Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان‌ گفت: با اقدامات کارشناسی شده در شرایط بحرانی از هزینه‌های مادی، معنوی و برخی خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری‌ خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، اکبر اسدی یکشنبه 23 تیرماه در کارگاه آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا در همدان، عنوان کرد: انسان از زمانی که پا به عرصه خاکی گذاشته همواره در معرض تهدیدات محیطی خود بوده است و با وجود اینکه با عقل، شعور و معرفت خویش پیشرفت علمی زیاد و دستاوردهای ابزاری زیادی داشته، نتوانسته به درستی و به صورت قطعی راه حلی برای پیشگیری از سوانح و کنترل بلایایی که به صورت طبیعی در محیط پیرامونی رخ می‌دهد را به دست بگیرد و از آنها به صورت قطعی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اگر بشر نتوانسته به صورت قطعی جلوی این‌‌ بلایا را بگیرد اما موفق شده آن را مدیریت کند، ادامه داد: مدیریت بحران، پیش بینی و پیشگیری از بحران، برخورد و مداخله در بحران و سپس سالم سازی بعد از بحران می باشد.
رئیس جهاددانشگاهی همدان اظهار کرد: در مدیریت بحران باید قبل از ایجاد بحران از خسارت‌های آن پیشگیری شود تا بعد از ورود به بحران بتوانیم آن را مدیریت کنیم؛ به تعبیر دیگر مدیریت بحران یعنی ایجاد ساختار و تدوین مقرراتی که موجب کمک‌رسانی به دولت و سازمان‌های دولتی در‌برخورد با حوادث می‌شود.
وی هدف از برگزاری این برنامه آموزشی را ارتقاء آگاهی در مدیریت بحران در جهت به حداقل رساندن آسیب‌ها و بلایای طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت‌ علمی بحران، هزینه‌های مادی و معنوی را به حداقل خواهد رساند همچنین این گونه مدیریت موجب می‌شود از تصمیمات که بصورت آزمون و خطایی است پرهیز شود و تصمیمات بر مبنای کار کارشناسی شده انجام گیرد.
اسدی در پایان بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی و آکادمیک و دانش بنیان است و مأموریت اصلی این نهاد انقلابی ایجاد پلی میان دانشگاه و جامعه است و تمام تلاش این نهاد در راستای هم افزایی و همگرایی با مسئولین استان در جهت ارتقاء سطح فعالیتهای در بخش های مختلف می باشد.
گفتنی است؛ کارگاه یک روزه مدیریت سوانح و بلایا ویژه بیش از 300 نفر از مسئولان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان در قالب 16 ساعت دوره آموزشی و با حمایت و پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری همدان، مدیریت بحران استان و توسط جهاددانشگاهی استان همدان برگزار می شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان همدان شورای هماهنگی مدیریت بحران کارشناسی مادی و معنوی مدیریت بحران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید