Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان و اقشار مختلف مردم صبح امروز در اعتراض به جنایت‌های دولت نیجریه نسبت به بازداشت و شکنجه شیخ ایراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تجمع کردند.

در این تجمع که به همت جمعی از فعالان و دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران برگزار شد، شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تحت عنوان "جمهوری اسلامی ایران از مبارزه حق‌طلبانه مستصعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند»، «free free zakzaky (زکزاکی را آزاد کنید)»، «حقوق بشر آمریکایی» و «زکزاکی ما را آزاد کنید» اعتراض خود را نسبت به عدم آزادی و درمان شیخ زکزاکی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تجمع بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات علیه زکزاکی قرائت شد. در ابتدای این بیانیه عنوان شد: سال‌های متوالی است که حرکت اسلامی نیجریه با تقدیم هزاران شهید و مجروح، هزینه‌ حق‌طلبی و مبارزات مسالمت‌آمیز خویش را با خون می‌پردازند و این به واسطه‌ تعلیمات رهبر مُصلح و صلح‌طلب این جنبش شیخ ابراهیم زکزکی است که فریاد بت شکنانه‌ی خمینی را در غرب آفریقا طنین‌انداز کرده است. از این روست که علی‌رغم گذشت سال‌ها از دستگیری غیرقانونی شیخ ابراهیم و همسرش و باوجود حکم برائت دادگاه نیجریه، رژیم بوهاری نه تنها حاضر به آزادی او نیست، بلکه خبرها حاکی از تلاش‌هایی آشکار برای قتل ایشان است.

در ادامه عنوان شد: در چنین شرایطی که نهادهای وابسته‌ بین‌المللی در قبال این جنایات مشی سکوت و انفعال پیشه کرده‌اند، بر دولت‌های مسلمان به ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران واجب است فراتر از بیانیه‌های کم‌خاصیت و ابراز نگرانی، با به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجه برای جلوگیری از تداوم این جنایات و نجات شیخ ابراهیم از چنگ رژیم بوهاری فورا اقدام کند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما دانشجویان مسلمان ایران ضمن ابراز هم‌دردی با مردم مظلومان نیجریه و محکوم کردن جنایات ضد بشریِ رژیم ستمگر بوهاری و حامیان آن، به مسئولان قوای سه‌گانه متذکر می‌شویم که به وظایف انسانی، شرعی و قانونی خود در این باره عمل کنند و همان طور که در اصل۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان به معنای واقعی کلمه حمایت کنند و پی‌گیری‌های لازم را برای توقف این جنایت‌ها و احقاق حقوق مردم مستضعف نیجریه و مجازات عاملان این جنایت‌ها به عمل‌ آورند و چنان چه امام بزرگوار فرمودند باید به عنوان یکی از اصول سیاست خارجی خود، در رسیدگی به مشکلات مسلمانان و حمایت از مبارزان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم و اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. چرا که عمل به این موارد مبنای مشروعیت مسئولان جمهوری اسلامی خوهد بود.

لازم به ذکر است؛ در روزهای گذشته ۸ دانشگاه تهران برای برگزاری تجمع مقابل سفارت کشور نیجریه در تهران به فرمانداری و استانداری نامه‌هایی جداگانه ارسال کردند اما نهادهای مربوطه مجوز لازم را صادر نکردند.

ادامه دارد...

320 / 320 شیخ زکزاکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک‌کش بود، گفت: وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: اگر بخواهیم جهش تولید تحقق پیدا کند لازم است که نگاه و رفتار متفاوتی نسبت به کار و کارگر از جمله رعایت حق، حقوق، کرامت و منزلت کارگر، کارفرما و پیمانکار داشته باشیم، اگر بخواهیم چرخه تولید رونق پیدا کند باید زمینه‌ای فراهم شود که هم کارگر باانگیزه کار کند و هم پیمانکار و تولیدکننده با انگیزه کار کند.

وی گفت: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات کشاورزان در فصل برداشت اختصاص سوخت و گازوئیل است، ابراز کرد: شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان باید تغییر کند و راهکار جدیدی که نه سوءاستفاده کننده‌ها بتوانند سوخت را قاچاق کنند و نه کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند از میزان مناسب سوخت، محروم شوند، برای این موضوع اندیشیده شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: مطالبه دیگر این عزیزان این است که بهای محصول کشاورزی آن‌ها به‌موقع پرداخت شود و نکته بعدی هم بیمه محصولات کشاورزی است، شرکت‌های بیمه، اعلام کنند که چه نوع بیمه‌ای چه میزان خسارت پرداخت می‌کند، صرف این‌که محصول بیمه شود کافی نیست و آگاهی لازم به کشاورزان در این زمینه ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و دچار خسارت شده‌اند، انتظار می‌رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت‌های آنان جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فرماندهی قدرتمند، شجاع، هوشمند و صادق‌الوعد در عرصه معادلات نظامی و سیاسی دنیا شناخته شده است و اکنون به برکت این عملیات، جهان را در ۲ قطب ظالم و حامی مظلوم می‌بینیم و خدا را شکر که حمایت‌کنندگان از مظلوم به‌مراتب بیشتر از حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند.

کریمی‌تبار تأکید کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دانشجویان و اساتید دانشگاه به طرف‌داری از مردم مظلوم غزه فریاد می‌زنند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند و مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند اما دست از حمایت برنمی‌دارند، پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان، این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

وی ادامه داد: امروز فناوری جمهوری اسلامی در دنیا، در عرصه اقتصاد و در عرصه نظامی تاثیرگذار است، دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد، منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند، اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه‌ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند و خدا را بر این عزت و اقتدار سپاسگزاریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو