Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ امروز (دوشنبه) در حالی که مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن در حال برگزاری است در توئیتی به کاهش رشد تجاری چین اشاره کرد و در ادعایی همین مسئله را عامل اصلی دانست که پکن را بر سر میز مذاکره آورده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه تاکید کرد تعرفه‌های تجاری که این کشور بر کالا‌های وارداتی از چین وارد کرده «تاثیر زیادی» داشته و هشدار داد «تاثیرات احتمالی بیشتر» نیز در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در توئیتر خود نوشت: «به این دلیل است که چین می‌خواهد با آمریکا معامله کند و آرزو می‌کند توافق اولیه در گام نخست شکسته نشود».

آمار مربوط به رشد اقتصادی که در اوایل امروز دیوان ملی آمار چین منتشر کرد نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با رشدی برابر با ۶.۲ درصد روبرو بوده است که این رقم در ۲۷ سال گذشته کمترین میزان رشد برای اقتصاد آن محسوب می‌شود.

ترامپ و دولت او به دنبال اعمال بیشترین فشار بر پکن، در مقام بزرگترین رقیب اقتصادی برای آمریکا، هستند. دور نخست مذاکرات تجاری این دو کشور در ماه مه با شکست روبرو شد. اما ترامپ و شی جینگ‌پین در دیدار خود در نشست گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن توافق کردند مذاکرات را دوباره از سر بگیرند.

بنا به گفته مقامات واشنگتن، هفته گذشته، طرف‌های چینی و آمریکایی با تماس تلفنی گفتگو‌هایی را رد و بدل کردند و دیدار حضوری روسای جمهور دو کشور به زودی در پکن صورت خواهد پذیرفت.

دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در آمریکا با شعار جبران کسری تجاری این کشور در معامله با سایر کشور‌های جهان، تعرفه‌های سنگینی را بر کالا‌های وارداتی به آمریکا اعمال کرده است که این مسئله سبب بروز اختلافات و گاه تنش‌های تجاری عمیقی میان واشنگتن و سایر طرف‌های تجاری از جمله چین شده است.

سال گذشته میلادی، رئیس جمهور آمریکا بر ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرد. در سال جاری نیز تعرفه‌های دیگری بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی چین اعمال شد. چین نیز در رفتاری تلافی‌جویانه تاکنون بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا چین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی