Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:44:26 GMT

وعده شیرین روسیه به کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۸۵۲

 در پی اعمال محدودیت های ژاپن بر صادرات مواد حساس به سئول ، یکی از مقامات عالیرتبه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی از اعلام آمادگی روسیه برای تامین هیدروژن فلوراید مورد نیاز شرکت های وابسته به صنایع نیمه رسانای کره جنوبی خبر داد.

اخبار بین الملل- ​به نوشته روزنامه کوریا جون گانگ، این مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت، فعلاً سئول در حال بررسی این گزینه (پیشنهاد روسیه) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنان در پی اعلام روزنامه " هانکیوره" مبنی بر ابلاغ این پیشنهاد از سوی مسکو به سئول از طریق یک کانال دیپلماتیک ایراد شد.

به نوشته این روزنامه، "کیم یونگ جو"، رئیس اتحادیه بین المللی تجارت کره جنوبی، چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری به رؤسای شرکت‌های کشور اطلاع داد، دولت روسیه به سفارت کره جنوبی در مسکو اعلام کرد که در مقایسه با ژاپن، از فناوری بهتری در تولید هیدروژن فلوراید برخوردار است و می‌تواند هیدروژن فلوراید با خلوص بیشتر در اختیار شرکت سامسونگ قرار دهد.

هیدروژن فلوراید به عنوان گاز حلال در ساخت تراشه‌ها استفاده می‌شود که کره جنوبی بین ژانویه و مه امسال، ۴۶.۳ درصد آن را از چین، ۴۳.۹ درصد آن را از ژاپن، ۹.۷ درصد آن را از تایوان و ۰.۱ درصد آن از هند وارد کرد.

سخنگویان شرکت‌های سامسونگ و اس کی هینیکس که به شدت به واردات هیدروژن فلوراید از ژاپن وابسته هستند، از توضیح درباره این پیشنهاد روسیه خودداری کردند و گفتند، با توجه به اینکه این گزینه به طور مستقیم به آنها پیشنهاد نشد، صحبت کردن با رسانه‌ها درباره آن سخت است. ما تاکنون از هیدروژن فلوراید تولید روسیه استفاده نکردیم.

مقامات سامسونگ می‌گویند، به دنبال تأمین کنندگان جدید هیدروژن فلوراید در تایوان و چین هستند.

به گفته صاحبنظران کره جنوبی، حتی اگر سئول هم با واردات این ماده از روسیه موافقت کند، شرکتت های کشور بدون اطلاع از تأثیرات احتمالی هیدروژن فلوراید ساخت روسیه، به سختی از آن استفاده خواهند کرد.

ژاپن در تاریخ ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) به تلافی حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت از سوی شرکت‌های ژاپنی به قربانیان کار اجباری دوران جنگ و حاکمیت استعمار ژاپن بر شبه جزیره کره، محدودیت‌هایی بر صادرات کالاهای حساس و مورد استفاده در تولید نیمه رساناها به کره جنوبی اعمال کرد.

ژاپن ضمن اعتراض به این حکم، اعلام کرد، مساله پرداخت غرامت طبق توافقنامه ۱۹۶۵ که با هدف عادی سازی روابط توکیو و سئول امضا شد، حل و فصل شده است.

" مون جائه مونگ"، رئیس جمهوری کره جنوبی، هفته پیش محدودیت‌های اعمال شده از سوی ژاپن را ناقض قوانین سازمان جهانی تجارت خواند و خواستار لغو آنها شد.

ژاپن در پاسخ به این درخواست مون اعلام کرد، این محدودیت‌ها قابل مذاکره نیستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سئول کره جنوبی سامسونگ سئول روسیه ژاپن سامسونگ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم زمانی مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی گفت: در پنج سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوز‌ها است بعلت بحث حرائم و فواصل بهداشتی رد شده است.   خانم زمانی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که طی این سال‌ها داشته ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحد‌های فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهمتر از همه با عنایت به این که بعد ازیک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید ، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود.    مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که درخصوص فواصل بهداشتی داشته ایم.، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولید کننده کاهش دهند.    خانم زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحد‌های تولیدی را کم کنیم.    وی افزود: به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیرو‌های انسانی که دامپزشک‌های محترم هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه اینها دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهمتر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفر‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.   گفتنی است: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.   فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.  

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • لحظه شیرین پیروزی نوشاد عالمیان برابر پینگ‌پنگ باز چهارم جهان / فیلم
  • ننه گلبهار دوستت داریم
  • (ویدئو) بچگانه صحبت کردن شیرین «نون خ»
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • تالاب پرآب شیرین سو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی