Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه (۲۴ تیر ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

شیوه جدید مجرمان سایبری

سرگرد ایرج پور مستمند، سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان امروز گفت:با افزایش سفر در فصل تابستان سودجویان و کلاهبردان با ارسال پیامک‌های انبوه و با پیشنهاد فریب کارانه نظیر تخفیفات ویژه تور‌های گردشگری از شهروندان به ویژه کاربران فضای مجازی، اینترنتی کلاهبرداری کرده و مبالغ زیادی از حساب بانکی شان برداشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شهروندان هشدار داد: در کنار سایت‌های معتبر دفاتر گردشگری، کلاهبرداران سایت‌های جعلی زیادی طراحی کرده اند که با تبلیغات دروغین، از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: شهروندان همیشه نشانی سایت‌های معتبر را در گوشی همراه یا رایانه خود تایپ کرده و از باز کردن لینک‌هایی که در فضای مجازی و سایت‌های مختلف تبلیغ شده خودداری کنند و در استفاده از پروتکل امن https دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

سرگرد ایرج پور مستمند گفت: شهروندان برای ثبت نام و تهیه بلیط مسافرت به مراکز و سایت‌هایی که در پورتال و درگاه رسمی مراکز حمل ونقل عمومی همانند هواپیمایی کشور، حمل نقل ریلی و حمل نقل جاده‌ای معرفی شده است مراجعه کرده و از خرید بلیط از سایت‌های واسط که به صورت غیرمجاز بلیط می‌فروشند خودداری کنند.

وی در پایان از کاربران فضای مجازی خواست هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی را فوری به بخش ارتباطات مردمی وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

غرق شدن مرد ۳۲ ساله در سواحل آستارا

سرهنگ محمد نمازی، فرمانده انتظامی آستارا گفت: یک مرد ۳۲ ساله در سواحل روستای سیبلی این شهرستان مرزی غرق شده است.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل مورد نظر، مشخص شد مردی ۳۲ ساله که برای شنا به خارج از طرح سالم‌سازی دریا رفته بود به دلیل عدم تسلط و مهارت کافی در شنا، غرق شده است.

فرمانده انتظامی آستارا گفت: با همکاری عوامل امداد و نجات جسد این مرد از آب خارج و به سردخانه انتقال داده شد.

سرهنگ محمد نمازی تصریح کرد: با توجه به اینکه همه ساله پلیس با همکاری سایر سازمان‌ها اقدام به راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی می‌کند، اما کماکان شاهد حضور و شنا هموطنان در خارج از محدوده طرح‌های سالم‌سازی هستیم که این موضوع حوادث ناگواری مانند غرق شدگی را به دنبال خواهد داشت.

 


انتهای پیام/م. ع

بسته حوادث امروز گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان