Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیکی در سطح یک هزار و ۶۰۳ هکتار از اراضی زراعی باغی و گلخانه‌ای این استان خبر داد .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،عباس مشیریان اظهار کرد: با توجه به اهمیت کاهش مصرف سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی اجرای طرح مبارزات غیر شیمیایی و بیولوژیک در سال گذشته از سوی مدیریت حفظ نباتات این سازمان اجرا شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در مزارع پنبه شهرستان‌های گرمسار و آرادان باکتری مفید «باسیلوس تورینجنسیس »((B.t)) علیه کرم قوزه پنبه و همچنین در مزارع گوجه‌فرنگی شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی علیه آفت کرم هلیوتیس گوجه‌فرنگی استفاده شد که منتج به کاهش دو مرحله سم‌پاشی در این مزارع شد .

مشیریان از رهاسازی زنبورهای مفید تریکوگراما براکون برای مبارزه با کرم گلوگاه انار و کرم هلیوتیس در مزارع گوجه‌فرنگی سطح شهرستان‌های گرمسار، آرادان، شاهرود، سمنان، میامی و دامغان خبر داد .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به دیگر اقدامات انجام‌شده این مدیریت با هدف اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در این استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۳۵ عدد فرمون برای ردیابی شکار و اخلال در جفت‌یابی آفات باغی باغات سراسر استان سمنان به‌کاربرده شد .

مشیریان گفت: با تعیین زمان پیک حضور آفات و بهترین زمان سم‌پاشی زمان اوج حضور حشرات سم‌پاشی‌های متعدد و بی‌رویه جلوگیری می‌شود .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با توزیع ۱۲۰ عدد دستگاه حذف پرچم انار در بین باغداران برای جلوگیری از خسارت آفت کرم گلوگاه و به‌کارگیری تله‌های نوری برای شکار انبوه حشرات شب‌پرواز مانند کرم گلوگاه و پروانه مینوز گوجه‌فرنگی مصرف سموم حدود ۷۰ درصد کاهش یافت .

وی با بیان اینکه عملیات پیش آگاهی و مونیتورینگ آفات در مزارع ذرت،پنبه،گوجه فرنگی،چغندر،خربزه، با استفاده از ۴۴۷ عدد تله فرمونی انجام گرفته افزود: در باغات بالاخص محصولات سیب، هلو، گردو،گیلاس،انار،پسته، زیتون و… با استفاده از ۷۸۸ عدد تله فرمونی، اجرای به موقع مبارزه صورت پذیرفت .

مشیریان نصب ۸۰ هزار عدد کارت رنگی چسبنده در گلخانه‌ها و باغات پسته از دیگر اقدامات مدیریت حفظ نباتات برشمرد و گفت: این مهم کمک شایانی به کاهش جمعیت آفات و به‌تبع کاهش مصرف سموم در استان می کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان سمنان پنبه سازمان جهاد کشاورزی استان گوجه فرنگی محصولات کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح مبارزه با علف‌های‌هرزغلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری‌های‌غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن‌غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد، افزود: عملیات سم‌پاشی بر علیه آفت سن‌پوره شروع نشده که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی‌نسب بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم‌پاشی قرار گرفتند در شهرستان‌های بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماری‌های برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع‌رسانی لازم را درخصوص سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود