Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد از شوراهای حل اختلاف گفت: با افراد متجاهر، مفسدان و آنهایی که مخل امنیت هستند در عین حال که برخورد می‌شود جنبه تربیتی این افراد نیز فراموش نشود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف گفت: هر کدام از ما یک فرصت خدمت‌گزاری به مردم پیدا کنیم باید شاکر خداوند باشیم و حجت‌الاسلام میانجی از مدیران دلسوز، وقت‌شناس، منظم و خیرخواه بوده و در طول این 10 سال زحمات زیادی را متحمل شده که ممکن است شاید از نظر اداری از مجموعه برود اما از تجربیات وی محروم نمی‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: طی این سال‌ها سامان‌بخشی مناسبی در شعبات روستایی و شهری حل اختلاف انجام شده، جاهایی کم و جاهایی افزایش یافته است همچنین مسأله انضباط اعم از مالی و غیرمالی رعایت شده و آموزش‌های مناسب و به روزی نیز انجام شده است. 

بیشتر بخوانید: دانه درشت‌ها در صف رسیدگی دستگاه قضایی محسنی‌اژه‌ای: تحت تاثیر ‌القائات شیطانی برای مذاکره با آمریکا قرار نگیریم

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه نظارت و سرکشی مناسبی نیز از سوی رئیس شوراها انجام شده، گفت: جایگاه شورای حل اختلاف ارتقا بخشیده شده و در عین حال خوشحالیم که رئیس جدید شوراها نیز مردی خیرخواه، قاضی، دلسوز و متعهد است. 

اژه‌ای گفت: گاهی اداره کردن امور از سوی ما ممکن است با سایر دستگاه‌ها دچار کشمکش‌هایی شود که البته همیشه قصور و تقصیر متوجه دستگاه قضایی هم منصف نباشد اما باید با مدیریت این امور ساماندهی شود و مسائل را در درون خود حل و فصل کرد. 

وی گفت: افرادی که متجاهر و مخل امنیت هستند و خاطر مردم را آزرده کرده و انواع فسادها را دارند در این نهاد که باید با آنها برخورد شود نباید جنبه تربیتی نیز فراموش شود. بسیاری از قضات و مدیران به این امر توجه دارند و باید آنجایی که با متخلف و مجرم برخورد می‌شود با لسانی باشد که وی تربیت شود.

معاون اول قوه قضائیه همچنین ادامه داد: خداوند برای بشر باب توبه را باز گذاشته، در نتیجه ما نیز در این زندگی نظارتی، امنیتی و قضایی باب توبه افراد را باید باز بگذاریم و باید ببینیم چه سازوکاری برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم البته برخی قوانین وجود دارد اما در آموزش و متون درسی چه بابی باز کرده‌ایم.

اژه‌ای گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و فشار دشمن بر مردم وجود دارد که می‌خواهد صبر انقلابی را تمام و تنش‌های اجتماعی برقرار کند. در این اوضاع نیازمند رونق تولید هستیم و باید به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کمک کنیم البته ممکن است فساد مالی هم در میان باشد و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن را مدیریت کنیم تا هم مدیران و سرمایه‌گذاران نترسند و هم از طرفی مفسدان نیز اگر فساد کنند بترسند که با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف برای اینکه باری بردارند می‌توانند در جهت صلح و سازش گام برداشته و اثرات تربیتی مؤثرتری را بر جای بگذارند بنابراین باید روی صلح و سازش بیشتر متمرکز شود چرا که اساس ایجاد این شوراها پا در میانی ریش‌سفیدان با هزینه‌های مردمی و صلح و سازش بوده است تا بسیاری از مسائل وارد دستگاه قضا نشود. 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قدری از اهداف ایجاد شوراهای حل اختلاف فاصله گرفته‌ایم گفت: اگر با همین روال پیش‌ برویم در آینده مجموعه‌ای از تشکیلات بزرگ حقوق‌بگیر خواهیم داشت که این را نمی‌خواهیم و خارج از سیاست‌های ابلاغی کوچک‌سازی خواهد بود.

اژه‌ای گفت: در حال حاضر برخی از عناوین مجرمانه مانند دعواها و آنهایی که به ضرب و شتم ختم می‌شود توهین و امورات حقوقی دسته پایین که با صلح و سازش قابل حل است در جامعه بسیار دیده می‌شود و جا دارد که از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده کنیم و شوراها نیازمند مطالعه مجددی هستند تا کمتر به سمت حکم دادن بروند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو محسنی اژه ای مفسدان اقتصادی شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم

یک وکیل دادگستری گفت: هنگام فعالیت‌های بلاگری از ابزاری استفاده می‌شود که نگاه وزارت آموزش و پرورش بر ممنوعیت آن است و این حق را دارد که در زمان استخدام نیرو‌های مستخدم خودش، دستورالعملی را وضع کند که معلم بلاگری را ممنوع اعلام کند.

محمد مهاجری، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با جرم بودن و یا نبودن معلم بلاگری اظهار داشت: به لحاظ حقوقی انتشار تصاویر و فیلم‌ها از اشخاصی است که عمدتا به سن بلوغ و رشد نرسیده اند. یعنی از منظر حقوقی به این موضوع باید به این صورت نگاه کرد که شخص من هیچ دخالتی در انتشار این تصویر و فیلم ندارم.

وی در رابطه با آثار این عمل ادامه داد: آثار انتشار این تصویر و یا فیلم، هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد.

وی افزود: نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که هر دو بعد ماجرا را در نظر بگیریم. یعنی ممکن است معلم از انتشار تصاویر برای آموزش یک تکنیک خاص در ادبیات و یا ریاضی استفاده کنم؛ که این مورد اثر گذار است.

مهاجری بیان داشت: پدیده بلاگری به این صورت است که شاید هدف من در ابتدای این پروسه درآمدزایی نبوده باشد، اما به مرور تبدیل به شغل من شده است. بر این اساس این انتشار‌ها جنبه‌ی درآمدزایی پیدا می‌کند، و زمانی که جنبه‌ی درآمدزایی پیدا کند، شما از ابزاری استفاده می‌کنید که نگاه وزارت آموزش و پرورش بر ممنوعیت آن است و این حق را دارد که در زمان استخدام نیرو‌های مستخدم خودش، دستورالعملی را وضع کند که معلم بلاگری را ممنوع کند.

"برای مشاهده کامل این گفتگو و اطلاع پیدا کردن از جزئیات حقوقی این عمل ویدیوی زیر را مشاهده کنید"

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان