیمه تأمین اجتماعی استان سمنان از بخش‌های دولتی و غیردولتی حدود ۲ هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: ۶ ماهه دوم سال ۹۷ میزان معوقات در حال بررسی و جمع‌بندی است و این در حالی است که کل بدهی بیمه تأمین اجتماعی به مراکز بیمه‌ای کمتر از یک هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: منبع درآمد تأمین اجتماعی از پرداخت حق بیمه پرداختی است و امسال نیز به منظور رونق تولید، بیمه تأمین اجتماعی فهرست بیمه‌شدگان واحدهای تولیدی را بدون دریافت حق بیمه پذیرش می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: امسال به منظور رونق تولید، بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: کارفرمایان خوش‌حساب که از اسفند ۹۶ به دلیل مشکلات اقتصادی موفق به پرداخت معوقه‌های خود نشدند، با مراجعه به یکی از شعبه‌های تأمین اجتماعی می‌توانند نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام کنند.

افزایش ۱۱.۷ درصدی پرداخت حق بیمه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: پرداخت حق بیمه مربوط به مشاغل و حرفه‌های آزاد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، حدود ۱۱.۷ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۳۷ نفر سال گذشته به پرداخت کنندگان حق بیمه در استان سمنان افزوده شد که آمار حاکی از آن است که فرهنگ بیمه به عنوان یک ضرورت در خانواده‌های استان سمنان نهادینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شمار زنان خانه‌دار بیمه‌شده در استان سمنان از ۱۰ هزار و ۲۷۲ نفر در سال ۹۶ به ۱۱ هزار و ۴۰۹ نفر در سال ۹۷ افزایش یافت که نشان از اهمیت دادن زنان خانه‌دار به بیمه است.

اخلاقی، گرایش زنان خانه‌دار را به بیمه با وجود مسائل اقتصادی و محدودیت‌های مالی در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: خانواده‌های استان سمنان به اهمیت بیمه پی برده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این در حالی است که ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.


افزایش هفت درصدی مستمری‌بگیران در سمنان
مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران در سال گذشته به ۳۶ هزار ۵۹۹ نفر در استان رسید که نسبت به سال قبل از آن هفت درصد افزایش داشته است.

اخلاقی یادآور شد: تعداد مستمری‌بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان هر سال نسبت به سال قبل روند افزایشی دارد و آمار بهار ۹۸ نسبت به سال گذشته هنوز جمع بندی نشده است.

وی افزود: سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت حقوق مستمری بگیران پرداخت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: تعداد کارگاه‌های فعال دولتی و غیردولتی استان سمنان سال گذشته به ۱۶ هزار و ۸۲۴ کارگاه رسیده که نسبت به سال ۹۶، حدود چهار درصد افزایش داشت.

اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان با دارا بودن ۱۰ شعبه و با ظرفیت ۲۷۸ نفر نیروی شاغل، چهار کارگزاری در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار و دو شعبه اقماری در آرادان و بیارجمند به بیمه‌شدگان مستمری‌بگیران و کارفرمایان این استان خدمات ارائه می‌دهد.

۴۲ میلیون نفر در کشور و حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

از ۱۹ تا ۲۵ تیر در تقویم رسمی کشور هفته تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی نیک‌سیرت در جریان بازدید از مراحل تکمیل درمانگاه سبلان اردبیل، اظهار داشت: 2 بیمارستان تأمین اجتماعی در استان برای بیمه‌شدگان و اقشار مختلف مردم با ظرفیت کامل ارائه خدمات می‌کنند که بیمارستان سبلان در اردبیل و ارس در پارس‌آباد است.

وی از پیگیری‌ها برای صدور مجوز افزایش تخت‌های این بیمارستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در گام نخست تعداد تخت بیمارستان سبلان اردبیل قرار است از 160 تخت به 256 تخت ارتقا یابد که امیدواریم در سال‌جاری این برنامه توسعه اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: با توجه به ضریب اشغال 85 درصدی تخت بیمارستان سبلان اردبیل در وضعیت فعلی، تلاش شد تا مجوز ارتقا تا 256 تخت به نام سبلان اردبیل گرفته شود.

نیک‌سیرت افزود: 96 تخت به مجموع تخت بیمارستانی سبلان افزوده می‌شود که 300 میلیارد تومان منابع برای اجرای این پروژه هزینه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش و رایزنی‌های ما برای گرفتن این اعتبار و ارتقای تخت بیمارستانی سبلان در سال‌جاری است تا بتوانیم بیشترین خدمات را به مراجعان به ویژه بیماران و بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در مناطق مختلف شهری اردبیل بدهیم.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: برای بیمارستان ارس پارس‌‌آباد نیز که شمال استان را پوشش می‌دهد، قرار است تعداد تخت از 64 به 96 تخت ارتقا یابد که در این زمینه نیز منابع مورد نیاز پیشنهاد شده است.

نیک‌سیرت بیان کرد: قرار است برای افزایش و تجهیز این بیمارستان به سی.تی.اسکن و سایر تجهیزات نیز تا 800 میلیارد تومان هزینه شود که در سفر اخیر مدیرعامل تأمین اجتماعی مجوز لازم گرفته شده و تاکید بر سرعت اجرای عملیاتی این پروژه‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کنار این 2 بیمارستان، قرار است سه درمانگاه نیز در نمین، گرمی و بیله‌سوار عملیاتی شود که اعتبار مورد نیاز برای احداث و تکمیل این درمانگاه‌ها و همچنین درمانگاه سبلان در حال انجام است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: درمانگاه سبلان که در محوطه بیمارستان قرار گرفته تا 2 ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد و بیش از 100 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

نیک‌سیرت مساحت این درمانگاه را 4 هزار و 500 متر مربع و بهره‌برداری از آن را به صورت تخصصی یادآور شد و گفت: 4 هزار بیمه شده در مرکز استان از خدمات تأمین اجتماعی به ویژه بیمارستان سبلان و درمانگاه‌های تخصصی استفاده می‌کنند که امیدواریم با ارتقای این شرایط بتوانیم بهترین و کیفی‌ترین خدمات را به مراجعان و بیمه‌شدگان ارائه کنیم.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد