Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی درجانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به فعالیت ۹ واحد پرواری و مولد شتر مرغ در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: این واحدها سالانه حدود ۲ هزار قطعه جوجه شتر مرغ در تولید می‌کنند.

درجانی با بیان اینکه از این تعداد هشت واحد پرواری با ظرفیت تولید ۶۴۰ قطعه شتر مرغ در سال در استان گیلان فعال است، افزود: یک واحد مولد با ظرفیت تولید ۹۰ قطعه در استان نیز فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت کارخانه مولد پرورش شتر مرغ در شهرستان رضوانشهر از سال ۷۶، گفت: این واحد سالانه توانایی تولید ۲ هزار قطعه جوجه شترمرغ را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته هزار و ۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ به کشورهای ارمنستان، عراق، تاجیکستان و آذربایجان صادر شده است، ادامه داد: علاوه بر جوجه، از گوشت، پوست، روغن و پر این پرنده نیز در داخل کشور استفاده می‌شود.

درجانی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۰ تن گوشت شترمرغ تولید شده است، تصریح کرد: ۲۰ تن از گوشت تولید شده به خارج از استان صادر شد.

وی با بیان اینکه صنعت پرورش شترمرغ در گیلان تاکنون برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است، افزود: گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی - عروقی، افراد دچار چربی خون بالا چاقی و همچنین برای افرادی که دچار کم خونی هستند، غذای مناسب است.

کد خبر 4666873

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان پرورش شترمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان