Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@17:14:15 GMT

چه می‌شد وعده وعید را از سیستم مدیریتی حذف کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۷۷۵

چه می‌شد وعده وعید را از سیستم مدیریتی حذف کنیم؟

وعده‌وعید در لغت‌نامه دهخدا به معنی "قول و قرارهای نااستوار و غیر قطعی و عمل نشدنی دادن" است ولی در سیستم مدیریتی به معنی "زمان بخر تبلیغ کن حالا آخرش پروژه رو نصفه هم افتتاح کنی اتفاقی نمی‌افتد" هست.

یکی از مشکلات اساسی مدیریت و ریاست ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی وعده وعیدی است که بدون توجه به امکان اجرایی آن داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ۲ گزارش نگاه کنید: (اینجا) و (اینجا)
این گزارش‌های تامل برانگیز تنها مربوط به یک نهاد نیمه دولتی است و چنین اتفاقاتی در تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی اتفاق می‌افتد؛

به لیست زیر که به بخشی از پروژه‌های استان آذربایجان‌غربی مربوط است، نگاهی بیاندازید:

وعده‌های امروز و فردای افتتاح راه‌آهن ارومیه که بعد از ۱۷ سال به سرانجام رسید. وعده‌های پایان ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری شهیدباکری ارومیه توسط وزیر و مدیران سابق که احتمالا امسال پایان خواهدیافت. وعده‌های ده‌ها ساله تله‌کابین سیرداغی ارومیه که علی‌رغم وعده‌های تبلیغاتی مکرر ناتمام مانده است. وعده‌های ساخت راه‌آهن سریع‌السیر ارومیه به تبریز از مسیر دریاچه ارومیه که بعد از افتتاح پل میان‌گذر کلا به فراموشی سپرده شد. وعده‌های ۲۵ ساله افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی در شهرستان خوی. وعده‌های غیرعملی منطقه ویژه و آزاد شدن ارومیه. وعده‌های ویژه انتخابات انتقال آب از دریای خزر، دریاچه وان و ... به دریاچه ارومیه. وعده‌های ایجاد پروژه‌های بزرگ مشارکتی در ارومیه که بعد از چند سال به واقعیت نزدیک نشده است. و ...

از این دست پروژه‌ها در کل کشور به وفور یافت می‌شود.

از طرفی برخی وعده‌وعیدها بازی دادن مردم و به سرانجام رساندن آن‌ها در آستانه انتخاباتیست که آن مدیر بدنبال گرفتن امتیاز از آن است.

این بازی وعده‌وعید تبدیل به یک اپیدمی در بین تمام مدیران شده و هر مدیر قبل از تکیه بر صندلی ریاست و مدیریت نهاد، اداره و یا سازمان ابتدا از یک چند وعده‌وعید بزرگ رونمایی می‌کند حالا اجرایی شدن یا سرانجام رساندن آن اهمیتی ندارد.

بله این اتفاقات مردم را به سیستم مدیریتی بدبین کرده و متاسفانه کمتر مدیری را نیز می‌توان در سیستم مدیریتی یافت که بجای وعده‌وعید، عمل را سرلوحه کار کند اتفاقی که نه تنها آن مدیر را به یک فرد موفق با تغییر دیدگاه‌های اداری تبدیل می‌کند بلکه اعتماد بین مردم و دستگاه‌های دولتی را بازگردانده و حتی موجب بروز اتفاقات بهتری در آینده می‌شود.

گرچه بعد از دولت یازدهم و دوازدهم و حضور استاندار سابقا دیپلمات و خارج دیده، شاهد کاهش وعده‌وعیدها هستیم و عموما تلاش تیم مدیریتی استان برای اتمام ده‌ها پروژه نیمه‌تمام استان متمرکز شده با این حال باید راه و روشی مناسب برای حذف این واحد درسی از بدنه مدیریتی انجام پذیرد تا هم شاهد از بین رفتن مشکلات اعظم وجود پروژه‌های نیمه تمام و به درازا کشیدن آن‌ها باشیم و هم مدیران و رئسا تلاش خود را برای کار عملی اهتمام ورزند تا قول‌هایی که عملی نمی‌شوند، البته نباید این نکته را هم فراموش کرد که هرچقدر پروژه کلنگ‌زنی شده و وعده داده شده بیشتر زمان ببرد ضرر و زیانی بیش از آنچه تصور می‌شود را بر بدنه دولت و  بیت‌المال خواهدآورد.

۴۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انتخابات بیمارستان دریاچه ارومیه دریای خزر دستگاه های دولتی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله نخست کشور، موضوع اقتصاد است و همه نیز به آن اذعان دارند، اما آرایش امروز مدیریت کشور چقدر با این وضع اقتصادی، متناسب بوده است؟ اگر امروز به عملیات وعده صادق افتخار می‌کنیم که عزتی برای ما در دنیا خلق کرده است، ناشی از آرایش مدیریتی متناسب با آن عملیات در کشور بوده است، بنابراین اکنون کشور ما نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است.

وی با اشاره به اقدامات آذربایجان شرقی با هدف تدوین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال و همکاری با بخش خصوصی در این برنامه، گفت: نظام اداری کشور در یک استان متمرکز شده است، اگر نتوانیم اختیارات متناسب به استان‌ها واگذار کنیم، جهش تولید اتفاق نمی‌افتد. برخی از مدیران کل ما، در برخی امورات تبدیل به نامه رسان شده‌اند، امیدواریم قانون خوبی در موضوع تفویض اختیارات استانی تحت آرایش مدیریتی کشور تدوین شود.

وی اظهار کرد: نمی‌توان همه استان‌ها را به یک چشم چشم دید، اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم، برنامه ریزی برای استانی که هیچ ورودی و خروجی ندارد با استانی که مرز دارد، نباید یکسان باشد. مثلاً ۷۰ درصد خرمای کشور در آذربایجان شرقی بسته بندی و صادر می‌شود، یعنی بسیاری از استان‌های جنوبی در فصل برداشت خرما به دنبال مدیران استان ما هستند تا خرمایشان را بخرند. از سویی هشت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در استان وجود داشته و نخستین استان معدنی کشور هستیم، اما تا به حال چقدر به این ظرفیت توجه شده است؟

رحمتی ادامه داد: بالغ بر ۳۵۰ هزار تن کنسانتره از استان آذربایجان شرقی صادر می‌شود ۲ کارخانه ۲۰۰ هزار تنی تولید کاتد در استان داریم که تا پایان سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شوند. در حالی که کل تولید کاتد کشور ۲۹۰ هزار تن با حدود ۲ میلیارد دلار ارزآوری است. بر این اساس آذربایجان شرقی به تنهایی می‌تواند ۲ میلیارد دلار دیگر ارزآوری داشته باشد اما آیا به همین نسبت به این استان ارزش قائل هستیم؟

وی تاکید کرد: باید اطلس سرمایه گذاری و توسعه کشور یک بار دیگر بازنگری شود، آذربایجان شرقی می‌تواند در موضوع ارزآوری و صادرات کشور غوغا کند هرچند که اکنون نیز غوغا کرده است.

وی افزود: این استان، ظرفیت‌های متعددی دارد اما عدم آرایش مدیریتی مناسب و عدم نگاه و توجه به آن باعث شده تا سرعت پیشرفت‌های استان کاهش یابد، ما باشیم یا نباشیم، بخش خصوصی کار خودش را می‌کند ما فقط باید کارشان را سرعت بخشیم.

وی با اشاره به وضعیت اعطای تسهیلات بانک‌های استان، گفت: کل منابع بانکی استان‌ها ۲۱۵ همت در سال ۱۴۰۲ بوده که ۱۶۳ همت برای بانک‌های دولتی و ۵۱ همت برای بانک‌های خصوصی است، نسبت مصارف به منابع در بانک‌های کل استان ۷۹ درصد و در بانک‌های خصوصی استان فقط ۹ درصد بوده که نشان می‌دهد ۹۱ درصد از منابع استان توسط بانک‌های خصوصی آذربایجان شرقی در خارج از استان مصرف می‌شود، با صراحت می‌گویم که جلسه بعدی، نام این بانک‌های خصوصی استان را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت کامیون و کشنده‌های متوقف شده واحدهای خصوصی استان در پشت مرز، گفت: بهینه سازی مصرف سوخت جز با تغییر و نوسازی امکان پذیر نیست، واحدهای خصوصی نسبت به واردات کشنده‌های مناسبی اقدام کرده‌اند ولی مشکل تخصیص ارز دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل، مجوزی داده شود تا این دستگاه‌ها پشت مرز نمانند و با گواهی موقت، اجازه ورود به مناطق ویژه ما صادر شود.

کد خبر 6095212

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • آیا نکونام فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود؟
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد