Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر واحد صنعتی که به انتشار کوچک‌ترین آلایندگی در محیط زیست اقدام کند تا رفع کامل آلودگی از نظر این سازمان آلاینده محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بر این اساس در آبان ماه سال گذشته اداره محیط زیست این شهرستان اقدام به طرح دعوی در دستگاه قضایی لنجان علیه ذوب آهن کرد که از سوی دادستان در دست رسیدگی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره محیط زیست لنجان خاطرنشان کرد: این صنعت در زمینه آلودگی آب اقدامات خوبی انجام داده و محیط زیست با نمونه برداری‌های دوره‌ای از فاضلاب آن را تایید کرده است.

وی سلامت مردم را در اولویت برنامه‌های اداره محیط زیست برشمرد و گفت: بر این اساس کارشناسان محیط زیست به جد پیگیر هرگونه ایجاد آلودگی در هوا، آب و خاک در این شهرستان هستند.

از سوی دیگر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنجان گفته است که با ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان و شکایت اداره حفاظت محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و پس از صدور کیفرخواست در دادگاه در حال رسیدگی است.

روابط عمومی دادستانی کل کشور به نقل از مصطفی مظاهری با تاکید بر احقاق حقوق عامه و اینکه مشکلات باید ریشه‌ای حل شود، افزود: با همت ویژه مسوولان ذوب آهن اصفهان برای رفع آلایندگی، ۲۵ صفحه گزارش از اقدامات این صنعت به دادسرا ارسال و بازدیدهای میدانی از سوی دادستانی از این کارخانه انجام شده است.

دادستان لنجان تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده تا کمیته‌ای در راستای رفع آلایندگی تشکیل شود و افرادی که از دستگاه‌های اجرایی با این موضوع درگیر هستند پای کار بیایند و واقعیت‌های موجود را از نزدیک مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: کارخانه ذوب آهن اصفهان می‌بایست با توجه به موانع موجود گام‌های عملی را در دستور کار قرار دهد و گزارشی در این رابطه به دادستانی ارائه تا به مردم اطلاع رسانی شود.

مظاهری با بیان اینکه نفس کشیدن مطالبه به حق مردم است، عنوان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که محیط زیست به صورت نوبه‌ای پیشرفت کار را تایید کند.

شرکت ذوب آهن اصفهان، تولیدکننده محصولات فولادی از جمله آهن، تیرآهن، مفتول، میلگرد و محصولات شیمیایی از جمله کک و سولفات آمونیم است که در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

این واحد صنعتی سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد و در شمار اولین صنایع سنگین بخش فولاد سازی ایران است.

شهرستان لنجان در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار گرفته است.

۶۹۹۴/‏‬ ۶۰۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد