Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به استاندارد کشوری دپایین تر است و کمبودهایی وجود دارد و یکی از برنامه‌های جدی وزارت بهداشت جبران همین کمبود‌هاست.

قدیمی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در وزارت بهداشت بازنگری توزیع تخت‌های بیمارستانی و سطح بندی خدمات برای ارتقا کیفیت ارائه شده به بیماران و مراجعه کنندگان بوده و معاونت درمان وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی انجام داده است تا خدمات بازنگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: وزارت بهداشت قصد دارد بر اساس سند درمانی سال ۱۴۰۴ تمام آئین نامه و دستور العمل‌ها را تنظیم کند و این سند به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است. بازنگری سطح بندی خدمات بر اساس شرایط اقتصادی کشور وی افزود: ابلاغ آئین نامه‌ها و بازنگری توزیع تخت‌های بیمارستانی مستلزم بهبود شرایط اقتصادی کشور و تخصیص منابع مالی است و بر اساس سند درمان، لایه برداری خدمات و توزیع تخت‌های بیمارستانی باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.   قدیمی ادامه داد: سالیانه ظرفیت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشخص است و در شهریور ماه تعداد مشخصی متخصص از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند. توزیع نیروی متخصص در پاییز معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت بیان کرد: توزیع نیروی متخصص در مهر و آبان در کشور انجام می‌شود و سطح بندی خدمات بستگی به فاصله شهر‌ها تا مراکز استان و میزان امکانات آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت وزارت بهداشت در توزیع نیروی متخصص مناطق محروم و کم برخوردار‌تر است، توزیع نیروی متخصص در برخی از مناطق ممکن است به دلیل برخی فشار‌ها به نادرست انجام شود و نیروی متخصص به نادرستی در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شود.    قدیمی تاکید کرد: اگر توزیع نیروی متخصص به درستی در منطقه‌ای انجام نشود خدمات مناسب به بیماران ارائه نمی‌شود و در همین راستا بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، وزارت بهداشت ۵ هزار نیروی متخصص در مناطق محروم اعزام کرده است و بر اساس ضریب محرومیت متخصصان اعزامی به مناطق کم برخوردار بین ۱۲ تا ۱۸ ماه باید در منطقه ماندگار باشند و در حال حاضر بیش از ۳ هزار متخصص در مناطق محروم ماندگار شده‌اند. اجرای طرح گزینش دانشجو بومی متخصصان معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: طرح گزینش دانشجو بومی اجرا شده است و فارغ‌التحصیلان باید ۳ برابر مدت تحصیل در مناطق محروم و کم برخوردار مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی شوند.   وی ادامه داد: با استقرار نیروی بومی نیاز ما به اعزام فارغ التحصیلان طرحی به سراسر کشور برطرف می‌شود، نیرو‌های فارغ‌التحصیلان بومی بر اساس مصوبه مجلس حق خرید خدمت یا جا به جایی محل خدمت خود را ندارند و بسته به رشته تحصیلی بین ۹ تا ۱۲ سال تعهد خدمت‌ طول می‌کشد.   ابلاغ ۵۰۰ راهنمای بالینی به دانشگاه های علوم پزشکی  قدیمی گفت: راهنمای بالینی در تمام دنیا در راستای کاهش خدمات القایی انجام می‌شود و مراجعه کنندگان بر اساس ضرورت درمانی با استفاده از راهنمای بالینی کار‌های تشخیصی و حتی درمانی را انجام می‌دهند.   وی ادامه داد: راهنمای بالینی یکی از تکالیف قانونی وزارت بهداشت است و معاونت درمان بیش از آن چیزی که برنامه ششم توسعه به تصویب رسانده است راهنمای بالینی را تهیه و  به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است و امروزه بیش از ۵۰۰ راهنمای بالینی تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی روستای گنداب علیا در قروه اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097732

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو