Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت قطار مترو تهران و حومه، علی امام اظهار داشت: این ۲ استگاه حدفاصل ایستگاه مهدیه تا ایستگاه بسیج به طول ۸.۵ کیلومتر وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری این دو ایستگاه بیش از ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) درخصوص ویژگی ایستگاه میدان محمدیه، گفت: این ایستگاه واقع در منطقه ۱۲ تهران؛ یک ایستگاه تقاطی است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و به‌زودی ایستگاه خط ۷ نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بوده است، افزود: زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۵ هزار مترمربع و طول سکوی آن حدود ۱۶۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه مسافران از طریق این ایستگاه؛ به خط ۷ و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی خواهند داشت، افزود: ایستگاه محمدیه دارای ۱۶ پله‌برقی است که ۸ پله‌برقی آن نصب شده و ۸ پله‌برقی دیگر نیز به‌زودی نصب خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج واقع در منطقه ۱۴ تهران دارای دو ورودی می‌باشد که ورودی شمالی آن در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: این ایستگاه با ۶ دستگاه پله‌برقی و رفع نواقص ایمنی قبلی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: بخش تجهیزاتی این دو ایستگاه شامل دو عدد پست برق، سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، مخابرات و کابل‌کشی نیز تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیربنا دارد؛ بیان داشت: روش اجرای این ایستگاه به‌صورت ترانشه باز بوده و طول سکوی این ایستگاه ۱۶۰ متر است.

امام با اشاره به اینکه برای بازگشایی ایستگاه‌های بسیج و محمدیه نیاز به ایمن‌سازی و آماده‌سازی ایستگاه‌های بخش میانی شامل ایستگاه مولوی، قیام، ۱۷ شهریور، شهید محلاتی و آهنگ بود، گفت: این ایستگاه‌ها؛ ایستگاه‌های عبوری به شمار می‌آیند که با تأمین منابع مالی طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مسیر خط ۷ مترو تهران از حدفاصل شهرک امیرالمومنین تا میدان کتاب (شمال غرب تهران) به طول حدود ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است.

بهره‌برداری از بخش میانی این خط (از ایستگاه شهید نواب صفوی تا ایستگاه مهدیه) در تیرماه سال ۱۳۹۷ و بخش شمالی آن (از ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا میدان صنعت) در اسفندماه سال ۱۳۹۷ انجام شد و در حال حاضر ۱۴ کیلومتر با ۸ ایستگاه در حال خدمات رسانی به شهروندان است که با افتتاح و بهره‌برداری بخش شرقی این خط؛ مجموع طول خط به ۲۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۰ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

تهرا م/‌۷۲۴۳/‌/۱۳۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی افزود: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محور‌های پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می‌آمد که سالانه شاهد تصادفات رخ‌به‌رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در این گردنه به پایان رسید.

او با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه تصریح کرد: به‌منظور ارتقاء ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه‌خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است