Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:58:42 GMT

روش توزیع پزشکان اشکال دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۱۲۳۴

روش توزیع پزشکان اشکال دارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله کمبود پزشک در برخی از شهرهای کوچک و مناطق دورافتاده، گفت: نه تنها در توزیع پزشک که در اغلب مسائل اجتماعی با کمبود روبه‌رو نیستیم بلکه توزیع آنها مشکل دارد.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت که روش توزیع پزشکان در سراسر کشور با مشکل روبه‌رو است و بعضا مشاهده شده در اطراف کلانشهر شیراز و در مناطق روستایی مراکز بهداشتی راه‌اندازی شده اما نیرویی برای فعالیت در آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات در بسیاری از ابعاد مختلف اجتماعی، آموزشی و …روبه‌رو هستیم، افزود: در مناطقی مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و...نه تنها کمبود پزشک نداریم که پزشک مازاد هم وجود دارد و این خود موجب شده تا تعداد قابل توجهی از پزشکان به دلیل ازدیاد مراکز درمانی و بهداشتی بیکار باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه توزیع عادلانه در اغلب اقدمات انجام نشده است، گفت: برخلاف ایران، در بسیاری از کشورهای اروپایی، فاصله بین امکانات و مدنیت شهری و روستایی محسوس نیست. به گونه‌ای که در یک روستا همه امکانات در حد عالی وجود دارد و افراد احساس بی نیازی به شهر می‌کنند اما در ایران برعکس شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: مردم بسیاری از روستاهای ایران و مناطق شهری کوچک، از نعمت خدمات بی‌بهره هستند و روزانه شاهد مهاجرت‌های زیادی از روستاییان به شهرهای پیرامونی هستیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید توزیع بسیاری از خدمات بومی شود، عنوان کرد: به عنوان مثال؛ اگر قرار است سهمیه‌ای برای ورود دانشجویان پزشکی در مناطق روستایی تعیین شود، باید به گونه‌ای این مهم اعمال شود که افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی پزشکی در روستای خود مشغول به خدمت شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در غیر اینصورت باید امکانات رفاهی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به اندازه‌ای گسترش یابد که برای پزشک و ماندگاری او در موقعیت تعیین شده، جاذبه ایجاد شود.

رضایی اظهار کرد: در گذشته هم در بحث آموزش و هم بهداشت در ایران این فلسفه حاکم بود که فردی که از مناطق روستایی و کم برخوردار با تعلیم و تربیت متخصص شغلی می‌شود در همان روستا و محل تولد خود مشغول به کار شود و با این نوع نگاه هیچگاه به فکر انتقالی نبودند و تا اخر خدمت خود در روستاها می‌ماندند و پزشک روستاهایی تربیت می‌شدند که پزشکی عمومی امروز را انجام می‌دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام

ایسنا/ایلام مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری ۱۰ هزار و  ۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

 «مجتبی بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزارو ۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ هزارو ۲۳۶ مشترک جدید به آمار مشترکین در اقصی نقاط استان روستایی استان اضافه شده است، گفت: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵ هزارو ۴۶۵ مشترک رسیده است.
بهادری با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده که هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران این شرکت هم اکنون این استان در ردیف استان های سبز کشور قرار گرفته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۳۸۵ منزل خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی لوله کشی داخلی انجام شده است، گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در طول سال گذشته بصورت رایگان انجام داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند