Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان سلمان فارسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تنها مرکز درمانی استان بوشهر است که در سال گذشته هیچ گزارشی مبنی به دریافت زیرمیزی نداشته است.

جلال شجاعت افزود: در سنوات گذشته در برخی بیمارستان ها پزشکان در خود بیمارستان نیز از بیماران پول زیرمیزی دریافت می کردند که با سیاست های انقباضی جدید این پدیده در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر جمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ورود بازرسان تامین اجتماعی به مطب پزشکان طرف قرارداد سازمان حتی در مطب ها نیز اجازه دریافت هرگونه وجهی در قالب زیرمیزی از پزشکان گرفته شد.

شجاعت یادآورشد: بیمارستان سلمان فارسی ۱۸۶ تخت فعال مصوب دارد ولی با طرح توسعه تخت های سی سی یو و آی سی یو هر کدام به ترتیب با ۷ و ۱۲ تخت اکنون بیمارستان در سیستم ۱۹۳ تخت فعال دارد.

وی ادامه داد: میانگین ضریب اشغال تخت بیمارستان های تامین اجتماعی در سطح کشور ۷۶ درصد است که این شاخص در بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر ۹۶ درصد است.

شجاعت ادامه داد: با این آمار این بیمارستان رتبه نخست کشور در شاخص اشغال تخت دارد.

وی بیان کرد: شمار مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان در سال ۹۶، ۸۰ هزار نفر بود که در سال ۹۷ این میزان با رشد ۲۹ درصدی به ۱۰۳ هزار نفر افزایش یافته است.

شجاعت اظهار داشت: میانگین مراجعه کننده در کشور در بیمارستان های تامین اجتماعی از سال ۹۶ به ۹۷، ۹ درصد است در حالی که این ضریب در استان بوشهر ۲۹ درصد گزارش شده است.

وی یادآور شد: میزان مراجعه کنندگان به ام آر آی در سال ۹۶، ۶ هزار و ۸۶۱ بود که با افزایش ۵۳ درصدی این میزان در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۵۳۱ نفر افزایش پیدا کرد.

شجاعت ادامه داد: در یکسال گذشته ۶۸ عمل تعویض مفصل در بیمارستان سلمان فارسی انجام شد که با آموزش دوره های جدید به پزشکان اکنون عمل مفصل زانو و انحراف بصورت همزمان با یکدیگر در این بیمارستان صورت می گیرد.

وی گفت: خدمات زایمان در آب اکنون در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر فعال است و برای سال جاری نیز زایمان بدون درد در این مرکز راه اندازی می شود.

شجاعت افزود: این بیمارستان اکنون به عنوان مرکز عمل های ارتوپدی، اورولوژی و چشم در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: در همه ارزیابی هایی که در کل بیمارستان های دولتی و غیردولتی استان بوشهر توسط وزارت بهداشت انجام شده نشان می دهد که بیمارستان سلمان فارسی در استان بوشهر مقام اول را کسب کرده است.

رئیس بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر گفت: تنها بیمارستانی که در سال ۹۷ موفق به کسب لوح دوستدار کودک در استان بوشهر شد همین بیمارستان است.

شجاعت بیان کرد: همچنین در سال ۹۷ پروژه دریافت استاندار ایزو ۵۰۰۱ مصرف انرژی در این بیمارستان کلید خورد که با اقدام های اساسی انجام شده در کاهش هزینه و مصرف برق تاثیرگذار بود.

وی اضافه کرد: استفاده از پنل های خورشیدی نیز در دستور کار قرار گرفت که این مهم سبب شده هیچ زمان برق اطاق عمل و بخش های ویژه قطع نشود.

شجاعت یادآور شد: ۲ چیلر نیز در سال گذشته خریداری شده که این دستگاه ها امسال نصب و راه اندازی می شود.

وی افزود: استقرار بالگرد ویژه خدمات اورژانس هوایی، جدا سازی اورژانس سرپایی، راه اندازی تریاژ ۲۴ ساعته از دیگر اقدام های صورت گرفته در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

شجاعت گفت: براساس استانداردها و صرفه جویی هایی که در حوزه لوازم مصرفی و دارویی صورت گرفته به میزان قابل توجهی منجر به صرفه جویی در هزینه ها شده که این مهم به افزایش سطح خدمات رسانی بیمارستان کمک کرده است.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته مقیم سازی پزشکان زنان و زایمان، بیهوشی و طب اورژانس انجام شد که در ادامه پزشکان داخلی و اطفال نیز مقیم سازی می شوند.

شجاعت ادامه داد: در بحث ایمنی در سال های قبلی فعالیت خاصی وجود نداشته که در یکسال گذشته در حوزه های مختلف تاسیساتی و درمانی اقدام های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اینک با توجه به توسعه امکانات و کادر درمانی، میزان رضایتمندی بیماران و همراهان از خدمات ارائه شده به ۹۶.۱ درصد رسیده است.

شجاعت تاکید کرد: در کنار توسعه بیمارستان درمان با احترام بیماران در اولویت کاری همه همکاران در بیمارستان سلمان فارسی است.

بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی استان بوشهر ۲۳ سال پیش در زمینی به مساحت ۱۰۳ هزار مترمربع با ۳۷ هزارمترمربع زیربنا احداث شده است.

کارکنان درمانی و غیر درمانی این بیمارستان ۹۱۲ نفر است که از این شمار ۷۲ نفر پزشک متخصص و ۲۶ نفر پزشک عمومی هستند.

تخصص های جراح، زنان و و بیهوشی و پزشک عمومی از جمله پزشک های اضافه شده به بیمارستان سلمان فارسی در یکسال گذشته است.

۷۲۱۲/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تامین اجتماعی بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: پرونده‌های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می‌شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می‌شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آنها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می‌کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات‌های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات‌ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می‌کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود.

کد خبر 6096345 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد