Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:51:29 GMT

پنجمین محموله سامانه اس-۴۰۰ وارد آنکارا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۶۵۷

پنجمین محموله سامانه اس-۴۰۰ وارد آنکارا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه علیرغم تهدید آمریکا به تحریم امروز یکشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: هواپیمای باربری حامل پنجمین بخش از تجهیزات مربوط به سامانه اس -۴۰۰ در پایگاه «مورتد» (Mürted) آنکارا به زمین نشست.

در پیام توئیتری وزارت دفاع ترکیه در این خصوص آمده است: هواپیماهای حامل ششمین و هفتمین بخش نیز تا ساعاتی دیگر جهت انتقال تجهیزات به این پایگاه خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که در راستای توافقنامه خرید سامانه اس -۴۰۰ انتقال تجهیزات مربوط به این سامانه از روسیه از ۱۲ جولای ۲۰۱۹ به پایگاه هوایی «مورتد» در آنکارا آغاز شده است.

لازم به ذکر است، بلومبرگ چندی پیش به نقل از منابع آگاه از اجماع نظر دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعلام بسته تحریمی علیه ترکیه خبر داد تا این کشور را از بابت خرید سامانه اس -۴۰۰ روسی تنبیه کند.

این بسته تحریمی طی روزهای آتی اعلام می‌شود و آن طور که گفته می‌شود درباره ۳ مجموعه از اقدامات تنبیهی که می‌تواند آسیب‌های جدی به ترکیه بزند؛ بحث و تبادل نظر شده حال آنکه جزئیات این مجموعه‌ها یا اینکه کدام یک از آنها اجرایی خواهد شد؛ مشخص نیست.

احتمالاً تحریم‌ها هفته میلادی پیش رو و بعد از روز دوشنبه که سالگرد کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه است اعلام خواهد شد تا مبادا بار دیگر این گمانه‌زنی که آمریکا در کودتا دست داشته، مطرح شود.

گفتنی است ترکیه روز جمعه نخستین محموله از قطعات اس -۴۰۰ را تحویل گرفت- فرایندی که قرار است تا ماه اکتبر سال میلادی جاری تکمیل شود.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود آنکارا نمی‌تواند همزمان اس -۴۰۰ روسی و اف -۳۵ آمریکایی را داشته باشد- تهدیدی که گمانه‌زنی درباره حذف ترکیه از پروژه اف -۳۵ را افزایش می‌دهد.

کد خبر 4666484

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه اس 400 ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم