Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به آمار بیمه‌شدگان اجباری در استان گفت: بیمه‌شدگان این استان در یک سال گذشته نه تنها کاهشی نداشته که سه‌دهم درصد نیز رشد داشته است.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،محمد اخلاقی در نشست خبری که به بهانه هفته تامین اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: باوجود بازنشستگی حدود یک‌هزار و 400 بیمه‌شده، در مجموع آمار بیمه‌شدگان اجباری استان که شاغلان استان محسوب می‌شوند طی یک سال گذشته کاهشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد سه‌دهم درصدی شاغلان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان خبر داد و با اشاره به اعطای بیمه بیکاری به حدود 470 تا 500 نفر در سه ماهه منتهی به سال جدید افزود: این به آن معنی است که اگرچه شاهد بیکاری این تعداد در استان بودیم اما همزمان شاهد ایجاد اشتغال جدید نیز در استان بودیم.

اخلاقی با اشاره آخرین آمار اعلامی در خصوص کاهش رتبه استان سمنان در اشتغال خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است این کاهش در آمار اشتغال اعلامی، ممکن است که دلایل دیگری داشته باشد اما آمار اعلام‌شده در خصوص افزایش بیکاری در استان با آمار رسمی تامین‌اجتماعی استان و بیمه‌شدگان اجباری آن همخوانی ندارد.

وی از پرداخت حقوق همه مستمری‌بگیران تا خردادماه امسال خبر داد و گفت: سازمان حقوق مستمری‌بگیران را به موقع پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان از طرح موسوم به "مرحوم نوربخش" مدیرعامل فقید این سازمان به عنوان یک طرح موفق در سازمان تامین اجتماعی نام برد و افزود: این طرح دربرگیرنده 32 طرح است که در حال حاضر 25 طرح آن فعال و از طریق آنها خدمات مختلف به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان سرویس‌دهی می‌شود.

وی از کاهش محسوس نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخش قابل توجه خدمات از طریق سایت سازمان قابل دریافت است.

اخلاقی از ابلاغ بخشودگی جرائم خوش‌حساب‌ها از سوی سازمان مرکزی به استان‌ها خبر داد و گفت: سازمان در راستای حمایت از تولید و رونق آن طرح بخشودگی جرائم را از 16خردادماه آغاز کرده و اجرای آن همچنان ادامه دارد و بدهکاران می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان از بخشودگی 50 تا 100درصدی بهره‌مند شوند.

وی از افزایش شمار بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود شرایط خاص اقتصادی و مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند شاهد افزایش بیمه شدگان در بخش زنان خانه دار بودیم که این مهم نشان از ارتقا و گسترش فرهنگ بیمه در استان دارد.

به گزارش ایسنا، اخیرا آماری از مراجع رسمی در خصوص بیکاری در کشور اعلام شده که رتبه استان سمنان در آن با کاهشی سه پله ای از رتبه نخست به چهارم کشور تنزل یافته است.



Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایجاد اشتغال بازنشستگی بیکاری تامین اجتماعی زنان خانه دار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چکشیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک هفته کار و کارگر با اشاره به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در جمع کارگران به تمایز نگاه اسلام با نگاه‌های موجود و رایج در دنیا به کارگر اشاره کردند و فرمودند که اسلام برای کار و کارگر ارزش ذاتی قائل است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زدند و این نمادی در فرهنگ اسلامی است که ارزش و جایگاه کارگر را نشان می‌دهد، مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد اشاره در این دیدار نقش کارگران در تحقق شعار سال بود که در این رابطه مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم امکان پذیر است تا شاهد رشد اقتصاد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد برای حل مسائل اقتصادی کشور جهش و رشد تولید است، عنوان کرد: با جهش تولید، ثروت تولید و توزیع و موجب برقراری عدالت می‌شود و این دو مورد عوامل اصلی حل مسائل اقتصادی جامعه هستند اما بدون مشارکت مردم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

چکشیان با اشاره به نقش مردم و کارگران در ارزش آفرینی و تلاش و مشارکت در تولید بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، جامعه کارگری حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب خانواده‌های آنها، این جامعه حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و اگر حال این جامعه خوب باشد، بی شک حال و اوضاع کشور خوب می‌شود.

وی تأمین امنیت شغلی کارگران، پوشش بیمه‌ای آنها، تأمین ایمنی نیروی کار، ارتقای مهارت‌های شغلی و کشف استعدادهای درخشان جامعه کار و تولید را از جمله محورهای مورد مطالبه و توصیه رهبر به مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به جامعه کار و تولید توصیه کردند که قدر کار خود را بدانند و ضمن امانت دانستن کار، در این مسیر اتقان کاری داشته باشند.

تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در دولت سیزدهم از تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به شبکه بانکی پس از سال‌ها و بخشودگی حدود ۷۵ هزار مورد جرایم ناشی از بدهی‌های بیمه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال خبر داد.

چکشیان با اشاره به اضافه شدن ۱۳ داروی جدید در پوشش بیمه‌ای و راه اندازی حدود ۲۱۲ کلینیک دیابت و فشار خون اظهار کرد: در دولت سیزدهم درمان زوج‌های نابارور به صورت صددرصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفت و با هوشمندسازی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، نسخه نویسی الکترونیک از ۵۲ درصد به ۹۸ درصد تا پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی افزایش حدود ۴۰ درصدی ضریب پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و با تاکید بر ضرورت معرفی، تبیین و روایت هنرمندانه این اقدامات به منظور امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تأمین حداقل معاش ۴۰ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو و ۲۷۷ هزار بانوی سرپرست خانوار در پوشش سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: در دولت سیزدهم بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده و نرخ بیکاری در کشور یک و نیم درصد کاهش یافته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت می‌توان به صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرد.

کد خبر 6089052

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند