Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:24:31 GMT

فستیوال نوآوری های «از پساب تا آب» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۶۵۸

فستیوال نوآوری های «از پساب تا آب» برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فستیوال های عرصه نوآوری با هدف کمک به توسعه و ترویج سرمایه گذاری در اختراعات و طرح های دانشی توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری طرح ریزی و اجرا می‌شود.

این رویدادها هر بار در یک حوزه تخصصی برپا خواهد شد و بعد از دریافت طرح ها و ارزیابی آنها، نوآوری های منتخب به مخاطبان آن حوزه تخصصی ارائه می شوند تا زمینه ساز مذاکرات مستقیم دو طرف و توسعه سرمایه گذاری در نوآوری ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۱۴ رویداد فستیوال نوآوری در حوزه های خدمات شهری، صنعت لوازم خانگی، صنعت تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، پلاستیک و پلیمر، سنگ و رنگ و رزین، تجهیزات ورزشی و توانبخشی، صنایع شیمیایی و پلیمر، سلامت، آرایشی و بهداشتی برگزار شده است.

فستیوال نوآوری های «از پساب تا آب» امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

فراخوان این رویداد در زمستان ۹۷ منتشر و بیش از ۱۰۰ طرح و اختراع به دبیرخانه ارسال شد که بعد از ارزیابی های فنی ۸ طرح منتخب و امروز ارائه شدند.

پکیج های نوین تصفیه فاضلاب رآکتور چند مرحله ای تصفیه پساب صنعتی، تهیه غشای کامپوزیت لایه نازک نانو الیافی، تصفیه انواع پساب های صنعتی و فاضلاب شهری، دستگاههای نوین الکتروشیمیایی، سیستم تصفیه آب و فاضلاب، سیستم اتوماتیک بازیافت آب از پساب های نساجی و صنعتی، تصفیه پساب کارخانه نوشابه سازی از جمله طرح های ارائه شده در این فستیوال بودند.

کد خبر 4666438 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پساب صنعتی فستیوال فرهنگی و هنری خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی