Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@00:16:39 GMT

قاچاق خاک تهدیدی برای این سرمایه ملی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۸۹۹

قاچاق خاک تهدیدی برای این سرمایه ملی است

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت:قاچاق خاک تنش های اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: گزارش های غیررسمی خبر  از قاچاق خاک از کشور را دارند که این موضوع اثرات بسیار سوئی را بر تخریب محیط زیست و کاهش حاصل خیزی زمین های کشاورزی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مواردی نظیر قاچاق خاک، کوه خواری و  دریاخواری باعث تشدید مواردی همچون ریزگردها، فرسایش خاک، بیابان زایی وافزایش مهاجرت ها و حاشیه نشینی می شود و تنش های اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: قاچاق ،خاک کشور  را به شدت در معرض تخریب قرار خواهد داد، از طرفی برای تولید خاک هزاران سال زمان نیاز است تا بتوان خاک زراعی که برای تولید محصولات کشاورزی مناسب باشد را ایجاد کرد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق و فرسایش، خاک کشور را تهدید می کند، اظهار داشت: خاک سرمایه ملی است و قاچاق آن نه تنها به اقتصاد ملی آسیب می زند بلکه مشکلات و تبعات منفی زیست محیطی به همراه دارد.

وی ادامه داد: طبق برخی اخبار ، قاچاقچیان خاک ، کشتی هایی در دریا دارند که خاک را تبدیل به سرامیک و موارد مشابه می کنند و از این طریق خاک را از کشور قاچاق می کنند.

حاتمیان با اشاره به اینکه برای حفاظت از خاک خلاء قانونی وجود دارد، افزود: لایحه حفاظت از خاک با هدف حفاظت از خاک و جلوگیری از صادرات و قاچاق خاک تدوین و در مجلس شورای اسلامی به تصویب  رسید که با اجرای این قانون شاهد برخورد قاطع با قاچاقچیان خاک ،  کاهش پدیده قاچاق خاک و حفاظت از این سرمایه ملی در کشور خواهیم بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قاچاق خاک سرمایه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شورای یهودیان استرالیا در بیانیه‌ای یادآور شد که دانشجویان استرالیا هفته گذشته برای همبستگی با فلسطینی‌ها کمپ‌هایی را در دانشگاه‌های خود ایجاد کردند.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه دانشجویان به ده‌ها کمپ همبستگی که در هفته‌های اخیر در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر ایجاد شده، پیوستند، اعلام کرد که دانشجویان استرالیایی مانند دیگر دانشجویان از موسسات و دانشگاه‌های خود می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌های تسلیحاتی که امکان جنایات جنگی اسرائیل را فراهم می‌کنند، پایان دهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «شورای یهودیان استرالیا به شدت این ادعاها که این اعتراضات را تهدیدی برای دانشجویان و کارکنان یهودی ‌می‌خواند، رد می‌کند.»
 
شورای یهودیان استرالیا همچنین گفت: «تلاش برای ساکت کردن یا سانسور این اعتراضات با متهم کردن فریبکارانه آنها به یهودستیزی، اقدامی خطرناک است که اگر به آن عمل شود، خطر سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌ها را به دنبال دارد.»
 
الیزابت استراکوش، مدیر اجرایی شورای یهودیان استرالیا تاکید کرد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز یک آزادی اساسی دموکراتیک است.
 
وی افزود: «ما باید به همه دانشجویانی که بسیاری از آنها یهودی هستند و علیه این نسل‌کشی آشکارا صحبت می‌کنند، افتخار کنیم. تظاهرات دانشجویی علیه نسل‌کشی آشکار در غزه، بیان مشروع سخنرانی سیاسی و دفاع از حقوق بشر است.»
 
در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، استرالیا، فرانسه و مصر، هزاران دانشجو تظاهراتی را در دانشگاه‌های خود در همبستگی با فلسطین برگزار کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود