Web Analytics Made Easy - Statcounter

«معمار رویاها»که دست از دنبال کردن رویاهای خود نکشیده است از کودکان و نوجوانان می خواهد که رویاهای خود را امیدوارانه دنبال کنند.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری:  «احمد جعفری نژاد» معمار و طراح ایرانی بزرگترین شهرهای بازی جهان بعد از 50 سال به ایران بازگشته است. جعفری نژاد که مدیر ارشد آتلیه معماری دیزنی لند در آمریکاست ، نخستین ایرانی است که موفق به دریافت لقب اسطوره دیزنی لند در سال 2006 شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین طراح مهمترین تم پارک های سراسر جهان است که نشان 30 سال خدمت برجسته را از شرکت دیزنی دریافت کرده است. این معمار برجسته در سال 1994 نامزد دریافت جایزه بین المللی معماری آقا محمد خان برای طراحی بازار دیار ماجراجویی دیزنی لند پاریس و استفاده از معماری خاورمیانه به ویژه معماری اسلامی شد.

 

احمد جعفری نژاد متولد 1313 در اراک است که در سال 1336 وارد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و بعد از فارغ التحصیل شدن در مقطع کارشناسی ارشد معماری به آمریکا مهاجرت کرد. جعفزی نژاد پس از گذراندن دوره مطالعاتی در دانشگاه سالت لیک سیتی در سال 1966 در شرکت دیزنی لند استخدام شد. طراحی مرکز خرید بوئنا ویستای والت دیزنی در فلوریدا،معمار و مدیر هنری بخش های مراکش، آفریقا و کانادا در نمایشگاه جهانی اپکات، سرپرست طراحی و بازرس تم در دیزنی لند توکیو، راه اندازی گروه طراحی سی دی ام در لوس آنجلس آمریکا،  طراح کانسپت و فاز دو طراحی دیزنی لند در هنگ کنگ، مشاور طراحی واحد خلاقیت دیزنی برای پروژه راتاتویی در فرانسه و طراحی ورودی و خیابان اصلی تم پارک دیزنی لند شانگهای چین از جمله پروژه های این معمار بزرگ است.

 

 از مهمترین پروژه های استاد جعفری نژاد در تهران می توان به طراحی بخش پروازهای بین المللی فرودگاه مهرآباد و ورزشگاه آزادی اشاره کرد. وی همچنین سرپرست طراحی و مدیر ارشد هنری نخستین تم پارک آبی روباز ایران در کیش با عنوان تم پارک آبی اوشن است. جدیدترین پروژه جعفری نژاد در ایران مجموعه «هزار و یک شب» به عنوان نخستین تم پارک ایران است. وی سرپرست طراحی و مشاور ارشد هنری مجموعه هزار و یک شب است که از سال 2013 آغاز شده است. وی ساخته شدن این مجموعه در تهران را یکی از آرزوهای بزرگ خود می داند.

 

جعفری نژاد دانش آموز زرنگی در دوران مدرسه نبوده و گاهی تجدید می شده است. در سال اول دانشگاه یکی از اساتیدش توصیه می کند که به سراغ رشته دیگری رود اما این حرف به جای اینکه امید را در وجود وی از بین ببرد باعث می شود تلاش بیشتر و جدیت به خرج دهد و با موفقیت دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را طی کند. حال این استاد بزرگ معماری آرزوها دارد. نخستین آرزوی جعفری نژاد این است که کودکان و نوجوانان سرزمینش چراغ امید را در وجود خود روشن نگه دارند و نگذارند این چراغ خاموش شود. وی تاکید دارد که کودکان و نوجوانان باید رویاهای خود را دنبال کنند آرزوی دیگر جعفری نژاد این است که «معمار رویاها»، کتابی که در مورد وی نوشته شده است به دست همه کودکان و نوجوانان ایرانی برسد تا انگیزه ای برای آنها باشد و اما آرزوی دیگر این معمار و طراح برجسته این است که مجموعه «هزار و یک شب» که سرپرست طراحی آن است هر چه زودتر در تهران راه اندازی شود. جعفری نژاد از اینکه به بهانه مجموعه هزار و یک شب  تیمی جوان و خلاق گرد هم آمده اند، خوشحال است و اذعان می کند حتی اگر من بالای سر این تیم نباشم، آنها قادر به ادامه کار و بالا نگه داشتن پرچم هستند.

 

نهادهای مختلفی درصدد هستند که در طول مدت حضور استاد احمد جعفری نژاد هایش و نشستی با حضور وی برگزار کنند. روز گذشته، یک شنبه، 23 تیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسمی با عنوان « نکوداشت پنجاه سال خلاقیت احمد جعفری نژاد» برگزار و از طراح و معمار بزرگترین شهرهای بازی جهان تجلیل کرد. در این مراسم همچنین کتاب «معمار رویاها» که در مورد زندگی استاد جعفری نژاد است و از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، رونمایی شد و نمایشگاهی از منتخب آثار این استاد برپا شد. استاد جعفری نژاد امشب ساعت 19 مهمان برنامه زنده چرخ در شبکه چهار سیماست. این استاد طراحی و معماری قرار است در این برنامه در مورد طراحی تم پارک ها توضیح دهد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت آل هاشم جشن های دهه کرامت ولادت امام رضا ع روزنامه سازمان بهزیستی آذربایجان غربی رئیس قوه قضاییه مریم داوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

سیل در زیرکوه خراسان جنوبی خسارات زیادی را بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت، شاهد بارش نزولات آسمانی در استان کویری خراسان جنوبی بودیم که در برخی مناطق به بیش از ۵۰ میلی متر رسید و موجب شکسته شدن بند خاکی و سد ۱۲ امام و تخریب برخی جاده‌های مواصلاتی و آبگرفتگی منازل و معابر این شهرستان شد.

محمدعلی کاووسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از همان ابتدا وقوع سیل ۱۶ تیم امدادی از شهرهای استان و اکیپ‌های کامل امدادی به مناطق اعزام شدند و تا پایان بارندگی در منطقه به خدمت رسانی می‌پردازند.

با وجود شکرگزاری برای بارش نعمت الهی، اما سیل در برخی شهرهای خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد، نکته تلخ نرسیدن دانش آموزان شهرستان محروم «زیر کوه» به امتحان کنکور بود که سیل زحمات یک ساله آنها را به آب داد.

چون سیل جز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه است، نمی‌شود به مسئول یا ارگانی ایراد گرفت اما تکلیف این بچه‌ها چی می‌شود؟

کد خبر 747976

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز