Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکر ظاهری شامگاه یک شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: امروز شرایط ویژه‌ای در استان داریم که گرمای هوا آن را متمایز می کند؛ بنابراین امکان اضطراری برای رفاه مردم مناسب نیست.

وی افزود: منازل در بستر ناامن یعنی بافت فرسوده قرار گرفته اند و در چنین وضعیتی شرایط زندگی مردم دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از هفت هزار فرد به بنیاد مسکن مراجعه و گزارش تخریب منازل را ارائه داده اند.

ظاهری گفت: شهر در جایگاهی قرار دارد که توسعه آن طور که باید و شاید در آن تحقق نیافته است.

وی ادامه داد: ۸۵ هکتار زمین مستعد در اختیار ارتش قرار دارد ولی مردم به اجبار در دره ها فعالیت و زندگی می کنند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بین ۲۲ تا ۲۳ اداره از زلزله آسیب دیده اند و حدود چهار مورد آنها تحت هیچ شرایطی امکان حضور ندارند.

ظاهری گفت: ۱۶ مدرسه شهرستان در حال حاضر آماده ریزش هستند که فرزندان مردم امکان حضور در چنین اماکنی را ندارند.

وی افزود: امکانات تجهیزات لازم برای مدیریت این فضا در شهرستان مسجدسلیمان وجود ندارد و از استاندار خوزستان تقاضای حمایت مستقیم شهرستان مسجدسلیمان را داریم.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورت امکان از استاندار تقاضا داریم با هیئت دولت رایزنی لازم را انجام و برای کمک به مسجدسلیمان یک تکلیف و تعهد ایجاد کند.

ظاهری ادامه داد: اداره کل بنیاد مسکن تا مدت ها باید پاسخگوی مردم شهرستان مسجدسلیمان باشند چون خانه‌های آنها از زلزله آسیب جدی دیده است.

وی تصریح کرد: مدیریت بحران باید تمام منابع اعتباری زلزله شهرستان مسجدسلیمان را در مرحله اول برای حل معضل اسکان مردم به کار بگیرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه شرایط لجستیکی خوبی نداشتیم اما حضور مدیران و پیگیری‌ها خصوصاً حضور ویژه استاندار خیلی خوب بود.

کد خبر 4666615

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجدسلیمان زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، هادی محمدپور در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش کاخک گناباد شامگاه یکشنبه ضمن تاکید بر اینکه اولویت ما توسعه روستایی است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در بخش کاخک اتفاق افتاده است و آن چیزی که به عنوان اولویت اول ما در جلسات مقدماتی مجلس با وزرا در سطح ملی و نمایندگان استان پیگیری شده، مدیریت و توسعه روستایی است.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اصلاح قوانین متعدد در مجلس که موجب تأخیر یا عملیاتی نشدن کارها می‌شود، افزود: این قوانین باید با برنامه ریزی صحیح اجرا شوند و مسؤولان گره‌ها و کاغذ بازی‌ها را در جهت توسعه روستاها بردارند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن نوید خبر خوش به کشاورزان منطقه مبنی بر عدم قطع برق در تابستان امسال خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استانی و ملی امسال قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی نخواهیم داشت.

محمدپور ضمن یادآوری تبعات خشکسالی، کمبود بارندگی و منابع آبی در شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: باید با اختصاص اعتبار مناسب، به احیای قنوات و طرح‌های آبخیزداری حوزه انتخابیه توجه بیشتری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن به خصوص تأمین آب، برق و گاز گفت: اکثر دغدغه ما در حوزه تأمین آب است؛ ما بدون واحدهای مسکن ملی، هنوز هم ۹۰ لیتر در ثانیه آب کم داریم؛ پس در فرصت باقیمانده تا شروع تابستان باید تلاشمان را برای جبران این کمبود، بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در نهضت ملی مسکن انجام شده این نکته را یادآور شد: اگر مشکلات نهضت ملی مسکن و نحوه واگذاری را نتوانیم مدیریت کنیم، ۲ تا ۳ سال آینده نخواهیم توانست تبعات آن را حل کنیم.

محمدپور در پایان، ضمن تقدیر از زحمات تمام شوراها و دهیارهای بخش کاخک گفت: اعتبارات خوبی برای روستاها از جمله: سنگ فرش معابر در حال پیگیری است.

کد خبر 6097829

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است