Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خادمی روز یکشنبه به مناسبت روز ملی محیط بان و در آیین تجلیل از محیط بانان نمونه این شهرستان بدون اشاره به تعداد محیط بانان منطقه با بیان اینکه بر اساس آمار جهانی یک پنجم عرصه‌های طبیعی باید به مناطق حفاظت شده اختصاص یابد، تصریح کرد: در شهرستان کاشان این رقم ۶۰ هزار هکتار شامل منطقه حفاظت شده برزک و قمصر کاشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارتقای منطقه حفاظت شده برزک و قمصر کاشان به پارک ملی خبر داد و اظهارداشت: پیشنهاد این طرح به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارجاع داده است.

وی تاکید کرد: عرصه‌های طبیعی به تنهایی از سوی محیط بانان قابل حفاظت نیست بلکه بسیج همگانی را می‌طلبد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از افزایش رشد ۳۰ درصدی انواع گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان خبر داد و گفت: بر اساس پایش های انجام شده شمار از جمعیت ۸۰۰ راس سال گذشته به یک هزار و ۲۰۰ راس در سال جاری رسیده است.

خادمی علت افزایش را بارندگی‌ها، پوشش گیاهی مناسب و همچنین جلوگیری از شکار جانوران بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته وی هم اکنون افرادی در شهرستان کاشان وجود دارند که برای دفاع و حفاظت از محیط زیست از هزینه‌های شخصی خودشان استفاده می‌کنند.

وی از کاشان به عنوان پیش روترین شهرستان در امر مشارکت‌های مردمی برای حفظ عرصه‌های طبیعی و همچنین حفاظت از عرصه‌های انسان ساز و صنعتی نام برد و افزود: هم اکنون برای حفظ این عرصه‌ها از گروه‌های مردمی و حتی از شکارچیان که روزی مقابل محیط زیست بوده اند، به عنوان حافظان محیط زیست بهره گیری می‌شود.

خادمی کار محیط بانان را سخت و طاقت فرسا و عشق و علاقه به طبعیت را از ویژگی‌های محیط بانان برشمرد و گفت: محیط بابان با وجود تمام سختی‌ها اعم ازسرماو گرما، درگیری با شکارچیان، دوری از خانواده، سقوط ازکوه، گزش حیوانات، غرق شدن در تالاب‌ها و دریاچه‌ها، دست از کار و تلاش خود که حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی است بر نمی‌دارند.

وی با تاکید بر ایکنه تمام سعی و کوشش محیط بانان با هدف بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها برروی کره زمین است، یادآور شد: بدون شک با تلاش این افراد امروز شاهد وجود گونه‌های ارزشمند جانوری در طبیعت هستیم و می‌توانیم آثاری از مناطق بکر طبیعی را در قالب مناطق حفاظت شده مشاهده کنیم.

در این آیین که با حضور تشکل‌های مردم نهاد حوزه حفاظت محیط زیست و برخی شکارچیان برگزار شد، سه محیط بان برتر کاشان تجلیل شدند.

شهرستان کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع، یک منطقه حفاظت دارد.

۶۱۳۶/‏۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط بان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک هفته گذشته حین گشت و کنترل درشهر‌های چالوس، نور، بابلسر، آمل، سوادکوه و کیاسر متخلفان شکار و صید را به همراه ۲ قبضه سلاح شکاری، سه رشته تور (سالیک) و لاشه یک راس بزغاله وحشی و سه طاقه قرقاول دستگیر و در میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

در چالوس ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در فصل تخم ریزی سفید ماهیان حین گشت و کنترل در رودخانه حفاظت شده سردآبرود ۲ رشته تور (سیالیک) و یک شاخه دام کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) حین گشت وکنترل در رودخانه بلده از یک متخلف یک رشته سالیک کشف وضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور (واحد محیط بانی رزن) از دو متخلف ۵ قطعه پرنده (دو قطعه بلبل، سه قطعه سهره) کشف وضبط کردند.

در بابلسر ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت وکنترل در ساحل علی آباد میر ۱۴ رشته دام صید ماهی‌های استخوانی تخریب و جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت مشترک با ماموران نیروی انتظامی ۱ قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف و ضبط و درماموریت دیگری از یک شکارچی غیرمجاز تاکسیدرمی ۱ بهله عقاب، لاشه ۱ راس بزغاله وحشی و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در سوادکوه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت کنترل درمنطقه تیراندازی ممنوع لفور از متخلف یک قبضه سلاح شکاری و لاشه دوطاقه قرقاول نر کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع ازیک متخلف لاشه یک طاقه قرقاول کشف وضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله مستقر در آشوراده ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز جمع آوری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم