Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:51:59 GMT

رپورتاژ آگهی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۳۲۱

اگر شما هم جزء افرادی هستید که با دنیای اینترنت و وب گردی آشنایی دارید، مطمئنا تا به حال با مقالات متعددی تحت عنوان رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید روبه رو شده اید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروزه بسیاری از کسب و کارهای نوپا و یا برندهای معتبر برای تبلیغ خدمات و یا محصولات خود از این روش استفاده میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش تبلیغِ اینترنتی رپورتاژ آگهی اگر به درستی انجام شود، میتواند موجب بهبود وضعیت کسب و کار شما شود. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اساساً رپورتاژ آگهی چیست و چگونه میتواند سبب بهبود وضعیت یک کسب و کار شود؟ ما در این متن به پاسخ تمامی پرسشهای شما میپردازیم.

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی (Advertiorial) به نوعی از آگهی گفته میشود که در قالب یک گزارش و یا خبر به مخاطب عرضه می شود و مخاطبِ رسانه متوجه جنبه تبلیغاتی آن نمی شود. به عبارت دیگر مخاطب تصور میکند که واقعا در حال خواندن و یا مشاهده یک خبر یا گزارش کاملاً بی طرفانه است؛ و همین بی طرفانه بودن لحنِ آن نیز باعث جلب اعتماد مخاطب و جذب آن به سوی محصول یا خدمت عرضه شده می شود. 

در واقع میتوان گفت که رپرتاژ آگهی یک متن هدفمند و سازمان یافته برای تقویت و بزرگنمایی مزایای استفاده از یک خدمت یا محصول در ذهن مخاطب است.

روند تهیه رپورتاژ آگهی

مراحل تهیه یک رپورتاژ آگهی به این شکل است که در ابتدا یک خبر و یا گزارش بی طرفانه و ژورنالیستی برای معرفی محصولات یا خدمات، توسط تیم متخصص یک شرکت تهیه میشود و برای انتشار در اختیار یک رسانه ( برنامه تلویزیونی، خبرگزاری ها، وب سایت خبری پربازدید و یا مجله) قرار میگیرد. سپس مدیر تبلیغات رسانه مورد نظر در ازای دریافت مبلغی این گزارش را در رسانه خود انتشار میدهد. رپورتاژ خبری در هر یک از این رسانه ها میتواند شکل متفاوتی داشته باشد که در زیر انواع آن را برای شما بیان میکنیم.

انواع اشکال رپورتاژ آگهی در رسانه های مختلف

رپورتاژ آگهی در تلویزیون میتواند به شکل یک آگهی برای معرفی محصولات به مخاطبان باشد. این آگهی میتواند یک تبلیغ تلویزیونی، قسمتی از یک گفتگو و یا برنامه ای همچونTalk Show  باشد. در رسانه های چاپی، رپورتاژ به شکل مقاله و یا داستانی بی طرف است تا شکلی معتبر داشته باشد. و در برنامه های رادیویی این نوع از اگهی، در جریان مکالمات مجریان با مهمان ها گنجانده شده است.

در سال های اخیر و با گسترش و همه گیر شدن استفاده از اینترنت، شکل جدیدی از رپرتاژ آگهی به وجود آمد که مبتنی بر اینترنت است. این نوع از رپورتاژ آگهی شباهت زیادی به نوع چاپی دارد، اما به نسبت سایر اشکال رپورتاژ محبوبیت و تاثیرگذاری بالاتری دارد. فضای اینترنت بستر مناسبی را برای تولید محتوای نوشتاری، گفتاری، تصویری و ویدئویی در اختیار افراد قرار میدهد. با این حال ارائه رپرتاژ آگهی به صورت متنی، مزایای بیشتری برای کسب و کار شما دارد و سبب بهبود وضعیت سئو  سایت شما میشود.

آیا رپورتاژ آگهی بر سئو و رتبه وب سایت من در گوگل تاثیر دارد؟

در پاسخ به این سوال شما باید گفت: بله، قطعا رپرتاژ خبری میتواند تاثیر بسزایی در سئو و رتبه بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. اجازه دهید تا کمی بیشتر برایتان توضیح دهیم.

 همانطور که میدانید یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سایت شما در گوگل، تعداد و کیفیت بک لینک های آن است. بک لینک ها در واقع همان لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما زده شده اند و به معنی معرفی و پیشنهاد سایت شما توسط سایت های دیگر است. گوگل هم وقتی سایت شما توسط سایت های دیگری پیشنهاد میشود، اهمیت بیشتری برای آن قائل میشود.

زمانی که شما قصد دارید یک رپورتاژ آگهی انتشار دهید، به دنبال سایت های پربازدید و معتبری هستید که با تجارت و کسب و کار شما مرتبط هستند. خب مسلماً این گونه سایت ها به واسطه بازدید بالایی که دارند از اعتبار و  Domain Authority خوبی هم در گوگل برخوردار هستند. پس در نتیجه دریافت بک لینک از سایتی با اعتبار دامنه بالا تاثیر خیلی خوبی بر روی سئو سایت شما خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در رپورتاژ خبری شما میتوانید تعداد 3 تا 5 بک لینک دائمی و قوی از سایت منتشر کننده به صورت Follow دریافت کنید. دقت داشته باشید که معمولا میزان بازدید روزانه این گونه سایت ها بسیار زیاد است و همین موضوع هم باعث میشود که در طول روز تعداد زیادی بازدید کننده از سایت منتشر کننده رپرتاژ آگهی، به سمت سایت شما روانه شوند و در نتیجه ترافیک سایت شما و فروش آن به میزان زیادی افزایش می یابد.

علاوه بر این، شما میتوانید رپرتاژ آگهی خود را تحت عنوان کمپین رپورتاژ آگهی در بیش از 100 سایت معتبر ایرانی منتشر کنید؛ و در مدت زمان خیلی کوتاهی به واسطه لینک های زیادی که از سایت های معتبر به صورت دائمی به سایت شما خورده است، در نتایج صفحه اول گوگل ظاهر شوید.

سخن پایانی

شرکت دیجیتال مارکتینگ تهران دید، یکی از پیشروان این صنعت است که کار تهیه و انتشار رپرتاژ آگهی در تمامی سایت ها و خبرگزاری های معتبر و پربازدید ایران را به خوبی و توسط یک تیم متخصص انجام میدهد. پیشنهاد میکنیم که از خدمات این شرکت و مشاوره های رایگان آن در خصوص رپورتاژ آگهی استفاده کنید، تا شاهد تاثیر شگرف آن در پیشرفت و ارتقای کسب و کار خود باشید.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه گفت: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از آستان‌نیوز‌، احسان جلایر در بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه «میراث آینده» که به منظور معرفی اقدامات، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا شده است، درباره شکل‌گیری این منطقه اظهار کرد: ایده شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سال 1372 بیان شد و همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد- سرخس- تجن در اردیبهشت 1375 با حضور سران و نمایندگان عالی رتبه بیش‌از 70 کشور راه‌اندازی شد.

تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای

او با اشاره به نقاط قوت این منطقه خاطرنشان کرد: تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای، وابستگی به آستان قدس رضوی و داشتن نیروهای متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی، قابلیت ارائه خدمات لجستیکی و تولیدی به صورت شبانه‌روزی، اتصال به نقطه سفر مرزی از لحاظ جاده‌ای و ریلی و نزدیک بودن به کشورهای حوزه CIS برخی از این موارد به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، یکی از اقدامات مهم این منطقه را بهره‌برداری از فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی عنوان کرد و افزود: ساخت این پارک از سال 1396 در زمینی به مساحت 9 هکتار آغاز شد و با 910 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی به بهره‌برداری رسید.

توسعه ظرفیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی

او انعقاد تفاهم‌نامه با MFA؛ شرکت بزرگ حمل‌ونقلی در ترکیه را از دیگر اقدامات مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و گفت: این شرکت یکی از 4 شرکت دارای مجوز ترانزیت از مسیر ایران است.

جلایر ادامه داد: شرکت MFA از سال 1400 تاکنون، همکاری‌های مشترکی در حمل کالاهای ترانزیتی از آسیای میانه و روسیه به ترکیه و اروپا، تامین واگن‌های مورد نیاز و ایجاد مزیت رقابتی حمل از مسیر سرخس در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب داشته است.

او یادآور شد: سال 1400 نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز تجاری ایرانیان در روسیه به منظور استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، تامین نیازهای کالایی روسیه از تولیدات استان و توسعه روابط حمل‌ونقلی با اولویت ترانزیت با این منطقه منعقد شد.

ایجاد سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایع

جلایر درباره سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایعِ منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز تصریح کرد: این سایت با حجم سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال و با تزانزیت سالیانه 600 هزار تن در حال ساخت است که پس از اجرا موجب ایجاد درآمد مستقیم 60 میلیون دلاری و غیرمستقیم 175 میلیون دلاری و نیز درآمد سالانه یک و نیم میلیون دلاری برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سایت تخصصی ترانشیپ می‌توان ایجاد زنجیره ارزش ترانزیت مشتقات نفتی از ترکمنستان به میرجاوه و بندر عباس را نام برد.

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه اظهار کرد: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است.

او ادامه داد: مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس با محوریت ایجاد سایت کانتینری در زمینی به وسعت 35 هکتار با ظرفیت تخلیه، بارانداز و بارگیری 500 کانتینر در هر شبانه‌روز و 660 هزار TEU(واحد شمارش بار کانتینر) در سال احداث شده است.

جلایر، ایجاد سایت تخصصی کانتینری با ظرفیت 10 سالانه میلیون تن، ایجاد مرکز بین‌المللی تهاتر کالا، ایجاد شهرک‌های صنعتی و تسریع و تسهیل در راه‌اندازی کریدور شرق به غرب را از دیگر ویژگی‌های مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری خطاب به اسرائیلی‌ها
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟