Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفوری گفت: هنرمندان با تولیدات آثار متعدد خود باید در مسیر آگاه‌سازی جامعه قدم بردارند و با پرداختن به موضوعاتی که عمدا فراموش می‌شود حقوق بشر آمریکایی را افشا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، «سید سلیم غفوری»، رئیس شبکه مستند سیما درباره افشای حقوق بشر آمریکایی و نقش هنر در این عرصه گفت: کشور آمریکا نزدیک به 300 سال است که دست به هرنوع جنایتی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای شکل‌گیری کشوری به نام آمریکا جان هزاران انسان بی‌گناه گرفته شده و این کشور برای حفظ و تثبیت قدرت خود مرتکب جنایات بسیاری شده است.

 

وی ادامه داد: درباره آمریکا نکاتی به عمد فراموش شده که بازگو کردن آن به زبان هنر می‌تواند در آگاه‌سازی مردم جهان بسیار کمک کننده باشد تا آن‌ها بدانند که این کشور چه ظلم‌هایی در حق مردم جهان روا داشته است. به عنوان مثال در دوران مونروئه ایالات متحده با تصرف خاک مکزیک ایالات تگزاس و کالیفرنیای امروزی را از خاک این کشور اشغال کرده و به انضمام خاک خود درآورده است، انتقال سیاه‌پوستان آفریقایی و کشتار سرخ‌پوستان از فجایع اسفناک آمریکا است که متاسفانه خیلی کم به آن‌ها پرداخته شده است.

 

رئیس شبکه مستند تصریح کرد: رهبر انقلاب سال‌ها پیش به‌درستی به کتاب «ریشه‌ها» اشاره فرمودند. شما در این کتاب جنایات وحشتناک و گوشه‌ای از ظلم آمریکایی‌ها را به برده‌ها شاهد هستید. از همین رو اگر در باره موضوعات طرح شده پوستر، کارتون، کاریکاتور، فیلم سینمایی، انیمیشن و هر نوع تولید هنری اتفاق بیفتد قطعا افکار عمومی جهان نگاهی متفاوت به کشور آمریکا خواهد داشت و دیگر آنجا را مهد آزادی و رسانه و از این دست شعارها قلمداد نخواهند کرد.

 

غفوری با بیان اینکه ما باید درباره تولید آثار پیرامون جنایات آمریکا در حق ایران پیشتاز باشیم خاطرنشان کرد: اگر به انفجار هواپیمای مسافربری ایرباس ایران ایر با 290 مسافر و خدمه نگاهی بیندازیم بسیاری از مردم جهان از این اتفاق بسیار تلخ و تروریستی بی‌اطلاع هستند. حال اگر تولیدات هنری را به کار بگیریم و با ساخت آثاری که هم از نظر فرم و هم از نظر محتوا جایگاه ارزنده‌ای داشته باشد قطعا می‌توانیم هم از حق خود دفاع کنیم و هم افکار عمومی جهان را نسبت به چنین رخدادهایی آگاه سازیم.

 

گفتنی‌ست، نمایشگاه منتخب آثار اینفوگرافیک از سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی شنبه ۲۹ تیرماه ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ طی مراسمی بازگشایی می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت هفته عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری اردبیل ولادت امام رضا ع روزنامه شیراز رئیس شبکه مستند غفوری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند سرکوب دانشجویان در آمریکا اظهار کرد: دولت آمریکا به جای اینکه ندای حق طلبی جامعه دانشگاهی را گوش دهد، با فشار و لابی‌گری رژیم صهیونیستی اقدام به سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاهی حامی فلسطین می‌کند.

وی افزود: نقض قوانین ورود نیروهای نظامی به دانشگاهی در حالی در آمریکا صورت می‌گیرد که در ناآرامی‌های سال گذشته، وزارت علوم اجازه ورود نیروهای امنیتی را به دانشگاه را نداد،‌ این موضوع نشان می‌دهد که دانشجو، استاد و عالمان علمی و دینی جایگاه بسیار والایی در نظام جمهوری اسلامی دارند، این الگوی احترام به صورت یک قانون درآمده است.

زلفی گل با بیان اینکه فریاد حق طلبی دانشجویان امروز در تمام نقاط جهان شنیده می‌شود و هر روز در اخبار برگزاری راهیپمایی در دانشگاهای جهان مخابره می‌شود، عنوان کرد: این ندای حق‌طلبی مانند حرکت امام حسین(ع) در کربلا ماندگار خواهد بود و نمی‌توان جریان حق طلبی را سرکوب کرد.

وی تصریح کرد: برخورد قهری با دانشجویان تأثیر منفی بر افکار عمومی جهان خواهد داشت و دامنه حمایت از دانشجویان را فراگیر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند