Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:05:18 GMT

کاروان حج تمتع ویژه به البرز اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۲۳۷۴

کاروان حج تمتع ویژه به البرز اختصاص یافت

هر ساله سفر معنوی حج از دهه اول ماه ذی القعده آغاز و این سفر نورانی حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز به طول می‌انجامد.

در ایام تمتع سال جاری حدود یک هزار و ۵۰۰ البرزی در قالب ۱۰ کاروان طعم شیرین حاجی شدن را در سرزمین وحی می چشند.

غلامحسن فرهود روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نحوه اعزام حجاج البرزی افزود: تا پیش از این یک هزار و ۲۲۰ نفر در قالب ۹ کاروان به همراه ۴۵ نفر عوامل کاروان‌ها برای البرز تعیین شده بود که با پیگیری ها یک سهمیه کاروان تمتع جدید به این استان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد محدودی ظرفیت خالی در کاروان مذکور باقی مانده، لذا از دارندگان فیش ثبت نامی حج تمتع تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۵ دعوت می‌شود در اسرع وقت جهت تکمیل ظرفیت خالی کاروان به مدیریت حج و زیارت استان البرز مراجعه کنند.

فرهود به ارائه توصیه‌های ضروری به زائران حج تمتع سال جاری استان پرداخت و از آنان خواست تا به طور حتم سوابق پزشکی خود را به اطلاع پزشک کاروان برسانند و با نظر پزشک داروهای ضروری را همراه خود داشته باشند.

وی همچنین از حجاج خواست تا از تزریق واکسن مننژیت حداقل ۱۰ روز قبل از سفر غافل نشوند و خود را برای پیاده روی؛ حضور در اجتماع بزرگ و زندگی جمعی آماده کرده ضمن اینکه از بردن داروهای ممنوعه به خصوص مواد مخدر و مشتقات آن خودداری کنند.

نخستین کاروان حجاج البرزی بامداد ۲۱ تیرماه به سوی مدینه منوره پرواز کرد و تا کنون چهار کاروان از این استان به سفر معنوی اعزام شده اند.

آخرین کاروان نیز ششم مرداد ماه سال جاری عازم این سفر نورانی می‌شود.

سفرهای حج تمتع در سال جاری از روز ۱۷ تیرماه آغاز و تا ۱۴ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

۶۱۵۶/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: هشت کاروان شامل پنج کاروان اهل تسنن و سه کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می‌شوند. - اخبار استانها -

سعید کریمی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هشت کاروان شامل پنج کاروان اهل تسنن و سه کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه به حج تمتع اعزام خواهند شدند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در مجموع 965 زائر حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند عنوان کرد: معاینات پزشکی این زائران انجام شده و در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند و با صدور ویزا اعزام خواهند شد.

کریمی‌خو با اشاره به اینکه زمان اعزام کاروان‌های حج تمتع در خرداد ماه مشخص می‌شود گفت: زائران حج تمتع امسال نیز از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اعزام کاروان‌های حج عمره افزود: دو کاروان حج عمره شامل یک کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع از استان کرمانشاه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر کدام از کاروان‌‌های حج عمره شامل 75 نفر هستند گفت: کاروان اهل تشیع سوم اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی شدند و اکنون نیز در مدینه حضور دارند.

کریمی‌خو با اشاره به اینکه سفر حج عمره 10 روز طول دارد افزود: کاروان اهل سنت حج عمره از استان کرمانشاه نیز 11 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند و پنج روز در مدینه و پنج روز نیز در مکه حضور دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان