Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن طباطبائیان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: اولین مرحله برداشت آلوئه‌ورا از سه واحد پرورش صبر زرد به مساحت هفت هزار متر مربع در مناطق فرات و دامنکوه دامغان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بوته‌های این گیاه، قابلیت تولید محصول در پنج سال متوالی را داشته باشد.
طباطبائیان ادامه داد: بخش تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده از مزیت‌های نسبی این شهرستان به منظور بهره برداری بهینه از منابع موجود است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و اشتغال زایی، موجب افزایش درآمد سرانه منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: توسعه کشت گیاه دارویی آلوئه‌ورا در مناطق مختلف این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
طباطبائیان اضافه کرد: تولید آلوئه‌ورا در شهرستان دامغان در سال گذشته حدود ۲۰ تن بود که با توجه به ظرفیت‌های موجود در سال جاری، افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: محصول آلوئه‌ورا از نظر اقتصادی بسیار با اهمیت است، چرا که این گیاه با مصرف بهینه آب و مقاومت بالا در برابر شرایط اقلیمی، سازگاری کامل دارد و با توجه به مصرف کم آب و سوددهی بالا، از این گیاه به عنوان معجزه اقتصادی در کشاورزی یاد می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان گفت: در راستای حمایت از این طرح جهاد کشاورزی با اعطای تسهیلات هفت و ۹ درصدی بلندمدت، بهره‌برداران متقاضی در این امر را مورد حمایت قرار می‌دهد.
شهر امیریه، روستای فرات و منطقه دامنکوه از مهمترین مناطق کشت این گیاه در شهرستان دامغان به شمار می‌آید.
درمان آسم، تصفیه خون، جلوگیری از ریزش مو و درمان بیماری‌های کبدی، از خواص مهم این گیاه دارویی به شمار می‌رود.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، گفت: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان