Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@22:08:14 GMT

اجرای برنامه «دیار علویان» در قائمشهر

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۸۹۵۰

اجرای برنامه «دیار علویان» در قائمشهر

علی باقری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قائم‌شهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: شهرداری قائم‌شهر چهلمین شهرداری است که موفق به تأسیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در کشور شده و موجب مباهات است که این رویداد همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: ایجاد زمینه‌ای مناسب برای توسعه و ارتقای مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی، افزایش مشارکت شهروندان، حمایت از هنرمندان، ورزشکاران و فعالان اجتماعی و شناسایی و معرفی آداب و رسوم فرهنگ‌های بومی محلی جزو رسالت‌های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با اشاره به برنامه‌های این سازمان، گفت: برگزاری جشنواره‌ها، گالری‌های هنری، مسابقات و برگزاری نمایشگاه‌ها زیر نظر این سازمان انجام می‌شود و گروه‌های فرهنگی و اشخاصی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت دارند، می‌توانند با هماهنگی این سازمان مورد حمایت قرار بگیرند.

سرپرست سازمان فرهنگی قائم‌شهر درباره برنامه‌های انجام شده توسط این سازمان، گفت: مراسم و جشن‌هایی برای مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی توسط این سازمان در مدارس، مهد کودک‌ها، سرای سالمندان و ... اجرا شد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال در میدان اصلی و مرکز شهر موکب مستقر کردیم و به مدت ۲۹ شب افطاری رایگان بین مردم روزه‌دار توزیع شد.

باقری بیان کرد: جشنواره نجوم یکی از بزرگترین جشنواره‌های نجوم کشور بود که برای اولین بار در قائم شهر به‌صورت گسترده برگزار شد و از سراسر کشور اساتید و دانشمندان نجوم به مدت یک هفته حضور داشتند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در این شهرستان، افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه این سازمان برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در هفته دوم تیر‌ماه بود که با هدف اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از تولیدات داخلی مربوط به مقوله حجاب و با همکاری سپاه ناحیه قائم‌شهر برگزار و استقبال خوبی شد.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که اخیراً این سازمان به‌مناسبت فصل تابستان انجام داده و بسیار مورد استقبال مردم واقع شده است، برنامه‌ای است که در پارک ولی‌عصر با عنوان «دیار علویان» هر هفته شب‌های پنجشنبه و جمعه با همکاری سپاه ناحیه قائم‌شهر برگزار می‌کند. هدف اصلی این برنامه ارائه فرهنگ اسلامی به مردم در قالب برنامه‌های طنز و شاد است.

سرپرست سازمان فرهنگی قائم‌شهر با اشاره به اهمیت این سازمان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی سازمانی است که می‌تواند موجب رشد قابل توجه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در سطح شهر شود. چون این سازمان در ابتدای کار هست با یک سری چالش‌ها مانند چالش مالی مواجه است، ولی ما حداکثر امکانات را به کار می‌بریم تا برنامه‌های متنوعی در سطح شهر داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: علی باقری دیار علویان فرهنگ اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • رادان: هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  • هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم/ بی حجابی باعث بی عفتی می شود
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی