Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین رنجبر ظهر دوشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان اولین استان برای افتتاح مرکز رشد پیش‌قدم شد و امروز موفق به افتتاح این مرکز شد.

وی تشریح کرد: شما خبرنگاران را به عنوان خیر، جهت کمک کردن برای محقق شدن برنامه‌های این سازمان در کنار خود می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در خصوص بیمارهای اعصاب و روان تصریح کرد: بیمار اعصاب و روان زمانی شناخته می‌شود که دو نوبت سابقه بستری در بیمارستان اعصاب و روان را داشته باشد و توسط مدد کاری نیز نیازمندی آن‌ها مشخص شود که در نهایت منجر به ارائه خدمات از سوی سازمان بهزیستی خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: این خدمات شامل پرداخت مستمری و اقداماتی جهت درمان می‌شود. در گذشته خدمات بهزیستی تنها شامل فرد تحت پوشش می‌شد اما مقرر شده است که خدمات شامل تمام اعضای خانواده شود.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: تلاش ما بر توانمند سازی بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی است که با روش‌های مختلف سعی در توانمند سازی افراد و خانواده آن‌ها داریم.

رنجبر افزود: هرمزگان مرکز اقامت بیماران ضایعات نخاعی را برای اولین بار به همت خیرین استان افتتاح کرد. پس از عمل جراحی بیماران ضایعات نخایی، در مرکز اقامت بیماران ضایعاتی و نخاعی از این افراد مراقبت و نگهداری می‌شود تا مشکلات پس از عمل در منزل بوجود نیاید.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: از شهرداری بندرعباس در خصوص همکاری با بهزیستی تشکر دارم اما انتظار جامعه معلولین استان بسیار بیشتر از این اقدامات است. ورودی بسیاری از ادارات و بانک‌ها برای استفاده از معلولین امکان پذیر نیست که امیدواریم همکاری بیشتری انجام گیرد.

رنجبر اذعان کرد: هزار و ۸۶۰ نفر از بهبود یافته‌ها و زنان سرپرست خانوار از طریق تسهیلات بهزیستی موفق به ایجاد شغل پایدار برای خود شده‌اند. هر ۱۰۰ پرونده یک مددکار دارد که این شخص تمام پرونده‌ها را بررسی می‌کند تا شخص به استقلال کامل برسد

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید سه درصد استخدامی معلولین را رعایت کنند.

رنجبر افزود: در غرب استان هرمزگان صنایع زیادی وجود دارد که درخواست داریم صنایع غرب نیز مانند دستگاه‌های دولتی سه درصد استخدامی را لحاظ کنند.

وی تشریح کرد: معتادین توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند و مرکز ماده ۱۶ که زیر مجموعه بهزیستی است و استان هرمزگان بعد از تهران تنها استانی محسوب می‌شود که مرکز جمع‌آوری آن ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در مرکز ماده ۱۶ حدود ۵۷ درصد غیر بومی وجود دارد که نشان‌دهنده ورود معتادان متجاهر از استان‌های دیگر به هرمزگان است.

رنجبر اذعان کرد: وظیفه سازمان بهزیستی فقط نگهداری معتادان متجاهر است ولی نیروی انتظامی تعداد زیادی به بهزیستی معرفی می‌کند که بهزیستی با بررسی‌های انجام شده تعدادی از این افراد را به سطح هر باز می‌گرداند چراکه شرایط مورد قبول بهزیستی را ندارند.

وی عنوان کرد: کمک سازمان بهزیستی در خصوص مسکن تنها ۱۰ میلیون تومان است که امکان برخی از فعالیت‌ها در این زمینه‌ها نیست.

رنجبر با بیان اینکه مشکلی در تامین ویلچر نداریم، افزود: هزینه خرید لوازم توانبخشی به شدت بالا رفته است که نیاز خیرین در این مبحث به شدت احساس می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۴۳ بیمار اعصاب و روان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند و بیش از ۳۴ هزار معلول نیز تحت پوشش هرمزگان هستند.

مدیرکل بهزیستی ابراز کرد: ۲۰۰ نفر سامل روانپزشک، روانشناس و مددکار در قالب تیم ویزیت در منزل به صورت ماهانه اقدام به مراجعه به منازل بیماران می‌کنند و داروهای معلولان اعصاب و روان را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

کد خبر 4667300

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی هرمزگان معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان در محور مواصلاتی باغستان به سمت میدان سایت از یک دستگاه کشنده ماک مشکوک، یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال کشف کردند.

وی افزود: بیل مکانیکی قاچاق به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: متهم نیز با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور