Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@15:54:23 GMT

جشن باشکوه ولادت امام رضا (ع) در مرو برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۴۵۸۵

جشن باشکوه ولادت امام رضا (ع) در مرو برگزار شد

جشن با شکوه ولادت امام رضا (ع) با حضور حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و صدها تن از ارادتمندان ترکمنی امام هشتم در محل خانه تاریخی امام رضا (ع) در مرو برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشن با شکوه ولادت امام رضا (ع) امسال با حضور حداد عادل در مرو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با مشارکت خیل ارادتمندان آن امام همام همراه بود، ابتدا رضا خانیان- رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خوشامدگویی به مهمانان از دولت ترکمنستان بویژه رئیس جمهور «قربانقلی بردی محمداف» برای موافقت با برگزاری این جشن تشکر کرد و افزود: برگزاری هر ساله این جشن که امسال با شکوه بیشتری برگزار شده است، نشان می‌دهد که امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از چه احترامی در میان ترکمن‌ها برخوردار است.

وی گفت: این علاقمندی و احترام فصل مشترک عاطفی میان دو ملت ایران و ترکمنستان است و می‌تواند چراغی روشن برای آینده روابط فرهنگی دو کشور باشد.

در این مراسم احمدی -سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سخنانی ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) حضور باشکوه مردمی در این جشن را برآمده از احساس پاک مردم ترکمن نسبت به امام هشتم دانست و افزود: آنچه ما امروز شاهد آن هستیم غلیان احترام و احساسات پاک مردم ترکمنستان نسبت به الگوی مهربانی حضرت امام رضا (ع) است و اینجانب از دولت ترکمنستان برای فراهم آوردن زمینه برگزاری این جشن تشکر می‌کنم.

حداد عادل-مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم ضمن ابلاغ سلام و پیام مقام معظم رهبری برای مردم ترکمنستان و مرو گفت: امام رضا (ع) مردم ایران و ترکمنستان را در کنار یکدیگر قرار داده است و امروز در سراسر ایران و به خصوص مشهد مردم ایران ولادت امام رضا (ع) را جشن گرفته‌اند همان گونه که شما نیز این مناسبت فرخنده را جشن گرفته‌اید.

وی به روابط مستحکم دو کشور اشاره کرد و گفت: رهبران دو کشور احترام زیادی برای یکدیگر و دو کشور قائل هستند و با اطمینان به مردم ترکمنستان و مرو می‌گویم که امن ترین مرز ایران با کشورهای همسایه مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان است.

حداد عادل گفت: در کنار وجود مزار صحابه پیامبر گرامی اسلام (ص) که در مرو مدفون هستند، قدمگاه امام رضا (ع) نیز در این مکان قرار دارد و موضوع مهم جابجایی خلافت عباسی در آن زمان از بغداد به مرو است که نشان‌دهنده اهمیت مرو در طول تاریخ است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: امام رضا (ع) سه سال از عمر شریف خود را در میان پدران شما گذراندند و این خاطره تاریخی بین مردم مشهد و مرو ایجاد شده است و من امیدوارم که این ارتباط تاریخی اکنون موجب ارتباط بیشتر دو شهر مرو و مشهد مقدس شود.

این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط خدام امام هشتم و تبرک جستن مردم به پرچم متبرک آن حضرت پایان یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • تصاویری از حضور باشکوه مردم ایلام در تشییع «محمد شفیع فیضی زاده»
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست