Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمیرم روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: سال گذشته ۵۶ اداره و نهاد دولتی در موضوع مناسب سازی ارزیابی و رصد شدند.

زهراسادات داودی با بیان اینکه در یک دهه اخیر جلسه‌ها و مکاتبه‌های متعددی در باره این موضوع داشته‌ایم، اضافه کرد: با این وجود تنها ۱۰ درصد در زمینه مناسب سازی ها موفق بوده‌ایم لذا نیازمند مشارکت همگانی برای تحقق مناسب سازی در همه اماکن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مکاتبه و برپایی جلسه با شهردار وقت سمیرم در سال ۹۳ برای پیاده روسازی خاص نابینایان گفت: شهردار وقت به بهانه اینکه موزاییک‌های مورد نیاز طرح را زودتر از مکاتبه اداره بهزیستی پیش خرید کرده‌اند، از این اقدام امتناع ورزید.

به گفته وی، موزاییک‌های زردرنگ میانه پیاده روها، ویژه نابینایان است که در بعضی شهرها اجرا شده اما در سمیرم این کار انجام نشده است.

رئیس اداره بهزیستی سمیرم با اشاره به طرح خوب اداره ثبت اسناد و املاک سمیرم در ورودی این اداره برای تردد توانجویان گفت: یکی از مشکلات ما در سمیرم برای مناسب سازی معابر، موقعیت خاص جغرافیایی، شیب‌ها و سربالایی‌های خاص مناطق کوهستانی است.

وی اظهار داشت: برای ساختمان‌های سه طبقه نیز آسانسور باید تعبیه شود که به دلیل تورم شدید ۲۸۰ درصدی در این بخش، تحقق آن هزینه بَر و حتی غیرممکن است.

به گفته داودی، مجموعه بهزیستی، نهادی حمایتی است که ۵۰ نوع خدمت به مردم و جامعه توانجویان ارائه می‌کند که در سمیرم که منطقه‌ای ییلاقی است، بخشی از جمعیت ۳۰ هزار نفره عشایر نیز از این خدمات بهره می‌برند.

آگاه سازی از انواع معلولیت‌ها برای یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز در سال گذشته، موضوع دیگری بود که رئیس اداره بهزیستی سمیرم در باره آن گفت: این تعداد زیر نظر مربی بهزیستی آموزش دیدند و با این بخش آشنا شدند.

وی افزود: چهار هزار و ۲۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال برای غربالگری چشم و یکهزار و ۲۷۰ نوزاد در طرح غربالگری شنیداری سال ۹۷ شرکت کردند.

داودی تصریح کرد: در همین مدت ۱۷ خانوار نیز برای بهره مندی از خدمات رایگان ژنتیک به مرکز استان معرفی شدند که هفت نفر از آنان از خدمات کامل ژنتیک استفاده کردند.

وی اضافه کرد: ۴۹۰ میلیون ریال با همکاری دهیاری‌ها به منظور تسهیلگری خدمات به روستاییان در ۱۰ روستا هزینه شده است.

به گفته رئیس اداره بهزیستی سمیرم، امسال ۶ سرباز وظیفه معاف شده از خدمت داشتیم که یا پدر و مادر معلول دارند یا از ۲ معلول در خانه نگهداری می‌کنند.

داودی به خسارت‌های سیل فروردین امسال در سمیرم نیز اشاره کرد و گفت: بخش عمده خسارت‌ها به منازل مددجویان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی وارد شده است.

رئیس اداره بهزیستی سمیرم با اشاره به امضای قرارداد بین این اداره و سازمان بسیج سازندگی گفت: ۱۹ خانوار سرپرست معلول تحت پوشش بهزیستی در سیل امسال آسیب دیدند که مقرر شد اعتبار ساخت خانه آنها را ما تأمین کنیم و بسیج سازندگی نیز کار ساخت و ساز این واحدها را ا نجام دهد.

به گفته داودی، ۲ واحد در شهرهای ونک و حنا در دست انجام است و بقیه واحدها نیز تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

یکهزار و ۸۴۱ توانجو تحت پوشش اداره بهزیستی سمیرم هستند.

سمیرم با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت روستایی، شهری و عشایری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

۷۱۴۷/‏۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمیرم معلولان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در صورت ادامه بارندگی‌ها، پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به‌وسیله پمپ‌های مکنده در خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب، کارکنان حوزه خدمات شهری منطقه اقدام به هدایت و دفع آب‌های تجمیع شده در نقاط آب‌گیر کردند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آبگرفتگی در زمان بارش‌ها انجام شده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: تمام نیروهای خدمات شهری طی چندین اکیپ خدمات‌رسانی و گشت‌زنی از سطح منطقه و نقاط آبگیر را انجام دادند.

وی بیان کرد: در بارش‌های روز گذشته هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در سطح منطقه گزارش نشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: لایروبی کانال‌ها برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به وسیله پمپ‌های مکنده در سطح خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر یادآور شد: علاوه بر شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیرو به‌همراه تجهیزات، کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی انجام و اولویت‌بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آب‌گرفتگی در زمان بارش‌ها صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان عنوان کرد: در نظر داریم در برنامه‌های آتی، تمهیدات لازم را به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه از طریق ایجاد همکاری و ارتباط حوزه‌های خدمات شهری، فنی و عمرانی و همچنین اداره آب و فاضلاب صورت گیرد و با توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب به شبکه آب‌های سطحی از مشکلات بکاهیم.

کد خبر 750192

دیگر خبرها

  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی