Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- کامسومولت یکی از پرحاشیه ترین تجهیزات نظامی شوروی سابق است که حدود 30 سال قبل دچار حادثه شد. این زیردریایی هسته ای یک نمونه آزمایشی با 117.5 متر طول بود که در سال 1983 تولید و 6 سال بعد در 7 اوریل سال 1989 غرق شد.

نشت تشعشع مواد رادیواکتیو از راکتور هسته ای آن عاملی بود که به سرعت رسانه های مطرح جهان را به خود مشغول سازد زیرا براساس اندازه گیری ها میزان نشت تشعشع مواد رادیواکتیو از زیردریایی 800 هزار بار بیشتر از حد مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زیردریایی در حال ماموریت و انجام گشت زنی در آبهای شمالی نروژ بود که بر اثر نقص فنی دچار حریق داخلی شده و 42 نفر از 62 خدمه آن از بین می روند. برخی از ملوانانی که موفق به خروج از زیردریایی شدند بر اثر هیپوترمی جان خود را از دست دادند.

زیردریایی در عمق 1659 متری آب به همراه یک راکتور هسته ای و دو اژدر هسته ای حامل پلوتونیوم قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سوگواری خانواده ملوانان کشته شده در حادثه زیردریایی- مورمانسک/روسیه

کامسومولت در واقع یک نمونه اولیه از زیردریایی هایی بود که با هدف حمل همزمان اژدر و موشک کروز طراحی شد. استانداردی که امروز زیردریایی های روسیه از آن پشتیبانی می کنند. در این زیردریایی همچنین ساختار جدیدی در بدنه با استفاده از تیتانیوم آزمایش شد که قابلیت نفوذ به عمق زیردریایی را تا 915 متری دریا ممکن می ساخت که در آن زمان به مراتب بیشتر از نمونه های مشابه آمریکایی بود.

هم اکنون با آنکه زیردریایی در عمق 1659 متری آب قرار داد که بیشتر از مقاومت لایه تیتانیومی آن است اما همچنان بصورت یک تکه باقی مانده و متلاشی نشده است. همانطور که عنوان شد زیردریایی همچنان در حال نشت تشعشع مواد رادیواکتیو است که درتحقیقات مشترک نروژ و روسیه و بررسی نمونه های آب بدان اشاره شده است. اما با توجه به عمق زیادی که زیردریایی در آن قرار دارد، متخصصان براین باورند که تشعشع مذکور و اثرات آن آسیبی را متوجه حیات دریایی منطقه نخواهد کرد. اما به رغم این توضیحات، وضعیت مذکور همواره عاملی برای اعتراض گروه های حامی محیط زیست در نروژ بوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زیردریایی اژدر هسته ای اتمی روسیه شوروی عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور

ابرپروژه سد و نیروگاه "اومااویا" نمونه‌ای از توان صنعت فنی و مهندسی ایران است. یک سد پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی که دارای مسیر انتقال آب از یک سطح به سطحی دیگر بوده است، همچنین به‌صورت همزمان یک نیروگاه و یک سد پیشرفته مبتنی بر کار علمی در کشور سریلانکا انجام شده است.

گرافیست: نگین نصراللهی 

دیگر خبرها

  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین