Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@21:46:47 GMT

پرداخت هزینه های خدمات پستی شفاف‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۲۱۵۷

پرداخت هزینه های خدمات پستی شفاف‌تر می‌شود

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بهزاد اقبال‌خواه با اعلام این مطلب افزود: براساس ابلاغیه‌ای که به تمامی دفاتر و باجه‌های پستی شهری در سراسر کشور اعلام شده است، از ابتدای شهریورماه این دفاتر ملزم به دریافت هزینه خدمات پستی صرفاً از طریق کارت بانکی در باجه‌های پستی هستند.

وی با اشاره به تجهیز تمامی دفاتر و باجه‌های پستی شهری کشور به دستگاه کارتخوان ( pcpose)، اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح تحول دیجیتال در شبکه پستی کشور، نظام‌مندتر شدن درآمد پست و همچنین شفافیت هزینه خدمات‌دهی به مشتریان، از اهداف این دستورالعمل اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیئت مدیره شرکت پست، دیگر پیامدهای مثبت این اقدام را انتقال برخط مبالغ ارائه خدمات و جلوگیری از ایجاد تاخیر در وصول درآمد پست و شرکای تجاری عنوان کرد.

اقبال‌خواه به اصلاح شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریورماه، هم‌زمان با اجرای طرح ممنوعیت دریافت وجه نقد در باجه‌های واحدهای پستی شهری، ارزیابی عملکرد این واحدها نیز در شاخص‌های مرتبط، متفاوت خواهد بود.

او اظهار داشت: اکنون استان‌های کرمان، کردستان و آذربایجان شرقی بهترین عملکرد را در شاخص میزان تراکنش و درآمد دستگاه‌های کارت‌خوان ( pcpose) دارند.

انتهای پیام/

169 / 156 شرکت ملی پست دریافت خدمات پستی دستگاه کارتخوان طرح تحول دیجیتال اصلاح شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد واحدها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شرکت ملی پست دریافت خدمات پستی دستگاه کارتخوان طرح تحول دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo

در این مقاله، نگاهی به ۲۰ پیمانکار برتر دفاعی در جهان می اندازیم و مروری دقیق بر الگوهای هزینه های دفاعی جهانی و رونق اقتصادی در صنعت تسلیحات نظامی ناشی از درگیری ها در سراسر جهان را با شما به اشتراک می گذاریم.

به گزارش روزیاتو، جهان در چند سال گذشته با درگیری‌های مختلف همراه بوده است. جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۷۰۰ روز گذشته است و هیچ دورنمایی از پایان فوری برای آن دیده نمی شود. در قفقاز، آذربایجان و ارمنستان به تبادل آتش مداوم ادامه می دهند، پس از آن که آذری ها در سال ۲۰۲۰ کنترل اراضی تحت اشغال ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی را به دست گرفتند.

خاورمیانه نیز در آتش می سوزد، در تنش هایی که تحلیلگران از آن به عنوان بدترین بحران در منطقه از زمان جنگ اسراییل و اعراب در سال ۱۹۷۳ یاد می کنند. اسرائیل در اکتبر سال گذشته، پس از انجام یک سری حملات هماهنگ در مناطق مختلف اسرائیل توسط حماس، به غزه حمله زمینی کرد.

به ادعای مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، مجموع هزینه های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۲,۴۴۳ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش یافته است. این شدیدترین افزایش سال به سال از سال ۲۰۰۹ بوده است. ایالات متحده، چین و روسیه همه هزینه های نظامی خود را افزایش داده اند.

هزینه های نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش یافته و به رقم بی سابقه ۲,۴۴۳ میلیارد دلار رسیده است. برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، هزینه های نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی تعریف شده توسط SIPRI افزایش یافته، با افزایش قابل توجهی که در اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه ثبت شده است.

هزینه های نظامی روسیه در سال ۲۰۲۳ با ۲۴ درصد افزایش به ۱۰۹ میلیارد دلار رسیده که نشان دهنده افزایش ۵۷ درصدی از سال ۲۰۱۴ است، سالی که روسیه کریمه را ضمیمه خاک خود کرد. در سال ۲۰۲۳، هزینه های نظامی روسیه ۱۶ درصد از کل هزینه های دولت و بار نظامی آن (هزینه های نظامی به عنوان سهم تولید ناخالص داخلی) ۵.۹ درصد بوده است.

اوکراین پس از افزایش ۵۱ درصدی مخارج نظامی به ۶۴.۸ میلیارد دلار، هشتمین سرمایه گذار بزرگ حوزه نظامی در سال ۲۰۲۳ بوده است. این عدد باعث شده که اوکراین بار نظامی ۳۷ درصدی داشته باشد و هزینه های نظامی ۵۸ درصد از کل هزینه های دولت را تشکیل می دهد.

هزینه‌های نظامی اوکراین در سال ۲۰۲۳، معادل ۵۹ درصد کل هزینه‌های نظامی روسیه بوده است. با این حال، اوکراین حداقل ۳۵ میلیارد دلار کمک نظامی در طول سال گذشته نیز دریافت کرده که شامل ۲۵.۴ میلیارد دلار از ایالات متحده بوده است. در مجموع، این کمک و هزینه های نظامی خود اوکراین معادل حدود ۹۱ درصد هزینه های روسیه بوده است.

در سال ۲۰۲۳، ۳۱ کشور عضو ناتو ۱,۳۴۱ میلیارد دلار، معادل ۵۵ درصد از هزینه های نظامی جهان را به خود اختصاص داده اند. هزینه های نظامی ایالات متحده با ۲.۳ درصد افزایش به ۹۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده که ۶۸ درصد از کل هزینه های نظامی ناتو را تشکیل می دهد.

در سال ۲۰۲۳ اکثر اعضای اروپایی ناتو هزینه های نظامی خود را افزایش دادند. مجموع سهم آنها از کل هزینه های ناتو ۲۸ درصد بوده که بالاترین میزان در یک دهه اخیر است. ۴ درصد باقیمانده از کانادا و ترکیه آمده است.

یک دهه پس از آن که اعضای ناتو رسماً متعهد شدند که ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه های نظامی کنند، ۱۱ عضو از ۳۱ عضو ناتو در سال ۲۰۲۳ به این سطح دست یافتند یا از آن فراتر رفتند که بالاترین رقم از زمان تصویب این تعهد است. هدف دیگر – یعنی هدایت حداقل ۲۰ درصد از هزینه های نظامی به “هزینه تجهیزات” – توسط ۲۸ عضو ناتو در سال ۲۰۲۳ برآورده شد که این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها ۷ عضو بود.

چین، دومین هزینه کننده بزرگ نظامی جهان، در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۹۶ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص داده که افزایشی ۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. این بیست و نهمین افزایش متوالی سال به سال در هزینه‌های نظامی چین بوده است.

چین نیمی از کل هزینه های نظامی در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه را به خود اختصاص داده است. تعدادی از همسایگان چین افزایش هزینه های خود را به افزایش هزینه های نظامی چین مرتبط می دانند.

ژاپن در سال گذشته میلادی ۵۰.۲ میلیارد دلار به ارتش خود اختصاص داده که ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. هزینه های نظامی تایوان نیز در سال ۲۰۲۳ با ۱۱ درصد رشد به ۱۶.۶ میلیارد دلار رسید.

هزینه های نظامی در آمریکای مرکزی و منطقه دریای کارائیب در سال ۲۰۲۳، نیز ۵۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ بوده است. افزایش سطح جرم و جنایت منجر به افزایش استفاده از نیروهای نظامی علیه باندهای جنایتکار در چندین کشور در این منطقه شده است.

هزینه های نظامی جمهوری دومینیکن در سال ۲۰۲۳ در واکنش به تشدید خشونت گروهی در همسایه اش هائیتی، ۱۴ درصد افزایش یافت. هزینه های نظامی جمهوری دومینیکن از سال ۲۰۲۱، زمانی که ترور رئیس جمهور هائیتی، جوونل موئیس، این کشور را در بحران فرو برد، به شدت افزایش یافته است.

در مکزیک، هزینه های نظامی در سال ۲۰۲۳ به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسیده که افزایش ۵۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ (اما کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است). تخصیص بودجه به گاردیا ناسیونال (گارد ملی) – نیروی نظامی شده ای که برای مهار فعالیت های مجرمانه استفاده می شود – از ۰.۷ درصد کل هزینه های نظامی مکزیک در سال ۲۰۱۹، زمانی که این نیرو ایجاد شد، به ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

هزینه های نظامی در خاورمیانه با ۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید. این بالاترین نرخ رشد سالانه در این منطقه در دهه گذشته بوده است. هزینه‌های نظامی اسرائیل – که دومین هزینه کننده بزرگ در زمینه نظامی در منطقه پس از عربستان سعودی است – با رشد ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید. این افزایش هزینه‌ها عمدتاً ناشی از حمله گسترده اسرائیل به غزه در پاسخ به حمله حماس به جنوب اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳ بوده است.

ایران در سال ۲۰۲۳ با ۱۰.۳ میلیارد دلار چهارمین خرج کننده نظامی بزرگ خاورمیانه بوده است. بر اساس داده های موجود، سهم هزینه های نظامی اختصاص یافته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ از ۲۷ درصد به ۳۷ درصد افزایش یافته است.

تقاضا برای تسلیحات به معنای رونق در صنعت تولید تسلیحات نظامی بوده است. پیمانکاران بزرگ دفاعی مانند شرکت لاکهید مارتین، ریتون و شرکت جنرال داینامیکس انتظار دارند وضعیت در اوکراین و جنگ اسرائیل و گروه فلسطینی حماس باعث افزایش درآمد این کمپانی ها شود.

شرکت ریتون از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، سفارش هایی به ارزش ۳ میلیارد دلار دریافت کرده است که با پر کردن مجدد انبارهای نظامی کی یف مرتبط است.

در ماه اکتبر، سهام شرکت لاکهید مارتین پس از پیشی گرفتن از برآوردها و انتشار گزارش هایی مبنی بر درآمد و سود بالاتر از پیش‌بینی‌ ها در سه ماهه سوم، ۲ درصد افزایش یافت. این بهبود عملکرد مالی ناشی از تقاضای پایدار برای سلاح و تجهیزات در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی در جهان بود.

سیستم موشک پرتاب چندگانه هدایت شونده شرکت لاکهید مارتین و همچنین موشک های ضد تانک جاولین- که این شرکت به طور مشترک با شرکت ریتون توسعه داده است – در تلاش های نظامی اوکراین علیه روسیه نقش محوری دارند.

واحد سیستم‌های رزمی در شرکت جنرال داینامیکس که تانک، خودروهای زرهی و توپخانه تولید می‌کند، در کارکرد سه ماهه سوم خود در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۵ درصد درآمد بیشتر را گزارش کرده است. تولید توپخانه این شرکت از ۱۴,۰۰۰ گلوله در ماه به ۲۰,۰۰۰ گلوله افزایش یافته است.

شرکت نورثروپ گرومن فروش بین ۴۰.۸ تا ۴۱.۲ میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است که دلیل آن تقاضای پایدار برای تسلیحات ساخت این شرکت است. در اوایل سال ۲۰۲۳، ارتش ایالات متحده قراردادی به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار با شرکت نورثروپ گرومن و Global Military Products برای ساخت مهمات توپخانه برای کی یف اعطا کرد. علاوه بر این، سهام این شرکت از زمان اعلام جنگ اسرائیل علیه حماس در اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

روش شناسی

۲۰ پیمانکار برتر دفاعی به ترتیب میزان درآمد دفاعی خود در سال ۲۰۲۲ رتبه بندی شده اند. این آخرین سالی است که ارقام مربوط به همه شرکت های دفاعی بزرگ در دسترس است، زیرا برخی از آنها هنوز صورت های مالی سال ۲۰۲۳ خود را اعلام نکرده اند.

داده ها از دیفنس نیوز به دست آمده است. درآمد دفاعی شامل فروش به نهادهای دولتی مانند وزارت دفاع در ایالات متحده یا مشابه آن در کشور دیگر و همچنین فعالیت های تجاری با سایر پیمانکاران مرتبط است. اکنون به فهرست برترین پیمانکاران دفاعی در جهان می پردازیم.

۲۰ پیمانکار برتر نظامی در سال ۲۰۲۴

۲۰. Dassault Aviation کشور: فرانسه درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۶.۶۴ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۵.۰۳ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۷۶ درصد

علیرغم کاهش ۱۸ درصدی درآمد دفاعی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، Dassault Aviation یکی از برترین پیمانکاران دفاعی در جهان است. این شرکت فرانسوی سازنده هواپیماهای جنگنده چند منظوره رافال است. Dassault Aviation بیش از ۵ میلیارد دلار از فروش سیستم های دفاعی در سال ۲۰۲۲ درآمد داشته است.

۱۹. Rheinmetall AG کشور: آلمان درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۶.۷۵ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۵.۰۶ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۷۵ درصد

Rheinmetall AG بزرگترین تولید کننده تجهیزات نظامی در آلمان و پنجمین تولیدکننده بزرگ در اروپا است. قیمت سهام آن از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است. درآمد دفاعی راین متال در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش ۶ درصدی داشته است. عملکرد مالی این شرکت باعث شد تا در مارس ۲۰۲۳ به شاخص DAX در بورس فرانکفورت بپیوندد.

۱۸. Booz Allen Hamilton Holding Corporation کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۹.۲۶ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۵.۹ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۶۴ درصد

Booz Allen Hamilton Holding Corporation به دلیل عملکرد مالی خوب در سال ۲۰۲۲ خود را در بین ۲۰ پیمانکار برتر دفاعی در جهان می بیند. درآمد دفاعی این شرکت نسبت به سال قبل ۷ درصد افزایش یافته است. Booz Allen Hamilton Holding Corporation سلاح های انرژی مانند لیزر، امواج مایکروویو پرقدرت و سایر فناوری های فرکانس رادیویی را برای ارتش ایالات متحده توسعه می دهد.

۱۷. Amentum Services, Inc. کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۸.۶ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۶ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۷۰ درصد

Amentum یکی از بزرگترین شرکت های ایالات متحده از نظر درآمد دفاعی است. این شرت یکی از بزرگترین پیمانکاران خدمات دولتی غیر تولید کننده تجهیزات در ایالات متحده است. ۷۰ درصد از درآمد کلی این شکرت در سال ۲۰۲۲ از فروش مربوط به سیستم های دفاعی صورت گرفته به دولت ایالات متحده بوده است.

۱۶. Leidos Holdings, Inc. کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۱۴.۴ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۹.۵۳ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۶۶ درصد

Leidos Holdings, Inc. با ارزش بازار ۱۶.۵ میلیارد دلار از ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ یکی از با ارزش ترین شرکت های دفاعی در ایالات متحده بوده است. این شرکت راه حل های فناوری پیچیده ای را برای رفع نیازهای امنیت و سلامت ملی توسعه می دهد. در سپتامبر ۲۰۲۳، Leidos Holdings, Inc. یک قرارداد سخت افزاری فناوری اطلاعات از ارتش ایالات متحده به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار دریافت کرد.

۱۵. China Aerospace Science and Technology Corporation کشور:چین درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۴۴.۹۳ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۹.۶۱ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۲۱ درصد

شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) پیمانکار اصلی برنامه فضایی پکن است. CASC همچنین سیستم های موشکی تاکتیکی، وسایل نقلیه لانچر و تجهیزات زمینی را برای ارتش چین توسعه می دهد. درآمد دفاعی این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بیش از ۳ درصد افزایش یافته که به CASC کمک کرد تا سه رتبه صعود کرده و به عنوان پانزدهمین شرکت بزرگ دفاعی در جهان شناخته شود.

۱۴. Thales Group کشور: فرانسه درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۱۸.۵۱ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۹.۶۴ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۵۲ درصد

شرکت چندملیتی فرانسوی Thales در ساخت سیستم های الکتریکی و همچنین تجهیزات برای بخش های دفاعی و هوافضا تخصص دارد. بیش از نیمی از درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۲ از فروش مربوط به حوزه دفاعی بوده است. وزارت دفاع بریتانیا در ۲ فوریه ۲۰۲۴ قراردادی ۱۵ ساله با تالس به ارزش ۱.۸ میلیارد پوند برای بهبود انعطاف پذیری کشتی های تحت اداره نیروی دریایی سلطنتی امضا کرد.

۱۳. Huntington Ingalls Industries, Inc. کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۱۰.۶۸ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۱۰.۶۳ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۹۹ درصد

شرکت بعدی در لیست ما صنایع هانتینگتون اینگالز، شرکت، بزرگترین شرکت کشتی سازی در ایالات متحده است. این شرکت یکی از پیمانکاران زیردریایی کلاس ویرجینیا است که توسط نیروی دریایی ایالات متحده اداره می شود. این شرکت کشتی ساز در حال حاضر در حال کار بر روی توسعه زیردریایی های کلاس کلمبیا است که قرار است در سال ۲۰۳۱ وارد خدمت شود. صنایع Huntington Ingalls, Inc. همچنین پیمانکار اصلی و عمده در برنامه ناو هواپیمابر جرالد آر فورد است که یک کشتی جنگی ۱۳.۳ میلیارد دلاری است.

۱۲. Airbus SE کشور: هلند/فرانسه درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۶۱.۴۸ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۱۲.۰۲ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۲۰ درصد

تنها حدود یک پنجم از درآمد ایرباس از فروش تجهیزات مربوط به حوزه نظامی به دست می‌آید و با این حال، حجم پولی قابل توجهی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار را شامل می‌شود. ایرباس یکی از ۲۰ پیمانکار برتر دفاعی در سال ۲۰۲۴ است. در می ۲۰۲۲، ارتش ایالات متحده یک قرارداد ۱.۵ میلیارد دلاری به ایرباس برای ارائه پشتیبانی مهندسی و لجستیکی برای ناوگان هلیکوپترهای UH-72A و UH-72 B Lakota خود اعطا کرد.

۱۱. Leonardo کشور: ایتالیا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۱۵.۵ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۱۲.۸۷ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۸۳ درصد

شرکت هوافضا و دفاع ایتالیایی لئوناردو در رتبه بعدی لیست ما قرار دارد. این شرکت حدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲ گزارش کرد که ۸۳ درصد از کل فروش شرکت در آن سال را به خود اختصاص داده است. با وجود کاهش ۷ درصدی درآمد نسبت به سال ۲۰۲۱، لئوناردو یکی از پیشروترین پیمانکاران دفاعی در جهان است. این شکرت بخشی از برنامه جهانی مبارزه هوایی است، یک ابتکار به رهبری بریتانیا، ژاپن و ایتالیا که در حال کار بر روی توسعه یک جت جنگنده نسل ششم برای جایگزینی Eurofighter Typhoon است.

۱۰. China South Industries Group Corporation کشور: چین درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۴۳.۴۷ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۱۳.۴۸ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۳۱ درصد

شرکت گروه صنایع جنوبی چین، CSGC، یک شرکت دولتی است که دفتر مرکزی آن در منطقه هایدیان، پکن قرار دارد و به عنوان ستون فقرات صنعت فناوری دفاع ملی چین عمل می کند. CSGC در زمینه اپتوالکترونیک اطلاعات، مهمات پیشرفته و سبک، و همچنین تسلیحات ضد تروریسم که توسط سازمان های پلیسی در سراسر چین استفاده می شود، تخصص دارد.

۹. L3Harris Technologies, Inc. کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۱۷.۰۶ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۱۳.۹۳ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۸۲ درصد

L3Harris Technologies, Inc. که در سال ۲۰۱۹ در نتیجه ادغام بین شرکت Harris و L3 Technologies تأسیس شد، یکی از بزرگترین شرکت های دفاعی در جهان از نظر درآمد است. محصولات اصلی این شرکت شامل تجهیزات بی سیم و دید در شب و همچنین سیستم های C6ISR آن است. L3Harris Technologies، Inc. در دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که Aerojet Rocketdyne، شرکتی متخصص در سیستم‌های محرکه هوافضا را به مبلغ ۴.۷ ​​میلیارد دلار خریداری می‌کند.

۸. China North Industries Group Corporation Limited کشور: چین درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۸۲.۷۸ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۱۷.۹۶ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۲۲ درصد

شرکت China North Industries Group Corporation Limited که در سطح جهانی با نام Norinco Group فعالیت می کند، تولید کننده تانک، سلاح های انفرادی، توپخانه، هواپیما، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین، راکت، موشک و رادار است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های دفاعی در جهان است. در ژوئن ۲۰۲۰، دولت ایالات متحده، در زمان ریاست جمهوری ترامپ تحریم هایی را علیه گروه نورینکو اعلام کرد و افراد و شرکت های آمریکایی را از داشتن سهام در این شرکت منع نمود.

۷. BAE Systems plc کشور: انگلستان درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۲۶.۲۹ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۲۵.۲۴ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۹۶ درصد

شرکت تسلیحات و هوافضای بریتانیا، BAE Systems plc در جایگاه بعدی این فهرست قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۵ میلیارد دلار درآمد در حوزه تولیدات دفاعی داشته است که ۲ درصد کمتر از درآمد سال قبل بود. با وجود افت درآمد، این شرکت یکی از برترین پیمانکاران دفاعی در جهان است. این شرکت با ارزش‌ترین شرکت دفاعی بریتانیا با ارزش بازار ۳۷.۶۲ میلیارد دلار تا زمان نگارش این مقاله است.

۶. General Dynamics Corporation کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۳۹.۴ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۳۰.۴ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۷۷ درصد

شرکت جنرال داینامیکس در فهرست ۲۰ پیمانکار برتر دفاعی ما در سال ۲۰۲۴ در رتبه ششم قرار دارد. این شرکت یکی از سازندگان زیردریایی کلاس ویرجینیا است که توسط نیروی دریایی ایالات متحده اداره می شود و پیمانکار اصلی ساخت زیردریایی های کلاس کلمبیا نیز هست. واحد سیستم های رزمی آن نیز که تانک، خودروهای زرهی و توپخانه تولید می کند، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ۲۵ درصد افزایش درآمد را گزارش کرده است.

۵. شرکت بوئینگ کشور: ایالات متحده درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۶۶.۶۱ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۳۰.۸۴ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۴۶ درصد

تقریباً نیمی از درآمد کلی این شرکت در سال ۲۰۲۲ از فروش مربوط به بخش نظامی حاصل شده که شامل قراردادی ۹۲۵ میلیون دلاری با دولت ایالات متحده برای کار بر روی برنامه نسل بعدی سلطه هوایی نیروی هوایی ایالات متحده (NGAD) است که هدف آن توسعه یک جنگنده نسل ششم است. این جت جایگزین تا سال ۲۰۳۰ جایگزین F-22 Raptor خواهد شد.

۴. Aviation Industry Corporation of China کشور: چین درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۸۲.۶ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۳۰.۹۷ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۳۷ درصد

شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در چین است. این یک شرکت دولتی است که بیش از صد شرکت تابعه دارد. AVIC برای توسعه یکی از پیشرفته ترین جت های جنگنده حال حاضر در جهان – J-20- شناخته می شود. این شرکت همچنین به طور مشترک جت جنگنده JF-17 Thunder را با همکاری پاکستان ساخته است.

۳. Northrop Grumman Corporation کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۳۶.۶ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۳۲.۴۴ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۸۹ درصد

شرکت نورثروپ گرومن در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد ۳ درصدی در درآمد خود را ثبت کرده است. این شرکت یکی از بزرگترین پیمانکاران دفاعی در جهان است و سازنده بمب افکن استراتژیک B-21 Raider نیز هست. این شرکت در فهرست ۵۰۰ شرکت فورچون در رتبه ۱۱۳ قرار دارد.

۲. RTX Corporation کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۶۷.۱ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۳۹.۶ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۵۹ درصد

RTX Corporation که با نام ریتون نیز شناخته می شود، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۵ میلیارد دلار قرارداد از وزارت دفاع ایالات متحده دریافت کرده است. این شرکت دومین شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد دفاعی است، علیرغم این واقعیت که درآمد دفاعی اش تنها ۵۹ درصد از درآمد کل شرکت را تشکیل می دهد. با درآمد کلی بیش از ۶۷ میلیارد دلاری، این شرکت نقش مهمی در قادر ساختن ایالات متحده در زمینه دادن تسلیحات کلیدی به اوکراین برای عقب راندن روسیه در درگیری های جاری ایفا کرده است.

۱. Lockheed Martin Corporation کشور: ایالات متحده آمریکا درآمد کل در سال ۲۰۲۲: ۶۵.۹۸ میلیارد دلار درآمد دفاعی در سال ۲۰۲۲: ۶۳.۳۳ میلیارد دلار درصد درآمد دفاعی: ۹۶ درصد

شرکت لاکهید مارتین بزرگترین پیمانکار دفاعی در جهان است. این شرکت در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۵ میلیارد دلار سفارش از وزارت دفاع ایالات متحده دریافت کرده که تقریباً ۷۰ درصد از درآمد کلی آن در سال ۲۰۲۲ را تشکیل داده است. این شرکت سازنده جت جنگنده نسل پنجم F-35 است – یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین جت ها در جنگ های مدرن، و احتمالاً جایگاه خود را به عنوان سنگ بنای نیروی هوایی ایالات متحده در آینده قابل پیش بینی حفظ خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم