Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به گفته کارشناسان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار تلفات جاده‌ای تا سال ۹۵ در استان روند کاهشی داشت، ولی از سال ۹۶ این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.

بنا بر اعلام کارشناسان این حوزه، میانگین افزایش آمار تلفات جاده‌ای در سال ۹۷ در سطح کشور ۲.۸ درصد بوده در حالی که این آمار در آذربایجان شرقی به ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد رسید و این استان از نظر افزایش درصد تلفات جاده‌ای در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داد.

بر این اساس آذربایجان شرقی در سال ۹۷ به علت فوت ۶۳۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای رتبه ششم کشور را از نظر تعداد فوتی‌های جاده به خود اختصاص داد که از این تعداد ۸۱ نفر در جاده‌های روستایی و ۵۵۱ نفر در جاده‌های برون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

آمار تلفات تصادفات جاده‌ای آذربایجان شرقی نشان می‌دهد که در سال ۹۶ تعداد فوت شدگان در اثر تصادفات جاده‌ای ۴۹۹ نفر شامل ۴۷ نفر در جاده‌های روستایی و ۴۵۲ نفر در جاده‌های برون شهری و در سال ۹۵ تعداد این افراد ۴۷۰ نفر بود که ۴۳ نفر در جاده‌های روستایی و ۴۲۷ نفر در جاده‌های درون شهری جان باخته‌اند.

روند نگران کننده رو به رشد تلفات جاده‌ای آذربایجان شرقی موجب شده است تا کمیسیون و کارگروه تخصصی ایمنی استان برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای با برگزاری جلسات متعدد راهکارها و طرح‌های ادارات و نهادهای متولی را جمع آوری و تصمیم‌های لازم را اتخاذ کند.

در این راستا کارگروه تخصصی کمیسیون ایمنی آذربایجان شرقی با موضوع بررسی روند تغییرات سوانح جاده‌ای، شناسایی عوامل مهم بروز تصادفات اقدامات دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش تصادفات سفرهای تابستانی و ارائه راهکارهای پیشگیری و کنترل سوانح جاده‌ای، روز دوشنبه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار شد.

آهنگ رو به رشد تصادفات جاده‌ای نگران کننده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه آهنگی که آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در ۲ سال اخیر به خود گرفته نگران کننده است، گفت: در صورت کنترل نکردن این وضعیت، آمار تلفات جاده‌ای در سال جاری به جای کاهش رو به افزایش خواهد گذاشت.

اورجعلی علیزاده، افزود: آمار تصادفات و تعداد تلفات جاده‌ای استان در ماه‌های مرداد و شهریور نسبت به سایر ماه‌های سال بیشتر بوده و نیاز است برای کاهش این آمار همه دستگاه‌های متولی مانند ایام نوروز در این ماه‌ها و در صورت امکان سایر ماه‌های سال بسیج شوند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی علل افزایش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در ۲ سال اخیر، یادآوری کرد: برای کاهش این آمار رفع نقاط حادثه خیز در ۱۰ نقطه از جاده‌های استان در دستور کار امسال این اداره کل قرار گرفته است.

علیزاده، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید راهکارها و طرح‌های خود را برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای ارائه کنند تا پس از طرح در کمیسیون ایمنی استان تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

۳۳ درصد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در بیمارستان ها اتفاق می افتد

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس اعلام کارشناسان ۳۳ درصد آمار فوتی سوانح جاده‌ای در بیمارستان‌ها روی می‌دهد، گفت: فلسفه وجودی همه صیانت از جان انسان‌ها است و باید به جان انسان‌ها بیشتر ارزش داده شود.

محبوب علیلو، با تاکید بر کاربردی شدن جلسات کارگروه تخصصی کمیسیون ایمنی استان، افزود: تا زمانی که جلسات به صورت کاربردی برگزار نشود نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی خواستار پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه و همکاری و هماهنگی بیشتر آنها برای بررسی علل افزایش تصادفات جاده‌ای و ارائه راهکار لازم برای کاهش این آمار شد.

ضرورت کمی سازی محل های حادثه خیز برای کاهش تلفات جاده‌ای

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: برای بررسی و نتیجه گیری برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای باید سهم فوتی‌های طول سال بر اثر تصادفات جاده‌ای به تفکیک محل فوت مشخص شود تا بر اساس فراوانی محل‌های بروز تصادفات جاده‌ای اقدام لازم برای اصلاح این محل‌ها انجام شود.

ابوالقاسم سلطانی، افزود: علاوه بر عوامل مختلف مانند وضعیت راه، خودرو و سایر عوامل در افزایش آمار تلفات سوانح جاده‌ای حضور عوامل امدادی سر صحنه، کیفیت حضور، نحوه انتقال به بیمارستان و کیفیت خدمات در بیمارستان نیز در این آمار تأثیرگذار بوده و باید در این خصوص نیز بررسی‌های لازم انجام شود.

در این جلسه مقرر شد تا پایان مرداد دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی کمیسیون ایمنی استان برنامه‌ها و طرح‌های خود را در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای ارائه کنند تا پس از بررسی در کمیسیون ایمنی طرح و در صورت تصویب در ماه‌های مرداد و شهریور نیز مانند طرح راهداری نوروزی اجرا شود.

۸۰۲۳/‏۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای