Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@22:22:42 GMT

جزئیات دیدار موگرینی با امیر کویت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۳۸۶۲

به گزارش فارس، خبرگزاری کویت گزارش داد، در این دیدار «صباح خالد الحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت و «محمد عبدالله المبارک الصباح» وزیر امور دیوان امیری حضور داشتند و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

 موگرینی همچنین در مراسم افتتاح دفتر دیپلماتیک اتحادیه اروپا در پایتخت کویت سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تمجید از کویت به عنوان «صدای عقلانیت»، افتتاح این مقر و دو دفتر دیپلماتیک دیگر اتحادیه اروپا در ریاض و ابوظبی را حاکی از این پیام توصیف کرد که «اتحادیه اروپا در حال افزایش حضور و تعامل خود در خاورمیانه و خلیج [فارس] است، چراکه ما همسایه‌ایم و منطقه‌ای مشترک داریم و به هم متصل هستیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «آنچه در خلیج [فارس] اتفاق می‌افتد، برای اروپا مهم است و آنچه در اروپا اتفاق می‌افتد، برای خلیج [فارس] مهم است. بنابراین، ضروری و طبیعی است که ما بر روی ارتباطات خود سرمایه‌گذاری کنیم.»

موگرینی سپس به تنش‌های اخیر در خلیج فارس پرداخت و گفت اتحادیه اروپا همه طرف‌ها را به خویشتنداری حداکثری دعوت می‌کند.

وی گفت: «در حال حاضر، منفعت مشترک ما، متوقف کردن تشدید تنش در این منطقه است. منفعت مشترک ما در توصیه به همه طرف‌های این جامعه برای خویشتنداری حداکثری و آوردن عقلانیت و منطق به بحث‌هاست.»

موگرینی سپس تلویحا به وضعیت توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد. او گفت: «منطقه مشترک ما به یک تقابل دیگر، به یک درگیری دیگر و به جنگ دیگر، نیاز ندارد. ما به رقابت تسلیحات هسته‌ای، نیازی نداریم. ما به منطق نیاز داریم. ما به جای باز کردن جبهه‌های جدید تقابل، به حفظ و بسط آن چیزی نیاز داریم که سال‌ها برای مذاکره در موردش وقت صرف شد.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند