Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود تحریم‌ها و فشارهای سیاسی، اکثر پروژه‌های راهسازی این استان با روند خوبی در حال اجرا هستند. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه مدیرکل راه و شهرسازی از تعدادی از پروژه‌های راه استان از جمله چهار کیلومتر واریانت محور یاسوج-شیراز، پروژه منظره‌آرایی ورودی یاسوج، پروژه بهسازی و آسفالت دو راهی سپیدار مرکزی-بابکان در محور باغچه سادات و پروژه احداث راه اصلی یاسوج-سی‌سخت بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه احداث چهار کیلومتر واریانت محور یاسوج-شیراز در منطقه دره‌ماهینی با بیان اینکه جاده یاسوج-شیراز از شاهراه‌های استانی و ملی است، اظهار داشت: در بخش‌هایی از این محور مواصلاتی به دلیل رانش و ریزش کوه و بافت زمین‌شناسی آن با مشکلاتی در فصول بارندگی روبرو هستیم که بر این اساس احداث چهار کیلومتر جاده جدید و واریانت در منطقه دره‌ماهینی در دستور کار قرار گرفته است.

سید عبدالمجید نژادصفوی با اشاره به اینکه این چهار کیلومتر جایگزین جاده فعلی می‌شود که رانشی و ریزشی است، افزود: پل‌های پیش ساخته برای این پروژه خریداری شده و ظرف 10 روز آینده عملیات جایگذاری آنها و زیرسازی مسیر شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت کوهستانی بودن و بافت زمین هزینه‌های راهسازی در این استان سنگین است، عنوان کرد: اعتبار موردنیاز برای اجرای این پروژه بیش از 24 میلیارد است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا قبل از دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه منظره‌آرایی یکی از ورودی‌های شهر یاسوج هم با اشاره به نقش مبلمان جاده‌ای در کاهش حوادث رانندگی، گفت: در این راستا یک نقطه را به عنوان پایلوت استان انتخاب کردیم که یک هزار و 200 نهال در این مکان غرس کردیم و کار رنگ‌آمیزی و نقاشی بخشی از پل در دست اجرا است.

پروژه بهسازی و آسفالت دو راهی سپیدار مرکزی-بابکان در محور باغچه‌سادات از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران و مدیرکل راه و شهرسازی استان قرار گرفت که نژادصفوی در رابطه با این پروژه نیز گفت: طول این پروژه 9 کیلومتر بوده و 87 درصد پیشرفت فیزیکی و 95 درصد پیشرفت ریالی دارد.

وی با بیان اینکه پنج کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک است و چهار کیلومتر هم در مرحله اجرای بیس قرار دارد، ابراز کرد: تعداد 17 ابنیه فنی به طور کامل در این پروژه اجرا شده و 12 قوس نیز اصلاح شده است.

دلیل کاهش ارزش صادرات در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شداعلام آمادگی 18 گروه جهادی دانشجویی برای اعزام به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمدمشکلات سد راه سرمایه گذاران در کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از پروژه باند دوم محور بابامیدان-یاسوج-سمیرم بازدید کردند که پیمانکار این پروژه در بازدید خبرنگاران و مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در هر جای ایران پروژه‌های عمرانی کلان و شریانی مجوز اختصاصی برای نصب تاسیسات سنگ‌شکن و کارخانه آسفالت دارند در حالی که در استان کهگیلویه وبویراحمد صدور مجوزها گزینشی است.

فرهاد آرامش‌نیا در رابطه با قیر موردنیاز پروژه عنوان کرد: در مردادماه سال 97 بخش عمده پروژه آماده آسفالت بود که به علت مشکلاتی در تأمین قیر، به درازا کشید تا اینکه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان به صورت شبانه‌روزی پیگیر تأمین قیر موردنیاز پروژه شد.

وی با بیان اینکه در بحث نقدینگی برای این پروژه دچار مشکل هستیم، ابراز کرد: قطعه دوم کریدور جنوب به شمال محور یاسوج-بابامیدان حدود 12 کیلومتر بوده است که پنج کیلومتر آن در بهمن‌ماه سال 95 افتتاح شد و هفت کیلومتر هم آماده آسفالت است و برای اجرای سریع‌تر این پروژه نیازمند همکاری مسئولان هستیم.

محور چهارخطه راه اصلی یاسوج-سی‌سخت از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران و مدیرکل راه و شهرسازی قرار گرفت که پیمانکار این پروژه در بازدید خبرنگاران گفت: این پروژه از ابتدای سال 96 شروع شد و مبلغ برآورد اولیه آن 14 میلیارد و 600 میلیون تومان بود.

شفیع رحیمی‌پور افزود: از سمت سی‌سخت تا کیلومتر سه پروژه توسط پیمانکار قبلی بهره‌برداری شده و 12 کیلومتر باقیمانده نیز حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه 28 قوس افقی خطرناک حذف می‌شود، عنوان کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات از مهم‌ترین مشکلات ما در اجرای این پروژه است زیرا با توجه به شرایط خاص منطقه به لحاظ اقلیمی، فصل کاری محدود بوده و به محض اینکه باران شروع به بارش کند دیگر نمی‌توانیم کار کنیم و زیرسازی‌های انجام شده هم از بین می‌رود.

پیمانکار پروژه محور چهارخطه راه اصلی یاسوج-سی‌سخت از مسئولان ارشد اجرایی استان خواست پیگیر تخصیص به موقع اعتبارات پروژه‌های عمرانی باشند و ابراز کرد: متأسفانه در چند سال اخیر پرداخت اسناد خزانه به پیمانکاران در دستور کار دولت قرار گرفته و این موضوع سبب ورشکستگی بسیاری از پیمانکاران ما شده و خیلی از آنها هم روانه زندان شده‌اند.

رحیمی‌پور گفت: در حالی که تورم واقعی بازار 40 درصد است اما دولت 15 درصد سود برای این اسناد لحاظ می‌کند و همین موضوع هم سبب شده که پیمانکاران توانمند ما از انجام پروژه‌های عمرانی کنار بکشند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: با وجود شرایط سختی که نظام اسلامی از ابتدای انقلاب داشته خدمات زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است و در اوج تحریم‌ها و فشارهای سیاسی اکثر پروژه‌های ما با روند خوبی اجرا می‌شوند.

نژادصفوی با بیان اینکه تلاش کردیم با رایزنی منابع بیشتری را از وزارتخانه جذب کنیم، افزود: علاوه بر پروژه‌هایی که امروز بازدید شد، یک تقاطع غیرهمسطح در مهریان داریم که باید یک پل دوطبقه در این نقطه ایجاد کنیم و امیدواریم تا دو ماه آینده کلنگ این پروژه را به زمین بزنیم.

وی به پل سوم بشار اشاره داشت و بیان کرد: از زمانی که این پروژه در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم که این پروژه نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ ع

R41452/P1494/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران