Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد که به سندی دست یافته است که شامل نامه‌ای از الهام احمد، رئیس هیئت اجرایی شورای دموکراتیک سوریه است که به موجب آن تمامی امور مرتبط با فروش نفت مناطقی که تحت سیطره نیرو‌های کُرد تحت حمایت آمریکا است به تاجری صهیونیست به نام «موتی کاهانا» واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب آمده است: در اواخر سال میلادی گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهایش را از سوریه خارج کند؛ مسئله‌ای که تحقق اهداف جدایی طلبانه نیرو‌های کرد تحت حمایت واشنگتن را به خطر انداخت و پس از آن شاهد قدرت گرفتن روندی درون جنبش کرد‌های سوریه بوده ایم که تاکید کننده نقش این نیرو‌های در اجرایی کردن راهبرد آمریکا در منطقه بوده است.

نیرو‌های کرد سوریه که معتقد بودند تداوم حضور آن‌ها و اجرایی شدن طرح هایشان در سوریه زیر چتر حمایتی آمریکا ممکن است تنها راه حفظ این موقعیت را در بهبود روابط خود با رژیم صهیونیستی دانستند؛ چرا که این رژیم نزدیکترین راه و دارای لابی با نفوذی در آمریکاست.

الاخبار در ادامه نوشت: با بررسی روندی که نیرو‌های دموکراتیک سوریه در پیش گرفته اند به نشانه‌هایی بر می‌خوریم که بیان می‌دهد این مسیر به ضرر وحدت دولت و ملت سوریه و ثروت‌های این کشور است. از جمله این نشانه‌ها حضور افسران و خبرنگاران رژیم صهیونیستی در شمال شرق سوریه که تحت سیطره کرده هاست و جمع آوری گزارش‌هایی در مصاحبه با مسئولان برخی از گروهک‌ها است.

نشانه دیگری که امروز به دست آمده است، نامه‌ای که اگر صحت آن تایید شود، دلیلی است بر اینکه کرد‌ها برای کسب رضایت آمریکایی‌ها که همواره به دنبال تصاحب نفت سوریه بوده‌اند، امتیاز فروش نفت را به تاجری صهیونیست اعطا کرده اند.

موتی کاهانا، رئیس انجمن صهیونیستی «عمالیا» است که در پوشش اقدامات بشر دوستانه جهت آماده سازی مکانی لازم برای برپایی منطقه‌ای امن در جنوب سوریه فعالیت می‌کند تا نقشه‌های جاسوسی این رژیم را -که از طریق برقراری روابط دوستانه با گروه‌هایی که آنجا حضور دارند- اجرایی شود.

این انجمن با تاسیس مدرسه‌ای در استان ادلب که دارای ۹۰ دانش آموز و ۱۵ معلم است سعی دارد وجهه رژیم صهیونیستی را از طریق تغییر مفاهیم برای نسل‌های آینده بهبود ببخشد و آثار باستانی متعلق به یهودیان را به دست بیاورد.

به گفته پایگاه‌های صهیونیستی، این تاجر صهیونیست فعالیت خود را با جذب مزدور در سوریه و لبنان آغاز کرده و در نیرو‌های هوایی این رژیم نیز حضور داشته و با شاباک و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا در ارتباط مستحکمی است.

نامه‌ای که از سوی شورای دموکراتیک سوریه برای کاهانا فرستاده شده پس از کسب موافقت دفتر حافظ منافع آمریکا بوده است.

در این نامه آمده است: پیش بینی می‌شود تولید نفت به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد درحالی که هم اکنون به صورت میانگین ۱۲۵ هزار بشکه در روز تولید می‌شود. همچنین حق اکتشاف و ارتقای تولید نفت به تاجر یهودی واگذار شده و قیمت هر بشکه هم از ۲۲ تا ۳۲ دلار تعیین شده است.

مسائلی که در این نامه آمده بیانگیر این است که کرد‌ها که بر حدود ۸۰ درصد از چاه‌های نفت سوریه مسلط هستند، مستقل از دولت سوریه فعالیت می‌کنند. فروش این حجم از نفت در شرایط بحرانی که مردم سوریه در آن زندگی می‌کنند یعنی برباد دادن ثروتی که متعلق به مردم است.

همچنین این سرسپردگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی در میان برخی از کُرد‌ها نشانگر این است که آن‌ها به دنبال بازگشت به میز مذاکرات نیستند و به صورت موازی در حال اجرای طرح‌های ضد دولتی هستند.

الهام احمد که عضو گروه تروریستی پژاک بوده است، هم اکنون رئیس مشترک هیئت اجرایی شورای دموکراتیک سوریه و یکی از بارزترین حامیان گزینه ائتلاف کرد‌ها با آمریکاست و از چند ماه پیش رئیس هیئت نیرو‌های دموکراتیک است که به آمریکا سفر کرده و با لابی صهیونیست‌ها توانسته با دونالد ترامپ هم دیدار داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست

درپی اظهارات جنگ طلبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید وی بر حمله قریب‌الوقوع به «رفح»، گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس پیامی را برای خانواده‌های اسرای صهیونیست ارسال کرد.

به گزارش مشرق، گردان‌های عزالدین القسام امروز (سه شنبه) در پیامی کوتاه خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه، تاکید کرد: به دلیل منافع نتانیاهو فرزندان شما همچنان در اسارت هستند.

شاخه نظامی حماس همچنین در پیامی هشدار آمیز به صهیونیست‌ها به زبان های عربی و عبری خاطرنشان کرد: زمان درحال تمام شدن است و کابینه شما دروغ می‌گوید.

این پیام پس از آن ارسال شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در جریان دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نگران کشته شدن فرزندان خود در صورت حمله ارتش رژیم اشغالگر به رفح هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده‌اند.

پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • پیام «القسام» به خانواده‌های اسرای صهیونیست
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد