Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:16:44 GMT

وجود ۹ هزار جانباز قطع نخاع در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۲۳۳

به گزارش فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان توسعه مرکز توانبخشی جانبازان قطع نخاعی امام خمینی (ره) در مشهد، اظهار داشت: همه ما باید قدردان شهیدان، آزادگان و خانواده‌های این عزیزان باشیم، ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و ایثارگران و جانبازان با از خودگذشتگی در صحنه‌های جنگ تحمیلی و چه بعد از آن توطئه‌های دشمنان انقلاب را در نطفه خفه کردند، آنها دشمن را محبور به عقب‌نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور 3 میلیون و 400 هزار جانباز وجود دارد، یادآورشد: از این تعداد 9 هزار نفر عزیزان جانباز قطع نخاعی هستند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند به تمامی نیاز این عزیزان برسد، به همین سبب ما نیازمند امداد و یاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در بحث ارائه خدمات به جانبازان هستیم. 

شهیدی محلاتی قول مساعد در زمینه تامین تجهیزات و امکانات مناسب برای این مرکز داد و گفت: در اسرع وقت سعی می‌کنیم نسبت به تامین امکانات نو و مناسب اقدام کنیم تا تجهیزات همچون ساختمان این مرکز به روز و جدید باشد.

باید دین‌مان را به جانبازان و ایثارگران ادا کنیم

کلایی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: آیا ما دین‌مان را به ایثارگران، شهدا، آزادگان و خانواده‌های‌شان ادا کرده‌ایم؟ من معتقدم آنچه که باید هر لحظه مد‌نظرمان باشد این است که ما مدیونیم و ما نتوانستیم دین‌مان را به این عزیزان ادا کنیم، به همین علت همه آحاد مردم و مسؤولان باید اهتمام کنند و دین‌شان را به جامعه جانبازان و ایثارگران ادا کنند.

هزینه ۶۵ میلیارد ریالی برای ساخت مجموعه توانبخشی جانبازان و ایثارگران

معاون فنی و حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با بیان اینکه نزدیک به ۵ سال از شروع عملیات ساخت این مجموعه می‌گذرد، گفت:کلنگ ساخت این ساختمان در مجاورت ساختمان قبلی از سال ۹۳ زده شد، قرار شد، شهرداری مشهد هزینه ساخت این مجموعه را تقبل کند و امکانات و تجهیزات ساختمان از طرف وزارت بهداشت و درمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین شود که متاسفانه با وجود اتمام کار ساخت بنا تجهیزات همان تجهیزات و امکانات قدیمی است.

خلیل‌الله کاظمی افزود: این مجموعه در مساحتی نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده و دارای امکانات و فضاهایی همچون استخر‌درمانی، مجموعه استحمام، خدمات توانبخشی، داروخانه و سایر بخش‌ها برای ارائه خدمات به عزیزان جانباز و ایثارگر است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور

 تیم شنا آقایان هیئت جانبازان و توان یابان قم در بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی استخر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، صاحب ۱ مدال طلا، ۷ نقره و ۳ برنز شد.

حسین علیزاده در ۱۰۰ متر پروانه به مدال طلا رسید و ۳ نقره در ۴۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر آزاد کلاس S ۸ به گردن آویخت، علی زارعی در ۱۰۰ متر کرال پشت به نشان نقره دست یافت و در ۱۰۰ متر کرال آزاد کلاس S ۶ در جایگاه سوم ایستاد، اسمعیل اسدی در کلاس S ۶ نقره ۱۰۰ متر قورباغه و برنز ۵۰ متر پروانه را از آن خود کرد.

مجید شکوری در ۴۰۰ متر آزاد مدال برنز صاحب نشان برنز شد و سید علی ضیایی در ۵۰ متر آزاد و کرال پشت کلاس S ۷ به دو نشان نقره دست یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد