Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:36:49 GMT

منبعی به نام سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۶۱۲

منبعی به نام سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز دوشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: اگر الزامات سند تحول بنیادین رعایت شود آموزش و پرورش کشور متحول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید از مشارکت و ظرفیت اولیا و دانش آموزان در اجرای پروژه مهر استفاده کرد، یادآورشد: با توجه به تعطیلی مدارس هر چند مشارکت دهی دانش آموزان در این طرح دشوار به نظر می رسد اما مدیران موفق می توانند به این هدف مهم نائل آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با بیان اینکه تعدادی از پروژه های آموزشی باید برای اول مهر امسال آماده بهره برداری شود، اضافه کرد: لازم است روزشمار برای پروژه ها تعریف و هر روز گزارشی از روند پیشرفت آنها ارائه شود تا بتوان فضاهای آموزشی را به موقع از اداره کل نوسازی مدارس تحویل گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز در سطح استان فعالیت خوبی دارد و باید این مجمع را در سطح نواحی و مناق هم فعال تر کرد، نباید منتظر بمانیم تا یک خیر پیدا بشود، خود ما باید به دنبال خیرین برویم و آنها را پای کار بیاوریم.

قاسمی اضافه کرد: هر کدام از معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان معین یک منطقه در موضوع پروژه مهرخواهند بود وبا حضور مستمر خود وضعیت منطاق را رصد و کمبودها و مشکلات را پیگیری خواهند کرد.

وی عنوان کرد: مدارس غیردولتی باید حمایت شوند، زیرا فعالیت این مدارس به آموزش و پرورش کمک زیادی می کنند.

قاسمی پیگیری مداوم را عامل از بین بردن کمبودها دانست و گفت: ۸۰ میلیارد ریال که متعلق به آموزش و پرورش استان در خزانه کشور بود و کسی امید نداشت در این شرایط سخت اقتصادی به استان بازگردد که با پیگیری های زیاد از مسئولین کشوری موفق شدیم آن را جذب کنیم.

وی افزود: بنا داشتیم این مبلغ را صرف ساخت یک مرکز رفاهی کنیم که اگر این کار صورت می گرفت پروژه ای کم نظیر در آموزش و پرورش کشور می شد اما بنا به دلایلی اجازه این کار را به آموزش و پرورش ندادند.

این مسئول گفت: نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال آن را برای توسعه درمانگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم و حدود ۴۰ میلیارد ریال را هم به ادارات آموزش و پرورش نواحی تخصیص دادیم که انتظار داریم مدیران مناطق در ازای دریافت این مبلغ دو تا سه برابر آن به ما کار و پروژه تحویل بدهند.

وی تاکید کرد: توفیقات آموزش و پرورش را نباید به نام یک مدیر دانست، همه موفقیت های دستگاه تعلیم و تربیت متعلق به مدیران مدارس و معلمان است، بدون آنکه دیده شوند در مدارس ما اقدامات بزرگ و موثری را انجام می دهند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟