Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به نیویورک با اشاره به اجلاس ویژه اقتصادی اجتماعی سازمان ملل، حضور در این نشست را فرصتی برای رسیدگی به میزان پیشرفت در اهداف توسعه پایدار خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس برنامه های ملی و سیاست های خود پیشرفت های بسیار خوبی در این حوزه بر اساس اهداف تنظیم شده در کشور انجام داده و لازم‌ است که این پیشرفت ها به اطلاع سایر کشورها و افکار عمومی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- ظریف همچنین تصریح کرد در این نشست باید اقداماتی که ایالات متحده کرده در جهت تروریسم اقتصادی و مانع شدن از اجرای روابط عادی بین المللی در حوزه اقتصاد ایجاد کرده تا مانع عمده ای در راه دستیابی به اهداف توسعه پایدار باشد به اطلاع جامعه جهانی برسد.

وی یکی از اهداف اصلی برجام را خارج کردن ایران از اجماع امنیتی خواند و برجام‌ را باعث به هم ریختن طرح رژیم صهیونیستی دانست که در 40 سال گذشته تلاش کرده ایران را در اجماع امنیتی قرار دهد و برجام این راشکاند.

وزیر امور خارجه گفت به همین دلیل هم هست که اسرائیل مهمترین مخالف برجام بوده و آمریکا و تندروهای آمریکا هم این سیاست را دنبال کردند. البته عهدشکنی آمریکا منحصر به برجام نیست و تقریباً هر توافق بین المللی که وجود داشته و حتی توافقاتی که به تایید کنگره رسیده مثل توافق با روسیه و مثل نفتا و یونسکو و سایر توافقات بین المللی که بسیاری از آنها مصوبه کنگره آمریکا بوده را هم‌ شکانده است.

ظریف، اقدام آمریکا در نقض برجام را نشان دهنده غیرقانونی بودن عمل رژیم آمریکا خواند و نه ناکارآمد بودن برجام.

وزیر امور خارجه در ادامه، با اشاره به اینکه هنوز شاهد این نبوده ایم که اروپا برای حفظ برجام حاضر به سرمایه گذاری باشد، یادآور شد: میان اینکه برای حفظ یک توافق بین المللی اظهار علاقه و اعلام اراده کنید با اینکه آمادگی برای سرمایه گذاری داشته باشید، تفاوت جدی وجود دارد و اروپایی ها هنوز این را نشان نداده اند.

گفتنی است محمد جواد ظریف در شش روز اقامت خود سخنرانی در سازمان ملل و دیدار با گوترش دبیرکل سازمان را نیز در برنامه دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیویورک تروریسم برجام کنگره آمریکا ایران کنگره آمریکا نیویورک محمد جواد ظریف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : چینی‌بندزن‌های دوره‌گرد پایتخت به صدای بلند در کوچه‌ها می‌خواندند: «چینی‌بند زن اومده ... برگ گل هم بند می‌زنم!» خانم‌های خانه با شنیدن شاعرانگی همین جمله آخر هر چه کاسه و بشقاب شکسته و ترک‌خورده کنج انباری و صندوقخانه داشتند جمع می‌کردند و راهی کوچه می‌شدند. بچه ها همه سعی می کردند کنار چینی بندزن بشینن و تا ببینند حاصل خرابکاری‌شان چطور ماهرانه کنار هم بند می خورد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

چینی‌بندزنی یکی از مشاغل نوستالژیک و فراموش‌شده تهران است. این حرفه در روزگاری که وقتی چیزی می‌شکست و خراب می‌شد به جای دور انداختن آن را تعمیر می‌کردند، حسابی پرطرفدار بود. قدیم‌ها معمولاً ظروف پرکاربرد خانه مانند کاسه، بشقاب و قوری از جنس چینی بود به ضربه‌ای ترک می‌خورد یا می‌شکست.

خانم‌های باسلیقه در طول سال تکه‌های شکسته چینی را تا زمان آمدن چینی‌بندزن نگه می‌داشتند. قدیم ها تا دلتان بخواهد از سر غفلت یا شیطنت بچه های خانه که همیشه پر تعداد بودند ظرف و ظروف می‌شکست و پیدا کردن مدل مشابه و جایگزین کار چندان آسانی نبود.

هنر تعمیر و کنار هم چیدن تکه های شکسته یا ظریف‌کاری بر عهده چینی‌بندزن‌ها بود تا با کمک ابزار ویژه صاحبان این شغل که چیزی نبود جز تسمه فلزی و چسب و مته، تکه‌های شکسته بار دیگر کنار هم قرار گیرد و باعث خوشحالی خانم خانه شود. آنها پس از ترمیم هریک از ظروف به ازای دستمزد آن مقداری گردو، بادام، گندم یا پول دریافت می‌کردند. چینی‌بندزن‌ها در محل‌های خاصی برای مدت معینی اقامت می‌کردند تا کارشان را انجام دهند.

کمان، قیف برنجی، الماس، تکه چوب نازک از جنس درخت بید، نخ لحاف‌دوزی، مفتول و سندان از ابزار کار چینی‌بندزن‌ها بود. اما ظرافت‌های این حرفه و احیای وسایلی که آدم‌ها به آن دلبستگی‌های مختلفی پیدا کرده‌اند نام این حرفه را به ادبیات عامیانه و فولکلور وارد کرد: چینی بند زن/ یه دل شکسته رو بند می‌زنی؟ / هرچی دارم به تو می‌دم / تو بگو چند می‌زنی؟

کد خبر 844617 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد