Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین کنفرانس بین‌المللی گردشگری (مطالعه فرصت‌ها و چالش‌های توسعه گردشگری با محوریت استان اردبیل) در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با بیان اینکه این کنفرانس می‌تواند نقطه عطفی در بحث جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد، گفت: نگاه علمی به صنعت گردشگری می‌تواند در ارتقای این صنعت مؤثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در بخش‌های مختلف، صنعت گردشگری استان می‌تواند در تولید ناخالص داخلی استان تأثیرگذار باشد.

حبیبی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی امسال وارد دهه پنجم فعالیت‌های خود شده است، ادامه داد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان هم اکنون حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو و ۳۸۵ نفر عضو هیأت علمی دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: امسال شش کنفرانس بین المللی و دو کنفرانس ملی به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده یا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در یک سال گذشته رشد علمی کشور ۸ درصد بوده است، اما رشد علمی دانشگاه محقق اردبیلی ۵۰ درصد بوده است و این نشان از تلاش اعضای هیأت علمی دانشگاه در حوزه علمی و پژوهشی است.

حبیبی با بیان اینکه افزایش ۱۵۰ درصدی مقالات انتشار یافته مشترک اعضای هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با پژوهشگران خارجی را شاهد هستیم، ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع پروژه‌های عمرانی شروع کرده‌ایم.

دکتر محمد حسن زاده رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی گردشگری نیز گفت: تغییرات در دنیای کسب و کار با ورود فضای مجازی دچار تغییرات اساسی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که قبلاً در مراکز تجاری دنبال دفتر فیزیکی بودند، امروز به دنبال سایت معتبر برای برندسازی هستند، تصریح کرد: امروزه برترین شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که در فضای مجازی فعالیت داشته و خدمات ارائه دهند.

حسن زاده اضافه کرد: در کسب و کارهای صنعت گردشگری، فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین فضای حقیقی باشد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: اردبیل ظرفیت‌های بالقوه گردشگری دارد اما هنوز به ایده آل مدنظر نرسیده ایم.

حسن زاده تصریح کرد: ساختار کنفرانس را به گونه‌ای تعریف کرده ایم که حالت کاربردی داشته باشد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود