Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن به گفته اغلب کارشناسان مشکل آلودگی هوا فقط با حضور و مشارکت مردم حل خواهد شد، در غیر این صورت راهکارهای به کار گرفته شده، فقط درمان موقتی برای رفع این مشکل حیاتی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال جاری خطر آلودگی هوا، به نیمه نخست سال نیز رسیده است و لازم است، تمام نهادهای فعال در کنار مردم دست به دست هم دهند، تا برنامه‌های دوستدار طبیعت بیش از گذشته پررنگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مسکن در کنار مسئولیت‌های اقتصادی خود، به دنبال این است که در بخش‌های اجتماعی و فرهنگ سازی، برنامه‌های سازگار با محیط زیست بیش از گذشته معرفی و حمایت شوند.

در این راستا، کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت برای طرح‌های متناسب با محیط زیست، افزایش خدمات الکترونیکی برای جلوگیری از عبور و مرور غیرضروری و تاکید بر مشارکت اجرایی شدن طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در راستای مسئولیت اجتماعی این بانک بوده است.

در همین راستا، بانک مسکن نیز از هموطنان تقاضا می‌کند که در صورت امکان، به پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو بپیوندند.

باید توجه داشت که در سال‌های اخیر اهمیت روز افزون موضوع محیط زیست و روند رو به ازدیاد آلاینده‌های زیست محیطی، مسئولان امر را بر آن داشته است تا افکار عمومی و اقشار مختلف جامعه را نسبت به داشتن هوای پاک، برانگیزند چرا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و تشریک مساعی بین نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی است.

به گفته کارشناسان، به رغم تصویب قوانین و مقررات لازم و تلاش مسئولان متأسفانه با گذشت ۲۰ سال از تصویب قانون جلوگیری از آلودگی هوا، توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشده است که علت این امر را باید در میزان مشارکت و نحوه دخالت و مسئولیت پذیری آحاد مختلف مردم جست و جو کرد، بنابراین باید با سرلوحه قرار دادن اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی قلمداد می‌کند، نسبت به ایفای نقش خود در این باره، حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

باید توجه داشت که یک فرد می‌تواند هم نقش منفی و هم نقش مثبت در آلودگی هوا داشته باشد، به عنوان مثال خودروهای تک سرنشین به روند افزایش آلودگی هوا دامن می‌زنند اما افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند در جهت کاهش آلودگی هوا گام بر می‌دارند. لازم به یادآوری است، نقشی که مردم در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و بالاخص کاهش آلودگی هوا، ایفا می‌کنند از مقولات رعایت حقوق شهروندی است و از این جنبه هم، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال یکدیگر مسئولیت قانونی و حقوقی دارند.

در جریان کاهش آلودگی هوا اشخاص حقیقی و حقوقی دارای نقش‌های کوتاه مدت و بلند مدت هستند، و نیاز است که این نقش‌ها از سوی نهادها و سیاستگزاران برای مردم تشریح شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن روند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون به تعداد یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در «سامانه» ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر دارای شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن در ادامه تاکید کرد: از تعداد واجدین شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

وی افزود: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

کد خبر 6096712 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد