Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاراله نصیری مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: تعداد ۳۱۱ فقره جواز تاسیس معتبر با پیشرفت فیزیکی از ۱۰ تا ۹۰ درصد در استان ایلام وجود دارد که حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آن‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال آن‌ها ۱۶ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:تعداد پروانه‌های صنعتی موجود ۵۳۵ واحد می‌باشد که اشتغالزایی اسمی آن‌ها بالغ بر ۹ هزار نفر است. حجم سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری صنعتی موجود ۳ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ هزار میلیارد این رقم در طی ۵ سال اخیر به ثمر نشسته است.

نصیری تاکید کرد: از محل صندوق توسعه ملی در طی ۵ سال گذشته ۱۴۶۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی اختصاص یافته است که مبلغ ۱۰۶۹ میلیون دلار آن در سال گذشته مصوب و در حال پرداخت است. در بخش تسهیلات فراگیر مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای شرکت پترو ایرانیان مصوب شده و برای ۱۰۸ طرح کوچک ومتوسط دیگر از همین محل بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی منجر به تثبت تولید ۸۹ واحد، راه اندازی مجدد ۳۶ واحد تعطیل، افزایش ظرفیت ۴۸ واحد فعال و تثبت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده که ۵۶ معدن آن‌ها فعال است. در معادن استان ۵۴۱ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار است. میزان ذخائر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و در حال حاضر ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۸ و نیم میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ د

فعالیت نه هزار نفر در بخش صنعت ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان

   

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،مرتضی اکبری مسؤل شورای کارگری معدن هشونی از فوت یکی از کارگران این معدن خبر داد.
اکبری افزود:روز گذشته در پی حادثه‌ای در معدن هشونی شرکت زغال سنگ بر اثر حادثه‌ای، دست یکی از کارگران در نوار نقاله گیر می‌کند و کارگر رو درگیر میکند ومتاسفانه دست این کارگر جدا میشه و به علت خون ریزی شدید این کارگر قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود رو از دست می‌دهد.

وی افزود:این کارگر معدن به نام عبدالله اسماعیلی ۴۱ ساله با سابقه کاری ۱۸ ساله، متاهل ودارای ۲ فرزند وساکن روستای جور کوهبنان بود که متاسفانه در این حادثه جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود علت این حادثه از سوی کارشناسان و مراجع مربوطه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری