Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» با اشاره به جزئیات و تشریح روند تنظم و تشکیل سند تحول ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهارداشت: در این سند که افق ۱۴۱۴ دارد، خانواده محوری، مسجد پایه‌ای، ارتباط سالم در فضای مجازی و توجه به بانوان در سند فوق مبنا قرار گرفته است.

وجود ۲۵ هزار کانون مساجد در کشور

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از وجود ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۲۳ هزارکانون از این تعداد به ثبت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ارزانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند و بیش از ۳۰ هزار برنامه ثبت شده در کانون‌ها موجود است، افزایش ۱۰۰ هزار برنامه تا پایان تابستان را پیش‌بینی کرد.

کانون های مساجد و دهه کرامت

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۳۴ دستگاه فرهنگی عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت به شمار می روند، گفت: خوشبختانه این دستگاهها در مورد فعالیت‌های این دهه با یکدیگرهمنوایی بسیار خوبی را اعمال کردند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام ارزانی، شعار دهه کرامت امسال را «خدمت کریمانه و مهربانی به سبک اهل بیت (ع)» عنوان کرد و افزود: چون به مهربانی بدون منت و برای رضای خدا اعتقاد داریم، امسال این شعار را با نظر همه اعضا لحاظ کردیم.

بیش از ۱۲ هزارمسجد همزمان در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی برگزار کرده و بیش از ۲ هزار برنامه جشن های زیر سایه خورشید نیز در شهرهای مختلف ایران و کشورهای خارجی از جمله آذربایجان، عراق و ترکمنستان برگزار شد که مورد استقبال خوب مردم در اقصی نقاط دنیا قرار گرفت.

اختصاص بالاترین رقم بودجه فرهنگی به حوزه قرآن

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه و بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اختصاص بالاترین رقم بودجه فرهنگی سال ۹۸ به حوزه قرآنی افزود: قرآن کریم باید در راس امورات باشد و هیچ موضوعی بالاتر و ارجح از موضوع قرآن نبوده و نخواهد بود.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه به نقش فعالان مسجدی به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: جوانان مخاطب اصلی و محوری این بیانیه رهبری هستند، از این رو متولیان مسجد باید علاوه بر جوان‌گرایی، رویکری خلاقانه و جوان‌پسند در برنامه های خود داشته باشند.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه پویایی مساجد را در گرو جذب نوجوانان و جوانان و برقراری ارتباط مؤثر متولیان مسجد با آنها عنوان کرد و گفت: متولیان مسجد باید مؤلفه‌های جذب جوانان را مطالعه و مورد توجه قرار دهند.

مؤلفه‌های جذب جوانان به مساجد

وی همچنین یکی از مؤلفه‌های جذب جوانان به مساجد را کمک به رشد شخصیتی، عیب‌پوشی، تائید و هویت‌بخشی آنها برشمرد و افزود: فضای مساجد باید جاذبه معنوی برای جوانان و نوجوانان داشته باشد، در غیر این صورت شاهد تحول و رویکرد خلاقانه و نو در این فضاهای دینی نخواهیم بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای مسجدی در امر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شد و گفت: روحانی و امام جماعت به عنوان رییس معنوی تمامی امور مسجد شناخته می شوند، بنابراین تمامی فعالان مسجدی باید حول محور روحانی مسجد نسبت به تعالی این نهاد اسلامی اهتمام داشته باشند.

وی با تأکید دوباره بر ضرورت تعامل، مشارکت و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تصریح کرد: ایجاد تعامل و تقویت برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری، آموزشی، اجتماعی و … با محوریت امام جماعت مسجد بیش از پیش باید مورد توجه باشد.

نقشی محوری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی

به گفته وی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقشی محوری در شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی دارند.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین با اشاره به شکل گیری یک نهضت بسیار عظیم فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: این نهضت با تلاش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار عضو آغاز شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی