Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@23:28:30 GMT

برخی معتقدند برجام به ۵ سالگی نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۷۸۶

برخی معتقدند برجام به ۵ سالگی نمی‌رسد

رویداد۲۴ یک مقام ارشد روس که در هفته‌های اخیر بارها در انتقاد از مواضع ضدایرانی آمریکا و تاکید بر اهمیت برجام صحبت کرده و حتی یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین ترتیب داده بود، امروز (دوشنبه) در آستانه چهارسالگی توافق هسته‌ای ایران درباره احتمال فروپاشی آن اظهار نگرانی کرده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از قبیل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی توییتری نوشت: «توافق (هسته‌ای) ایران در حالی وارد چهارمین سالگرد خود شده است که وضعیت آن خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی باور دارند که توافق (برجام) تا پنجمین سالگرد خود دوام نخواهد آورد. آنها برای این باورشان دلایلی هم دارند».

این مقام روس افزود: «البته هنوز خیلی زود است که بیش از حد بدبین باشیم. طرف‌های باقی مانده در برجام قویا به این توافق متعهد هستند».

در پایان گفت‌و‌گوهای ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (چهاردهم جولای ۲۰۱۵)  بود که وزرای خارجه ایران، آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و چین با حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین از توافق نهایی بر سر برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک خبر دادند.

اظهارات اولیانوف در حالی مطرح شده که به دنبال تعلل‌های کشورهای باقی مانده در برجام به ویژه اروپایی‌ها در عمل به تعهدات وعده داده‌ شده آنها به ایران برای جبران خروج آمریکا از این توافق و تضمین مزایای اقتصادی آن برای ایران، گام‌های اول و دوم خود در زمینه کاهش تعهدات برجامی را برداشته و بر آمادگی برای برداشتن گام سوم تاکید کرده است.

طبق مفاد برجام، ایران باید در ازای انجام برخی اقدامات در حوزه برنامه هسته‌ای، از مزایای اقتصادی از قبیل رفع تحریم‌ها برخوردار می‌شد.

با روی کار آمدن دولت دونالد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و موضع‌گیری‌های مکرر او علیه این توافق بین‌المللی، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی کشورش را از برجام خارج و تحریم‌ها علیه ایران را دوباره اعمال کرد.

شرکای برجامی ایران ضمن انتقاد از مواضع دولت ترامپ و اعلام حمایت‌های سیاسی از ایران، وعده‌های زیادی در زمینه جبران اثرات خروج آمریکا از برجام دادند اما در نهایت وعده‌هایشان به اعلام ساز و کار ویژه مالی با ایران موسوم به «اینستکس» منتهی شد؛ ساز و کاری که «محمد جواد ظریف» و «بیژن زنگنه» وزرای خارجه و نفت ایران آن را اقدامی ناکافی برای مقابله با تحریم‌های امریکا و اجرای تعهدات اروپایی‌ها خوانده‌اند.

منبع: فارس برچسب ها: رویداد24 ، برجام ، سازمان‌های بین‌المللی ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، توافق هسته ای ، اینستکس ، خروج آمریکا از برجام سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 برجام سازمان های بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق هسته ای اینستکس خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 روئسای جمهور آمریکا از جمله جو بایدن به دنبال توافق با ایران برای مصرف داخلی و انتخاباتی بوده‌اند و صهیونیست‌ها که از این موضوع آگاهی دارند، همواره در این مسیر سنگ اندازی کردند. در همین ارتباط کارشناس کانال 12 تلویزیون اسرائیل در این ارتباط گفت: «اگر قرار است آمریکا با ایران به تفاهم برسد باید روابط ما را با ماهی چاق خاورمیانه یعنی عربستان عادی کند، در این صورت میتوان طعم تلخ تفاهم با ایران را تحمل کرد...» اظهارات قابل تامل این کارشناس صهیونیست را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد